• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Mobiel gebruik stijgt: stem je content hierop af

27 november 2013 door NBTC

Expedia Media Solutions heeft hun nieuwste onderzoek, Travel Content Journey, volledig gericht op het begrijpen van de contentbehoefte en gedrag met travelcontent van consumenten. Uit een onderzoek uitgevoerd door Comscore onder 1.058 US inwoners, die 18+  waren en in het bezit van een smartphone, tablet of desktop/laptop die de afgelopen 6 maanden een reis hebben ondernomen, is het volgende naar voren gekomen: Het aantal travelgerelateerde minuten die we online besteden stijgt op alle devices, met als grootste stijger de mobiele minuten met 45%. 24% bekijkt travelcontent zelfs uitsluitend via hun mobiel en/of tablet.

Hoe zoeken we naar reisinformatie online

We bekijken vooral nog de sites van OTA’s en Airlines, maar hotelsites en informatie/inspiratie sites zijn nog goed voor zo’n respectievelijk 58% en 53%, destinatiesites worden door 31% bezocht.

Iedere categorie blijkt een (iets) andere rol te hebben in de verschillende fasen van het koopproces. OTA’s en Airlinesites hebben relatief meer bezoek in de laatste fase van het koopproces, waarbij ook metasearch en informatie/inspiratiesites dit patroon kennen. Hotel-, destinatie-, deal- en autoverhuursites zijn beter bezocht aan het begin van het proces.

Rol in koopproces

De PC/laptop wordt nog vooral gebruikt voor het planning en boekproces. In de oriëntatiefase is dit 68%, in de planfase (85%), en tijdens het boeken 86%. Eenmaal ter plekke gebruikt nog maar 47% vooral een PC/Laptop en 37% vooral een smartphone of een tablet (28%).

Device usageNaar wat voor content wordt gezocht

Gevraagd naar waar het meeste naar wordt gezocht, blijkt dat 50% in eerste instantie naar verblijfsinformatie (hotel of andere accommodatievormen) zoekt. En direct daarna naar praktische en lokale informatie zoals weer, wat er te doen is, restaurants en foto’s  van de destinatie.

Foto’s spelen in alle reisstadia een belangrijke rol en Facebook speelt hierin zeker een belangrijke rol. Uit het onderzoek komt naar voren dat zoekers die gecharmeerd zijn van foto’s meer dan gemiddeld een destinatiesite bezoeken (62%), zeker kort voor hun komst (1-5 weken). 93% van deze zoekers is sowieso meer op zoek naar travelcontent.

Image seekers

Vlucht + hotelboekers bezoeken verreweg het meeste aantal travelsites, terwijl hotel-only boekers vaker een destinatiesite bezoeken.

Eenmaal ter plekke

Zoekt men veelal naar informatie over het weer, restaurant (reviews) en wat er te doen is.

Conclusie mobiel gebruik

Het mobiele gebruik stijgt en content en advertentiebudgetten moeten hier op afgestemd worden.

Noodzakelijke praktische informatie moet goed gecombineerd worden met inspiratie. En content moet afgestemd zijn op de reden, koopfase en het device dat men gebruikt.

Tijdens de nabeleving delen mensen veel content die gebruikt kan worden om andere mensen weer te inspireren en beïnvloeden.

Het onderzoek van Expedia Media uitvoerde in samenwerking met Comscore kun je hier downloaden.

Dit blog is geschreven door Natasja Fortuin. Natasja Fortuin is Manager Online Marketing bij het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). 

Gerelateerde Berichten

  • Content wise twitteren met Twitter cards

    In de round table sessie met Twitter, leidde Twitter marketeer Susanne Stolwijk tijdens #DML14 een korte…

  • Zoeken 3.0: integreer content en social channels

    Zoek 3.0 volgens Bill Hunt De eerste spreker op de Congresdag van de SES Amsterdam…

  • Ook jouw klanten gebruiken User Generated Content om zich te laten inspireren

    Reisorganisaties slagen er volgens nieuw onderzoek van Yahoo! niet in om de consument te voorzien…

Categorie: E-commerce Tags: content, Expedia, mobiel

Over NBTC

Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk 'Holland' zet het NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen. Verschillende medewerkers van NBTC bloggen op TravelNext over wat hen opvalt of bezighoudt op het gebied van digitale media in de gastvrijheidsbranche.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

onderzoek mobiel reizen Booking.com instagram Expedia Google KLM TripAdvisor reviews hotels travel Airbnb Vakantiebeurs Facebook destinatiemarketing NHTV TUI technologie Social Media

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext