• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Nieuw social travel platform: I Like Local

11 juni 2014 door Redactie TravelNext

Social travel website I Like Local lanceert deze week haar internationale platform in Nederland. I Like Local biedt “locals” in Azië de mogelijkheid om geld te verdienen door hen aan reizigers te koppelen die op zoek zijn naar bijzondere en unieke ervaringen. De opbrengsten komen direct ten goede aan de lokale bevolking. Een mooi voorbeeld van social travel & de niet meer te negeren sociale ’travelplatforms’. Het in Azië gespecialiseerde zusje van Airbnb? Misschien zelfs nog beter.

I Like Local – Locals linken

I Like Local linkt reizigers met locals die activiteiten aanbieden in de categorieën Homestay, Farmstay, Art & Culture, Trek & Tour, Food Experience en Volunteering. Ga bijvoorbeeld vissen met een visser in Sri Lanka, help mee op een organische fruitboerderij in Nepal, logeer bij een familie in Thailand of ervaar het leven in de sloppenwijken van India als vrijwilliger. Momenteel behelst het aanbod bestemmingen in Azië: reizigers kunnen terecht bij locals in India, Nepal, Sri Lanka, Thailand, Indonesië, Cambodja, Laos en Vietnam. In de toekomst zullen meer activiteiten in Azië en andere werelddelen toegevoegd worden.

Sharing economy en social business

I Like Local stoelt op de principes van de “sharing economy”: krachten bundelen, krachten delen en samenwerken om meer waarde te creëren voor meer mensen wereldwijd. Voor de lokale aanbieders van activiteiten zijn er geen kosten verbonden aan zichtbaarheid op het platform. Ook dragen zij geen commissie of bemiddelingskosten af: de gehele opbrengst gaat direct naar de aanbieder. Afhankelijk van de prijs die de lokale ondernemer rekent telt I Like Local 10 tot 20% bij de verkoopprijs op.

Experience als ”conversie materiaal”?

Op de website worden experiences van gasten geplaatst die via het platform bij locals verbleven zijn. Eigen experiences kunnen geüpload worden met verhalen en foto’s.  Ook verschijnen er stukjes tekst met afbeeldingen van de locals die hun experience aanbieden. Er komt een prijsindicatie bij te staan en zo laat I Like Local de community het verhaal van de unieke beleving verder verspreiden. Van b2c naar consumer to consumer.

locals

 

Gerelateerde Berichten

  • Een local als reisspecialist en boeker. Nieuwe dimensie van social travel?

    Social travel is niet meer weg te denken in de reiswereld. Hoewel er verschillende definities…

  • social travel
    Social Travel vs Normal Travel [Infographic]

    Social travel is 'here to stay'. Steeds meer reizigers zijn mobieler en gaan meer om…

  • Tessa aan de Stegge ads vakantiebeurs
    Travel trend 2015 volgens Tessa aan de Stegge #connectwithlocals

    Tessa aan de Stegge van Cherrypicker was een van de drukbezochte sessies tijdens de Vakantiebeurs…

  • Een local als reisspecialist en boeker. Nieuwe dimensie van social travel?

    Social travel is niet meer weg te denken in de reiswereld. Hoewel er verschillende definities…

  • social travel
    Social Travel vs Normal Travel [Infographic]

    Social travel is 'here to stay'. Steeds meer reizigers zijn mobieler en gaan meer om…

  • Tessa aan de Stegge ads vakantiebeurs
    Travel trend 2015 volgens Tessa aan de Stegge #connectwithlocals

    Tessa aan de Stegge van Cherrypicker was een van de drukbezochte sessies tijdens de Vakantiebeurs…

Categorie: E-commerce

Over Redactie TravelNext

Lees Interacties

Trackbacks

  1. 15 x Sustainable met online Startup I Like Local - TravelNext schreef:
    18 juli 2014 om 08:56

    […] maand geleden introduceerden we het nieuwe travel platform van I Like Local. Een sustainable online platform dat locals opnieuw met reizigers verbindt maar […]

  2. Highlights tijdens de vakantiebeurs Vakdagen: 13 en 14 januari - TravelNext schreef:
    24 december 2014 om 10:37

    […] is echt populair. Denk aan alle initiatieven die de laatste tijd uit de grond zijn gerezen zoals I Like Local. Trendwatcher Tessa van Cherry Picker geeft een presentatie over ‘connecting with the […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Booking.com onderzoek Vakantiebeurs TUI Google reviews Facebook NHTV travel reizen mobiel destinatiemarketing hotels instagram Social Media Expedia technologie TripAdvisor Airbnb KLM

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring