• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

NBTC lanceert Holland-layer

29 april 2010 door Martin van Kranenburg

Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) lanceert een Holland-layer in de Layar-applicatie. De Layar-applicatie is een gratis applicatie voor iPhones en Android-telefoons. Met de Holland-layer kan de binnen- en buitenlandse bezoeker toeristische informatie van zo’n 17.000 locaties en bezienswaardigheden raadplegen in negen talen. Het NBTC biedt de moderne toerist hiermee de mogelijkheid om op een innovatieve en bijzondere manier toeristische informatie tot zich te nemen.

Hoe werkt holland-Layer
Een toerist met een smartphone en de Layar-applicatie kan in de Holland-layer alle interessante bezienswaardigheden in de buurt van de plek waar hij of zij staat, tevoorschijn halen. Als de toerist bijvoorbeeld op het Museumplein in Amsterdam staat en zijn toestel met de Holland-layer voor zich houdt, komen de bezienswaardigheden in de buurt vanzelf op het scherm te voorschijn. Ook kan gemakkelijk meer informatie worden opgevraagd of richtingaanwijzingen naar de plek.

Het gebruik van internet en het aantal smartphones blijft toenemen, met name onder een aantal belangrijke doelgroepen van het NBTC. Charel van Dam, manager Online Marketing NBTC: ‘De mobiele telefoon wordt steeds vaker gebruikt bij het zoeken naar toeristische informatie. Door de Holland-layer te introduceren maken wij dit voor onze doelgroep makkelijker toegankelijk. De (internationale) bezoeker kan alle relevante toeristische informatie in zijn of haar omgeving in een handomdraai vinden en zo Nederland op een nieuwe manier ontdekken.’

Gerelateerde Berichten

  • Ilse Media lanceert KretaKings.nl

    Kretakings.nl is een online video serie over vakantievierende jongeren in Kreta. Zon, zee, strand en…

  • Daisycon lanceert reisnetwerk Paxz.nl

    Daisycon brengt zijn reisgerelateerde relaties onder in een eigen netwerk: Paxz. Met dit initiatief wil…

  • Bookit lanceert Weekendjeweg.be

    In een joint venture met het Vlaamse reis- en evenementenbureau GlobEvents heeft Bookit de site…

Categorie: Specials, Startups Tags: Charel van Dam, Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen, Holland-layer

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM technologie destinatiemarketing onderzoek Social Media mobiel Vakantiebeurs reviews reizen Facebook travel hotels NHTV TripAdvisor instagram TUI Airbnb Expedia Booking.com Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring