• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

LeWeb’12: The Internet of Things

4 december 2012 door Sabine de Witte

Internet heeft de reisbranche de afgelopen jaren veel innovatie gebracht; Online vakanties, reizen en belevingen boeken. Voor sommige partijen blijft het een uitdaging om online verkoop kanalen zo in te zetten met als resultaat een ROI uitkomt waar iedereen tevreden mee kan zijn. Internet heeft zich inmiddels zo ontwikkelt dat consumenten dankzij het net meer controle hebben over hun leven. Via je telefoon de CV bedienen, je lampen instellen, eten bestellen, boarding passes voor vluchten ontvangen.

SoLoMo

Vorig jaar tijdens LeWeb’11 was het thema SoLoMo, daar bleek dat mobiliteit een grote invloed zou hebben op keuzes van consumenten. Sociale referenties blijken steeds belangrijker bij het bepalen van een vakantie en het zoeken naar een hotel. Het afgelopen jaar steeg het aantal verkopen gemaakt op een mobiel met 21%. Hoe ver kunnen bedrijven meegaan in SoLoMo, het afgeven van controle en daar zelf voordeel van hebben? Willen we ‘out of control’ om in te spelen op de behoefte van consumenten om alles te personaliseren in plaats van processen te standaardiseren?

Internet of Things

Wat is de essentie van Internet of Things? Internetgestuurde apparaten en apps die situaties over het internet kunnen veranderen. Sinds de komst van de smart phone is dit het centrum van internet of things geworden. Bekijk je apps een goed en ontdek hoeveel jij ‘controleert’ met je smartphone. De laatste jaren waren vooral applicaties en apparaten op het gebied van gezondheid en sport populair. De Fitbit, Nike Fuelband en Jawbone Up gaven je inzicht in je eetgedrag en bewegingen gedurende de dag. Daarvan kun je weer leren. Dat is de belangrijkste insteek van Internet of Things; waarde toevoegen. Of het gaat om het analyseren van data en daar leerpunten uit halen of apparaten te laten leren van gedrag, kennis en gemak dienen de mens en een betere wereld.

Persoonlijke voorkeuren in je broekzak

Internet of things brengt je persoonlijke voorkeuren via je telefoon. Voor de hotelbranche een uitdaging. Nu is er een extra moodpad device nodig in een kamer om deze te tunen naar persoonlijke voorkeur. Dankzij applicaties als Philips Hue, thermostaat apps, Spotify etc. is dat niet nodig, de telefoon is de basis, via internet wordt deze aangesloten op bestaande, geoptimaliseerde devices. Ik zie kansen voor bijvoorbeeld KLM door maaltijdvoorkeuren, films en ander in flight entertainment beter te kunnen personaliseren. Een extra moment om te engagen met de klant en belangrijke persoonlijke gegevens te verkrijgen, die voor optimale klantbediening onmisbaar zijn.

De komende dagen ga ik op onderzoek uit naar innovaties om The Internet of Things die voor de reisbranche interessant zijn. Internet is geen bedreiging, het is een prachtige kans om techniek te integreren in service. Want we verkopen in de reisbranche nog steeds herinneringen. Hoe beter de herinnering, hoe makkelijker een volgende verkoop.

PS Hebben jullie speciale wensen/verzoeken om bij LeWeb bepaalde talks, workshops etc. bij te wonen of sprekers aan te spreken? Laat het achter in de comments of Tweet mij, ga ik m’n best doen!

Gerelateerde Berichten

  • Het Internet of Things groeit en groeit ... Ook in de reisbranche?

    Een aantal weken geleden was trendwatcher en futurist Richard van Hooijdonk uitgenodigd op de NHTV…

  • Alles wat je moet weten over het Internet of Things voor de travelindustrie

    Nooit meer je koffer kwijt dankzij een digitaal bagagelabel, vliegtuigcabines ingedeeld op basis van je…

  • The Uber of festivals, vluchten en Google?

    Niet eerder hebben we nog geschreven over het massive succes van Uber, terwijl dit machtige…

Categorie: E-commerce Tags: leweb, leweb12, parijs, the internet of things

Over Sabine de Witte

Sabine de Witte is freelance copywriter en tekstschrijver gespecialiseerd in webteksten en SEO. Daarnaast doet ze ook vertalingen, Google Adwords en online marketing en social media advies. Bloggen voor TravelNext is een leuke vertaalslag van ontwikkelingen delen met de nooit stilstaande reisbranche en het schrijfvak. Ook is Sabine curator van het citizenM magazine en travel + lifestyle reporter op sabinedewitte.nl. Zie ook mijn Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

instagram NHTV KLM Booking.com Expedia onderzoek Facebook hotels mobiel Social Media reviews TripAdvisor reizen destinatiemarketing Google technologie TUI travel Vakantiebeurs Airbnb

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring