• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Ondernemers lessen in travel van Mark Vanmoerkerke #TMcongres

16 juni 2014 door Roy Platje

Op het Travelmedia Congres in Brugge sprak een reislegende in België. Vanmoerkerke verkocht Sunparks aan Pierre & Vacances en is daarna vooral gaan investeren in zijn passies, kunst en hospitality. Hij mag de Belgische Koning tot een van zijn kennissen rekenen. Hij kocht het Thermae Palace hotel in Oostende met de ambitie om het uit te bouwen als het beste hotel. In een inspirerende presentatie geeft hij de belangrijkste management lessen voor de toerisme sector.

Do something – DOE IETS!

Laat je niet belemmeren door gebrek aan strategie. Wacht niet met problemen aanpakken in rapporten of besprekingen, maar pak de problemen die je ziet aan. Leer uit de fouten en groei verder.

Vergeet niet het belangrijkste: in hotels verzand men vaak in procedures en handelingen om de incheck goed te laten verlopen. Maar er telt maar 1 ding, gastvrijheid. Begroet de klant, geef hem een hand en heet hem welkom.

Zie ook dit artikel over de wisselwerking tussen online en offline hospitality.

Cash is King!

Verlies bij het ondernemen zeker niet uit het oog dat het maar om 1 ding gaat, een positieve cashflow. Vanmoerkerke maakt wekelijks een persoonlijk cash rapport. Alleen met een goede blik op de cashflow kun je de juiste beslissingen blijven maken.

Passion over Profit

Passie voor je product, de liefde om iets uitmuntend te doen moet boven de keuzes staan van winst maken. Alleen door iets met passie te doen kun je uitmuntende diensten en producten creëren.

Learn to say No

Houd focus en blijf focussen op het doel. En zeg nee tegen zaken die er eigenlijk niet toe doen, hoe leuk en aantrekkelijk ook.

Ken je cijfers!

Weet wat de kosten zijn van een boeking: wat kost een binnenkomende klant. Alleen met een juiste blik op de cijfers kun je echte keuzes maken en weten waar besparingen zitten.

Meten is weten

Meet de tevredenheid. Meet zoveel mogelijk en maak beslissingen alleen op feiten. Dat maakt elke discussie veel gemakkelijker.

Become a digital champion

Niet de toekomst ligt in het internet maar het heden! Zorg dat de site altijd en overal, dus ook mobiel goed te benaderen is. Weet wat er leeft op sociale netwerken en reageer daarop.

Micro-manage to get Macro-results

Verdiep je in alle details. Vanmoerkerke motiveert personeel in zijn hotels om alles te weten over de producten die geserveerd worden. Tot en met de directie aan toe moet men weten wat de klant geserveerd wordt. Door het management te laten starten bij die details kun je een topprestatie leveren.

Get the best players on your team

Zorg voor topspelers in je team. De zwakkere zullen zich alleen aan top collega’s optrekken. Je kunt een team niet alleen beter maken door te trainen maar laat ze zich aan elkaar optrekken. Investeer in toppers om de zwakkeren beter te maken!

Be there

Wees er als manager op de afdeling. Wees er voor de gasten en op de werkvloer voor je werknemers. Geef het voorbeeld, toon je passie en geef richting!

Never, never, never, ever give up!

Geloof in de ingeslagen weg en houd deze richting vast. Geef niet op en blijf je focus houden.

Overige learnings tijdens #TMcongres

Bij de inleiding gaf gastheer Olivier Dujardin de Travel trends aan middels zijn 7 C’s. Een mooi lijstje focuspunten voor het volgend halfjaar. Welke C’s worden trending? Het is duidelijk dat connecties, content en conversation leading zijn.

  • Connections – Verbindingen met klanten via sociale netwerken
  • Content – Klanten willen meer weten en zien over hun bestemming
  • Customer Care -Klanten willen de beste service en zijn kritisch
  • Complexity – Innoveer met complexe oplossingen in een makkelijk jasje
  • Crowdsourcing – Betrek de klanten bij het ontwikkelen van je product
  • Conversion – Focus op online conversies
  • Challenge – Ga de uitdaging aan om te blijven verbeteren en innoveren.

In het reeds eerder gepubliceerde artikel van het TMCongres lees je hoe belangrijk usability en mobile gaat worden volgens #TMcongres. Bijdragen van Disney, AGconsult en Skyscanner komen hier aan bod.

Gerelateerde Berichten

  • Emerce Travel Insight

    Bij Emerce Insight word je in een dag bijgepraat over alle innovaties op het gebied…

  • Travel Search Event

    Eerste Travel Search Event Dinsdag 15 juni organiseren OmnIT, Emid en Exalead het eerste Travel…

  • Internationaal travel congres ENTER2009 komt naar Amsterdam

    Van 28 t/m 30 januari 2009 vindt het 16e internationale ENTER congres plaats. Dit congres…

Categorie: E-commerce, Travel Events Tags: Mark VanMoerkerke, Olivier Dujardin, ondernemerschap, Roy Platje, travelmedia congres

Over Roy Platje

Sinds vele jaren is Roy actief in de online wereld. Bij bedrijven als Terberg Leasing en Bol.com als operationeel verantwoordelijke. En later bij Peter Langhout Reizen en Europeesche Verzekeringen in E-business Management functies.
Sinds 2008 houdt Roy zich full time bezig met RED Online Marketing, een marketing bureau bureau wat zich volledig focust op de reisbranche. Strategie, Email en Google AdWords campagnes vormen de kernactiviteit. Roy was tevens eigenaar van BoekVandaag.nl welke in 2013 verkocht is aan Travelbird.
Zie ook mijn Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews hotels Booking.com mobiel Social Media technologie Google TUI destinatiemarketing Vakantiebeurs TripAdvisor NHTV Airbnb KLM onderzoek instagram travel Facebook reizen Expedia

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring