De meeste reisorganisaties zorgen voor de meeste uitingen vlak voor grote events, voor de zomervakantie en feestdagen. Dat overal ter wereld juist na de vakantie de meeste mensen zoeken naar nieuwe vluchten kwam als een verassing uit de volgende infographic van Wego. Goed om bij na te denken als je je marketingstrategie er nog eens bij pakt!
Let op de reiziger wanneer deze terugkomt van vakantie
We hebben laatst gezien welk online pad OTA-boekers afleggen voor ze daadwerkelijk bij een OTA boeken, maar wat ze, naast het delen van hun foto’s, na hun vakantie doen heb ik in een onderzoek eigenlijk nog nooit voorbij zien komen. Wego bekeek voor de infographic het zoekgedrag in belangrijke marketing als Azië en Australië. Een interessante bevinding was wel dat het zoekgedrag in al deze markten omhoog ging nadat ze terug op het werk kwamen na hun vakantie (ten opzichte van de zoekopdrachten voor de vakantie).
Joachim Holte, chief marketing officer van Wego, tegen Tnooz:
“Terwijl de neiging van marketeers kan zijn om de aandacht van reizigers voorafgaand aan de grote vakantie periodes te vragen, is het essentieel dat marketeers zich er bewust van zijn dat de reizigers onmiddellijk kijken naar nieuwe reismogelijkheden na terugkomst van de vakantie.”