• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Nieuwe site: Triposo Travel Hacks

14 januari 2009 door Martin van Kranenburg

Een tijdje geleden kreeg ik een mailtje van Richard Osinga dat hij een nieuwe site gelanceerd had: Triposo Travel Hacks. Richard is geen onbekende in de online reiswereld. Hij is oprichter van World66.com, met zijn webbureau Oberon Interactive werkt hij veel voor partijen in de reisbranche en hij is betrokken bij Lastminuteaanbiedingen.nl.

Een goede gelegenheid voor een interview per e-mail.

Travel Hacks?
Een jaar of tien geleden zijn Douwe en ik World66 begonnen: een reiswiki die als doel had over elke bestemming goede en betrouwbare informatie te geven. Door reizigers voor reizigers. Het was de mooie wilde Internet tijd en het was een hele mooie uitdaging om op die manier informatie online te brengen. Maar nu is alles anders – alle informatie is te vinden. De uitdaging is dus: wat gaan we ermee doen? Wat betekent die informatie? Wij gaan aan de slag met die informatie en doen er leuke dingen mee. Dat noemen we Travel Hacks.

Wat zijn goede voorbeelden van zulke Travel Hacks?
Voor de eerste hack beantwoorden we de vraag: op welke dag heeft een stad de meeste bezoekers. Voor de meeste steden is het antwoord zaterdag. Ok, logisch, zul je denken, maar je ziet ook dat bij Alkmaar de vrijdag eruit springt – dat komt door de kaasmarkt. En Versailles is erg rustig op maandag, als het paleis gesloten is. Zo is er van alles te ontdekken. Die ontdekkingen zetten we op onze blog. En we hebben een kaart waarop alle informatie terug te vinden is.

Grappig, ja, maar zijn er mensen die die informatie zoeken?
We zijn bezig met meer nuttige dingen voor reizigers. We hebben informatie over het prijspeil van landen en steden verzameld. En hoe romantisch is een stad, hoe lekker kun je er rondlopen een stad het best kunt bezoeken. Hoe gevaarlijk is een stad? Dat zijn allemaal vragen die je voor je op reis gaat stelt.

Waar halen jullie die informatie vandaan?
We gebruiken een aantal open contentsite: World66, Wikipedia, Wikitravel. Daarnaast gebruiken we informatie van online fotoverzamelingen – daar kun je bijvoorbeeld uit afleiden op welke dag foto’s van bepaalde plekken worden genomen. Bulletinboards zoals the Thorntree van Lonely Planet zijn ook een interessante bron van informatie. We zijn constant bezig nieuwe bronnen aan te boren – maar daar gaat ook een hoop tijd inzitten, want elke site kent zijn eigen opzet, en de naamgeving van steden is vaak niet eenduidig. De een noemt het St Petersburg en de ander Petrograd.

Triposo Travel Hacks

Waar gaat het naar toe?
Het uiteindelijk idee is de gebruiker de mogelijkheid te geven te bepalen welke informatie van belang is voor hem. De gebruiker geeft aan dat hij op zoek is naar een romantische plek om met zijn partner heen te gaan, in mei, waar het niet duur is etc. En dan tonen wij de beste matches. Dat soort vragen wil je kunnen beantwoorden, op allerlei niveaus. Op landenniveau, stedenniveau, maar uiteindelijk ook voor plekken binnen een stad. We hebben nu een eerste versie waar de gebruiker met een aantal schuifjes zijn voorkeuren kan aangeven. Dat geeft al een duidelijk idee van waar het heengaat.

Gerelateerde Berichten

  • Weer nieuwe besloten travel site: Bon-voyage.com

    De Nederlandse reisbranche krijgt er een Belgische speler met ‘unieke reisaanbiedingen’ bij. Alleen mensen die…

  • Nieuwe 2.0 site: www.trotr.nl

    De website www.trotr.nl biedt je extra hulp als je op reis bent. Centraal binnen Trotr…

  • 40 Travel Startups om in de gaten te houden

    Het is druk in startupland. Al jaren, maar ook anno 2015 lijkt de stroom aan…

Categorie: Specials, Startups Tags: Richard Osinga, Travel Hacks, Triposo

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

onderzoek reizen mobiel Airbnb Vakantiebeurs TripAdvisor NHTV hotels Facebook Booking.com Expedia TUI KLM Google technologie Social Media travel instagram destinatiemarketing reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext