OMG/Mailmedia presenteerde vorige week tijdens de Email Marketing Conferentie 2010 haar case ‘Share to Social E-mail’. Met deze social network toevoeging kunnen ontvangers van een nieuwsbrief worden aangezet om interessante aanbiedingen te delen met hun netwerk.

In een campagne voor Spa Amsterdam Zuiver waarbij twee voor de prijs van een als aanbieding werd gedaan, is de response en deelname 5 maal hoger dan bij een reguliere verzending. Het virale effect zorgt er vervolgens voor dat de campagne ook buiten de inbox ‘doorloopt’ en het resultaat verbetert.

Marcel Molenaar, Commercial Director OMG over deze case, “Door de opkomst van de sociale netwerken en het gebruik van deelmogelijkheden vroegen we ons af of dit ook een positief effect kon hebben bij e-mailcampagnes. Meestal blijft het namelijk slechts bij het toevoegen van wat buttons. Door een campagne te ontwikkelen waarbij ontvangers daadwerkelijk worden aangezet tot het verspreiden van de boodschap, overtreft het effect meer dan onze verwachting. Het kan dus met succes worden ingezet door adverteerders.”

Zie hieronder de presentatie van OMG/Mailmedia tijdens E-mailmarketing conferentie.