• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

#Travelnext Congres: Nu weet je het wat, nu nog het hoe

2 januari 2013 door Lars Sang Mo Boom

Tijdens het eerste Travelnext congres op 29 november in Maarssen werden meer dan 120 travel marketeers geïnspireerd door de vele sprekers en experts die acte de présence gaven. Airbnb, Google Travel en Think! Social Media trokken volle zalen en een aandachtig luisterend publiek. Na de overheerlijke lunch kon je tijdens de expertsessies tips en tricks krijgen of gewoon lekker met elkaar in conclaaf gaan over vraagstukken of problemen. De experts werden overladen met vragen als “Hoe moet ik dat doen” en “Wat werkt het beste” en dat was ook juist de bedoeling van deze sessie.

En nu?

Ik kan me voorstellen dat je na deze dag overladen bent met inspiratie, tips, tricks en waar het allemaal heen gaat in Mobile, Social en Local. Schaam je niet, dat ben ik ook. Maar nu, wat kan je nu met al die kennis? Waarschijnlijk ben je helemaal enthousiast geworden over de bloggers die Think Social Media heeft ingeschakeld en wil je dat ook meteen doen. Of werd je getriggerd door Google Travel die ziet dat we naar een voorspellende tijd gaan. We kunnen voorspellen wat de bezoeker wil en zoekt en waar die het wil kopen. Ga je hier meteen aan de slag? En hoe dan? Hier wat tips.

Tip 1: Blijf kalm

Laat je vooral niet gek maken door alles wat je hebt gehoord. Tuurlijk, de ontwikkelingen gaan razendsnel, maar kalm blijven is nu even key.

Tip 2: Quick fix

Er zijn vast trends en ontwikkelingen genoemd die je snel en makkelijk kunt toepassen. Welke vragen een niet al te grote investering? Wellicht zijn er onderwerpen genoemd die bij jullie al op de plank liggen, maar die juist nu kunnen worden opgepakt? Hiermee kan je snel resultaat boeken wat vervolgens weer de basis is voor grote acties.

Tip 3: 1 op 1 over nemen is gedoemd te mislukken

Je hebt de mooiste voorbeelden voorgeschoteld gekregen van grote spelers in de markt. Maar het 1 op 1 overnemen van hun case is gedoemd te mislukken. Mijn advies is om de essentie van hun case eruit te halen, en dan te gaan bedenken hoe je die in jouw organisatie kunt implementeren. Met name het ‘hoe’ moet iets ‘van jezelf’ worden.

Tip 4: Korte en lange termijn tegelijkertijd

Je weet nu het ‘wat’. Ga nu eerst eens rustig kijken naar hoe jij dit kunt toepassen. Maak onderscheid in acties die je snel kunt uitvoeren en acties die wat langer de tijd nodig hebben om geregeld te krijgen. Begin wel met allebei tegelijkertijd, zodat je de acties goed na elkaar kunt uitvoeren.

Tip 5: Inspireer en overtuig

Veelal heb je steun nodig van de organisatie zoals je manager. Als je organisatie nog niet zover is (zij hebben niet de inspiratie gekregen tijdens het congres zoals jij) zal je wellicht eerst wat tijd moeten steken in het overtuigen en inspireren van je collega’s. Neem hier ook echt de tijd voor, want je hebt hen nodig, je kan het (in de meeste gevallen) niet alleen. Ga tegelijk aan de slag met het voorbereiden van je actiepunten zoals bij tip 4 besproken. Houd de vaart erin.

Succes! En heb je nog meer tips? Laat ze dan zeker achter in de comments!

Credits afbeelding: HoriaVarlan 

Gerelateerde Berichten

  • Travelnext congres William Bakker Think! Social Media
    William Bakker Think! Social Media spreekt op het TravelNext Congres

    William Bakker wordt gezien als één van de leiders in de wereld op het gebied…

  • 24-02 | Social Media Congres

    Hyves, Facebook, Twitter, Linkedinn: het bekende rijtje. Waarschijnlijk past u het ook allemaal al (deels)…

  • #TravelNext Congres: een terugblik

    Een week na het TravelNext Congres, de rust is langzaam wedergekeerd maar het enthousiasme nog…

Categorie: Social media, TravelNext Congres Tags: Airbnb, conversie, Google, plannen, Social Media, Travel 3.0, Twitter

Over Lars Sang Mo Boom

Lars Sang Mo Boom helpt graag mensen tijdens hun reis van digital immigrant naar digital native. Hij haalt waarde uit het leven door te werken met studenten, jongeren en marketeers met als grootste uitdaging om gedragsveranderingen te realiseren. Een echt travel-dier dat inmiddels zijn plek in de Digital wereld heeft gevonden. Niet als eindbestemming, maar als onderdeel van de Permanent Beta filosofie. Zijn bedrijf Boombuzztic en stichting Digital Future Foundation zijn manieren om zijn passie met de wereld te delen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

travel reviews destinatiemarketing reizen KLM Expedia TUI Airbnb Google Facebook TripAdvisor onderzoek Vakantiebeurs Booking.com technologie Social Media NHTV hotels instagram mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring