• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Nieuwe site: Via-Isa.com voor een vakantie op maat

12 maart 2010 door Martin van Kranenburg

Via-Isa is een nieuwe en unieke manier om snel online een passende vakantie te vinden en te boeken. Zoeken en boeken van de juiste vakantie kost, volgens 66%* van de Nederlanders, nog steeds veel te veel tijd. Met Via-Isa kan het in 10 minuten. De website is vraaggestuurd en niet aanbodgedreven. Via-Isa luistert naar de persoonlijke wensen van de vakantiezoeker en geeft dan gericht advies. Via-Isa weegt hierbij de wensen van de vakantiezoeker tegen elkaar af en gebruikt dus niet de gangbare filtertechniek waarmee aanbod uitgesloten wordt. Dus, heb je geen idee naar welk land je op vakantie wilt maar je wenst een vakantie binnen je budget waarbij je in de zon kan liggen, comfort hebt en waarvoor je maximaal vijf uur vliegt? Via-Isa luistert naar al die wensen en vindt de passende vakantie. Via–Isa maakt hiermee volgens eigen zeggen een forse stap richting het semantische web.

Verdienmodel Via-Isa.com

Via-Isa: growing up in public De online vakantieadviseur is in bèta versie gelanceerd. De eerste gebruikers dragen namelijk bij aan de verdere ontwikkeling van de tool. Met de input van deze pioniers wordt het advies van Via-Isa steeds meer verfijnd. Via-Isa verwacht dat in juni de tool zo ver ontwikkeld is dat de uitkomst van de vindactie naadloos past bij het opgegeven profiel van de vakantiezoeker. Gebruik van de bèta versie is gratis en geeft de eerste gebruikers de vrijheid om de website te testen, input te geven en de tool te verrijken. Zodra de vindmachine uitontwikkeld is, werkt Via-Isa met een lidmaatschap van 18 euro per jaar. De eerste 500 vakantieboekers van Via-Isa worden Premium lid en krijgen het lidmaatschap de eerste drie jaar gratis. Daarnaast maken Premium leden kans op exclusieve extra‟s en hebben daar bovenop natuurlijk ook de voordelen van een gewoon lidmaatschap, zoals het kunnen opslaan van verschillende zoekprofielen. In deze zoekprofielen zit ook een enorme tijdwinst, want een bewaard profiel wordt eenvoudig opgehaald en bijvoorbeeld aangepast naar een andere periode of het aantal personen. Verder zal voor leden een bonussysteem worden ontwikkeld dat ook in juni bekend wordt gemaakt. Een ander voordeel van het lidmaatschap is dat Via-Isa door de ledeninkomsten niet afhankelijk is van adverteerders. Het vakantieadvies is hierdoor onafhankelijk en puur gericht op de wensen van de vakantiezoeker – niet op het aanbod van een adverteerder.

Vraaggestuurde webtoepassingen

Continue ontwikkeling Via-Isa kijkt vooruit en is continue in ontwikkeling. Zo wordt er nu gezocht naar verbreding van het aanbod. Niet alleen in de vorm van vakanties, maar ook bij het vinden van andere toepassingen. Het concept blijft wel hetzelfde, maar het advies is dan gericht op het vinden van bijvoorbeeld een evenement, auto of woonplaats. Hiermee zet Via-Isa een platform neer waarop leden straks met, hun „digitale paspoort‟ een heel divers aanbod aan informatie vinden dat écht bij ze past. Initiatiefneemster Isabel van der Maas ziet dat er behoefte is naar vraaggestuurde webtoepassingen: “Online zoeken levert stress op door de hoeveelheid aan informatie en steeds het gevoel van nèt niet dat gevonden hebben wat je echt zoekt. Via-Isa biedt de oplossing door maximaal 25 op maat gesneden zoekresultaten aan te bieden.”

Gerelateerde Berichten

  • Nieuwe 2.0 site: www.trotr.nl

    De website www.trotr.nl biedt je extra hulp als je op reis bent. Centraal binnen Trotr…

  • Looki de nieuwe vakantie zoekmachine

    Op 5 januari 2009 is de nieuwe zoekmachine www.Looki.nl gelanceerd, een Nederlandse zoekmachine die het…

  • Nieuwe site: Chase.nl | zoekmachine voor vliegtickets

    Op Chase.nl worden tientallen websites tegelijkertijd doorzocht om de goedkoopste vliegtickets te vinden met direct…

Categorie: Specials, Startups Tags: Isabel van der Maas, Semantische web, Via-Isa.com

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV reviews Vakantiebeurs destinatiemarketing Facebook instagram KLM Airbnb hotels TripAdvisor Expedia reizen mobiel Booking.com Social Media technologie travel TUI Google onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring