Het ideale van social media is natuurlijk dat je in contact kunt komen met je potentiële klanten. Met een vraag zoek ik, als consument, ook meestal als eerste de social media op en ben ik een beetje lost als blijkt dat dat geen mogelijkheid is om in contact te komen met een bedrijf.  Gelukkig blijkt uit onderstaande infographic van SocialBakers dat daar verandering in komt en dat luchtvaartmaatschappijen de leiders zijn op het gebied van engagement met hun klanten.

In 2011 werd nog maar 5% van de vragen beantwoord in social media, tegenwoordig is dat 48%. Het gaat dus de goede kant op en verwacht wordt dat begin volgend jaar 75% van de vragen op social media beantwoord zal worden.

Luchtvaartmaatschappijen staan sinds dit jaar op een goede nummer één wat betreft het hoogste percentage beantwoordde vragen op social media. 69.1% van hun vragen worden beantwoord via social media.

Infographic luchtvaartmaatschappijen

 Luchtvaartmaatschappijen

Top 5 luchtvaartmaatschappijen

Eerder dit jaar liet Socialbakers in een artikel de top 5 van engaged airlines weten, gebaseerd op het aantal beantwoordde vragen:

Luchtvaartmaatschappijen

 

Bron: Allfacebook
Afbeelding:  Wildhaber (cc)