• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Nieuwe onderzoeksmethode brengt online zoekgedrag vakantiegangers in kaart

22 februari 2010 door Martin van Kranenburg

MarketResponse start een nieuw onderzoek die het online zoekgedrag in kaart brengt.

Centrale rol internet in travelsector
Het online zoeken en boeken van een vakantiebestemming is de afgelopen jaren fors toegenomen. Consumenten hebben daarbij een veelheid aan internetsites tot hun beschikking als zij zich online oriënteren voor hun vakantie: zoekmachines, vergelijkingssites, sites van reisbureaus, touroperators, luchtvaartmaatschappijen en hotels, reiscommunities, sociale netwerken etc. Er is momenteel nog weinig bekend over dit ‘ecosysteem’. Hoe ziet dat oriëntatiegedrag er uit: welke route bewandelt men in deze zoektocht? Welke sites bezoekt men? Hoe zoekt men? Hoe komen consumenten tot hun keuze?

Trackingonderzoek onder consumenten
MarketResponse start een nieuw onderzoek waarin we op unieke wijze het online oriëntatiegedrag van consumenten in kaart brengen. Hierbij stellen we objectief vast hoe consumenten online zoeken naar hun vakantiebestemming. Gedurende enkele weken registreert MarketResponse het letterlijke surf- en zoekgedrag van 100 geselecteerde deelnemers uit De Onderzoek Groep. Het objectief vaststellen van daadwerkelijk gedrag is vele malen betrouwbaarder dan het vragen van intenties of gedrag in het verleden. Met behulp van ‘client-based tracking’ wordt echte, objectieve, data op efficiënte wijze verzameld. MarketResponse maakt hiervoor gebruik van de QD-tracker van Wakoopa, een partner van MarketResponse.

Resultaten beschikbaar in marktrapport
De resultaten van het onderzoek komen beschikbaar in een marktrapport. Het rapport maakt inzichtelijk hoe consumenten zich online oriënteren voor hun vakantiebestemming. Er worden aanbevelingen gedaan om in te spelen op het online gedrag van consumenten op basis van:

•Inzicht in websitebezoek: populaire sites, bezoekhoeveelheid, -frequentie en duur, wat inzicht geeft in waardevolle benchmarkinformatie;
•Input voor SEO: meest gebruikte zoekwoorden, ‘zoekstrategie’;
•Verschillen tussen typen vakantiegangers (voor zover mogelijk).

Het rapport kan bij MarketResponse worden besteld voor € 1.500.

Meer weten?
Neem voor meer informatie over dit onderzoek of intekening voor het marktrapport contact op met Bas de Luij (b.de.luij@marketresponse.nl) of Machiel van de Poll (m.vande.poll@marketresponse.nl) via 033-3303333.

Gerelateerde Berichten

  • Een nieuwe kijk op online reizen | RED online marketing

    Roy platje is geen onbekende uit de reisbranche. Sinds vele jaren is Roy actief in…

  • Zoekgedrag van vakantiegangers volgens Google Maps [infographic]

    Wij Hollanders zijn vooral op zoek naar pretparken, fietsroutes en stranden tijdens de zomermaanden. Dat…

  • Nieuwe online sales strategie van Transavia

    Vorige week was ik bij Emerce Conversion en daar presenteerde Mechelien Odekerken van Transavia en…

Categorie: Marketing, Zoekmachine marketing Tags: Bas de Luij, MarketResponse, onderzoek online zoekgedrag

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media Google Facebook onderzoek Booking.com TripAdvisor destinatiemarketing reviews travel reizen mobiel NHTV instagram Expedia hotels KLM technologie TUI Vakantiebeurs Airbnb

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring