• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Martin de Boer van Travix over performance based marketing

1 december 2011 door Martin van Kranenburg

Martin de Boer is geen onbekende in de reisbranche. Martin heeft ruim 12 jaar ervaring in online marketing – veelal in de reisbranche – en nu is hij global online marketing manager bij Travix. Travix is de overkoepelende organisatie van online aanbieders van vliegtickets en hotels zoals Cheaptickets.nl, Vliegwinkel.nl, Vayama.com en Easytobook.com. Travix opereert in 15 verschillende landen met 6 verschillende merken en 3 verschillende platformen. De jaarlijkse omzet is hoger dan 1 miljard dollar. Travix is onderdeel van BCD Holdings. De aansturing van de online marketing wordt geïnitieerd vanuit Nederland en in elk land zit een lokaal team.

Overzicht van de marketingtools
Travix focust zich op verschillende online marketing kanalen zoals SEO, SEA, e-mailmarketing, display marketing, social media, linkbuilding, affiliate marketing en partners & meta search. Martin geeft aan dat de middelenmix per land enorm verschilt. Elk land vraagt om zijn eigen aanpak. Martin geeft in zijn presentatie ook een uitleg hoe Travix de middelen afzet ten opzichte van de ROI en de kosten. Hieronder een overzicht:

Channel | ROI/Cost
META | Depends on deal. Used to gain marketshare
Affiliate CPC | High cost risk, branding support
Affiliate CPS | Depends on deal, cost save (CPA’s)
SEO/ Search | Long term result, low direct cost
SEA | High cost risk, quick results
Social Media | Not ROI driven, branding driven
Media buying/ display | High cost risk, branding support
Media buying/ link buying | Controlled costs
Email marketing | Low costs

Social media is branding
Travix ziet social media vooral als branding en webcare. Travix heeft nu geen strategie dat ze likes of fans gaan kopen. Het meten van het effect van social media is wel belangrijk. Hiervoor gebruiken ze de campaign commander social edition tool van Emailvision. Met deze tool kunnen ze duidelijke resultaten meten van diverse sociale media campagnes.

Impact van Meta is gigantisch (in het buitenland)
In diverse landen (behalve Nederland) heeft Metasearch een gigantisch impact. Meta is daar veel belangrijker dan SEA bijvoorbeeld. Bij Metasearch engines zoals Kayak.com, Swoodoo.com en Jetcost.com is het vertrouwen van de consument zo groot dat de volgende stap niet meer het vergelijken is maar ze willen direct boeken. Daarna is het essentieel om deze bezoekers direct naar de boekingspagina te krijgen. Geen bijverkoop of crossselling toepassen want deze bezoekers willen maar 1 ding, zo snel mogelijk de boeking afronden.

Gerelateerde Berichten

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Jonas de Groot over Performance based advertising

    Jonas de Groot is marketing manager bij de Sundio groep en verantwoordelijk voor de Nederlandse…

  • [Advertorial] Mobile first: maak het verschil op mobiel - AFD Performance Based Marketing

    Op 22 mei staat de affiliatedag weer op het programma, dit jaar onder de naam…

Categorie: Marketing, Specials Tags: Martin de Boer

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM Social Media Booking.com instagram Airbnb technologie Google Expedia Facebook destinatiemarketing NHTV TUI reizen mobiel hotels TripAdvisor onderzoek Vakantiebeurs reviews travel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring