• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

#MonthInReview: Dare to be different – Triptease

24 april 2013 door Emile Breure

Vaak is TripAdvisor het onderwerp van gesprek in deze maandelijkse rubriek. Niet gek uiteraard, gezien hun dominante marktpositie en een geschatte beurswaarde van maar liefst 7 miljard dollar. Maar om ook andere partijen eens voor het voetlicht te brengen, leek het me interessant om jullie deze maand juist te wijzen op het nieuws over andere reviewsites en OTA’s: nieuwkomers, sites die een niche bedienen, platforms met unieke functionaliteiten die een graantje proberen mee te pikken van het succes van online reviews zoals Triptease.

Zinnenprikkelend Triptease

Een van de nieuwe gezichten die mij de laatste tijd het meest heeft doen verbazen is Triptease. Met name hun oogverblindend mooie design van zowel de site als de reviews is erg verfrissend. Door een ‘instagramachtige’ foto centraal te stellen bij elke review wordt het lezen van reviews, met name op een tablet, verheven tot het doorbladeren van een luxe magazine met droomreizen. Precies deze visuele aantrekkelijkheid is wat de mensen achter dit platform met de bevallige naam doet hopen een stabiel aantal bezoekers te trekken. De hoop bestaat dat er een soort viral effect ontstaat doordat men de reviews gaat delen via social media. Het verdienmodel is gebaseerd op affiliate inkomsten.

Triptease TripAdvisor

Klein budget, groot van stuk

Van een heel andere orde zijn HostelWorld en HostelBookers. Zij waren afgelopen maand in het nieuws omdat Web Reservations International, het moeder bedrijf achter HostelWorld, het jongere HostelBookers over zal gaan nemen. Typisch een geval van een nichemarkt waar de doorgewinterde backpacker terecht kan om een hostel te boeken. En de meningen kan lezen van hun voorgangers uiteraard: alleen Hostelworld al is met 3,5 miljoen reviews een van de tien grootste reviewsites wereldwijd. Slechts gericht op een klein deel van de reizigers, maar daarom niet minder succesvol!

Movers & shakers

Het blijkt toch lastig om TripAdvisor buiten beschouwing te laten deze maand. Zij kochten namelijk de luxe flash-sale website Jetsetter. Wederom een website die met reviews geschreven door professionele reisjournalisten en een ‘members-only’ community de niche van het hogere segment probeert op te zoeken. De oprichter van Jetsetter, DrewPatterson, werd deze maand vervolgens weer de nieuwe CEO van Room 77, de metasearcher waar Expedia onlangs nog in investeerde. Room 77 biedt naast het vinden van de beste prijs op verschillende OTA websites ook een unieke Room Concierge functionaliteit om de beste kamer in het hotel te vinden. Aan de hand van jouw voorkeuren, een grote database met informatie van de verschillende hotelkamers én Room 77’s little bit of magic wordt de voor jouw meest geschikte kamer geboekt. Op deze manier proberen zij zich te onderscheiden van Trivago en Kayak die deze markt op het moment beheersen.

Ik hoop jullie deze maand een beetje een andere kijk op het OTA- en reviewlandschap te hebben gegeven dan de TripAdvisors en Booking.coms van deze fascinerende wereld. Volgende maand weer een update van mijn hand!

Gerelateerde Berichten

  • Basiskennis over social media is hard nodig! Social Media To Go

    Social media is de kern van online communicatie geworden en elke dag zijn we daarvan…

  • Social media klachten en TripAdvisor

    TripAdvisor heeft sinds geruime tijd een optie voor bedrijven om te reageren op reviews en…

  • to Tweet or not to Tweet - Social media & locatie Amersfoort

    Om het imago van Amersfoort als zakelijke bestemming te versterken heeft Stichting Citymarketing Regio Amersfoort…

Categorie: Social media Tags: Expedia, hostelbookers, hostelworld, Jetsetter, room 77, TripAdvisor, triptease

Over Emile Breure

Emile Breure is Online Marketeer bij Canal Company, de grootste rederij van de Amsterdamse grachten: 's lands grootste attractie na de Efteling. Emile behaalde een master Marketing aan de Radboud Universiteit en maakte via Olery kennis met de online travel wereld. Voor TravelNext blogt hij over de online ontwikkelingen rondom 'Tours & Activities' en het toerisme in Amsterdam.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews Airbnb technologie Vakantiebeurs KLM onderzoek hotels instagram NHTV Booking.com TripAdvisor travel destinatiemarketing mobiel Google Facebook Social Media TUI reizen Expedia

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring