• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

(Mis) Match tussen het SEA & SEO bereik in de reisbranche

1 juli 2011 door Maarten Dries

(Mis) Match tussen het SEA & SEO bereik in de reisbranche

Weet u wat de zoekwoorden in SEA (Adwords) zijn die voor uw website het meeste van belang zijn?

En bent u op deze zoekwoorden daadwerkelijk goed vindbaar in het organische niet betaalde deel van Google (SEO)?

Een studente van de opleiding Commercieel Communicatiemanagement aan Hogeschool Schoevers voert bij Modation Online Marketing BV een onderzoek uit rond dit thema. Zij gaat na of organisaties die gebruik maken van Google Adwords goed scoren op belangrijke zoekwoorden in het organische gedeelte van Google.
Bereik relevante doelgroepen

In de praktijk blijkt dat organisaties vaak veel tijd en geld investeren in het behalen van een goede positie in Google Adwords, maar dat zij in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van Google veel minder goed vindbaar zijn. Het bereik van relevante doelgroepen wordt hierdoor beperkt. Een gemiste kans!

Resultaat onderzoek

Bij het onderzoek naar vindbaarheid in Google zijn organisaties uit vele verschillende branches betrokken. Een aantal deelnameplaatsen voor de reisbranche zijn nog beschikbaar. Voor de representativiteit van het onderzoek is het betrekken van zoveel mogelijk branches van belang. Bent u benieuwd naar de match tussen uw SEA en SEO bereik, dan bent u van harte uitgenodigd om deel te nemen.
Na deelname aan het onderzoek weet u welke Adwords zoektermen voor u het meest belangrijk zijn. Ook weet u wat uw positie in het organische gedeelte van Google is op basis van de belangrijkste zoekwoorden. Hierbij wordt verder gekeken dan alleen naar de woorden die veel klikken ontvangen; specifiek wordt bekeken welke woorden voor u het meeste rendement opleveren (omzet, leads, ander kwalitatief hoogwaardig bezoek). Binnen een week na deelname weet u waar uw kansen liggen in het organische gedeelte van Google.

Doe ook mee!

Het onderzoek richt zich op organisaties met een maandelijkse besteding in Adwords van minimaal 300 euro. Via uw Google Analytics/Adwords account wordt geanalyseerd wat voor u de belangrijkste zoekwoorden zijn.
Bent u benieuwd naar de vindbaarheid van uw website in de niet-betaalde resultaten van Google of kent u een relatie voor wie dit onderzoek interessant is? Mail of neem contact met ons op via http://www.modation.nl/meer-informatie/contact/. Deelname hoeft niet meer dan 15 minuten van uw tijd te kosten.

Uw gegevens worden vertrouwelijk en in uw belang behandeld. Alvast bedankt!

Enkele resultaten van het onderzoek zullen binnenkort op TravelNext worden besproken.

 

Gerelateerde Berichten

  • Innovatielab: Zichtbaarheid & vindbaarheid

    De 2e presentatie op het Innovatielab #travel3dot0 wordt gegeven door Peter van der Graaf. Tijdens…

  • Affiliate Marketing in de reisbranche

    De laatste jaren neemt affiliate marketing een steeds grotere positie in als het gaat om…

  • Het koppelen van SEO & PR: 7 voordelen voor nog betere vindbaarheid

    PR nieuwe stijl Sinds de opkomst van social media rommelt het in PR-land. Traditionele media…

Categorie: E-commerce, Webanalytics Tags: Zoekmachine Marketing

Over Maarten Dries

Maarten Dries is de oprichter van Modation Online Marketing. Met meer dan 10 jaar ervaring in de online reisbranche worden klanten ondersteunt om meer winst uit de website te behalen. Door met name de inzet van Adwords en zoekmachine optimalisatie wordt op rendabele wijze de doelgroepen bereikt. Door conversie optimalisatie wordt het rendement verder vergroot van alle bezoekers op de site.
Modation werkt aan lange termijn samenwerkingen met opdrachtgevers mede door de investering in Modation meetbaar meer rendement te laten opleveren. In het verleden heeft Maarten verschillende informatie en reisvergelijkingssites gestart.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

hotels instagram TripAdvisor NHTV onderzoek Vakantiebeurs Facebook KLM mobiel reizen Airbnb Expedia reviews Social Media travel TUI destinatiemarketing technologie Google Booking.com

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext