• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

OAD start nieuw internetmerk met dynamic packaging

25 januari 2013 door Redactie Twinkle

De Oad Groep, naar omzet de 7e online reisverkoper van Nederland, introduceert binnenkort een nieuw internetmerk. Op het domein, waarvan nog geen naam bekend is, worden dynamisch samengestelde pakketreizen aangeboden.

Dat schrijft vaktitel TravMagazine vandaag. Oad-topman Julius ter Haar zegt dat de reisorganisatie geavanceerde technologie van meerdere softwareleveranciers gaat gebruiken om dynamic packaging aan te bieden. Vluchten en hotels worden daarmee in één zoekopdracht gecombineerd: ‘Er worden gelijk actuele totaalprijzen gegeven op basis van dagtarieven. Dat is behoorlijk innovatief’, stelt Ter Haar in het vakblad.

Substantiële omzet

De nieuwe website staat los van de bestaande activiteiten van de Oad Groep, eigenaar van verschillende Oad-submerken (Reizen, Touringcarbedrijf etc.) en van reisbureaugroep Globe. ‘Je moet dynamick packaging zien als aanvullend, inspelend op de groeiende behoefte in de markt’, aldus Ter Haar. ‘Het is een eigentijdse manier van pakketreizen samenstellen via veel efficiëntere bedrijfsprocessen. Komende jaren zal dit een substantieel deel van onze omzet opeisen.’

Zonvakanties, stedentrips, autovakanties en verre reizen

Bij de soft launch van het reismerk, gepland voor volgende maand, zal er vooral aanbod rond de Middellandse Zee worden aangeboden, later volgen stedentrips, autovakanties en verre reizen. Tot de eerste vluchtaanbieders behoren Transavia.com en Airberlin, maar het aanbod van airlines en accommodaties zal steeds blijven groeien volgens Ter Haar.

White label voor reisagenten

Oad, zelf touroperator, gaat aanbod van andere touroperators bundelen en zelf verkopen op de nieuwe site. Toch stelt het bedrijf dat reisbureaus niet bang hoeven te zijn voor hun handel. Ter Haar: ‘Integendeel, zij kunnen als white-label partners meeprofiteren van onze dynamic packaging, zodra we daar klaar voor zijn. Deze ontwikkeling op internet schept juist nieuwe kansen.’ Oad moet de details van de white-label constructie voor retailers nog uitwerken volgens de topman.

Travel 30

Met een online omzet van 186,5 miljoen euro in 2011 bezet Oad de 7e plek in de Travel 30 van de Twinkle100.

Gerelateerde Berichten

  • Strengere regels voor aanbieders dynamic packaging

    De Europese Commissie heeft een voorstel ingediend om consumentenrechten op het gebied van reisverkoop te…

  • Zoover stapt in dynamic packaging

    Zoover is ‘voor 60 tot 70 procent’ tevreden over zijn retailactiviteiten, aldus CEO Stephan Bosman.…

  • Dynamic packaging geen goudmijn voor Hispeed

    Wie bij NS Hispeed een kaartje koopt voor een snelle trein, kan binnen die online-omgeving hotels…

Categorie: E-commerce

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

hotels Booking.com Vakantiebeurs reviews travel TripAdvisor onderzoek Social Media Facebook NHTV destinatiemarketing Expedia mobiel KLM reizen Airbnb TUI instagram technologie Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring