• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Onderzoek: gebruiksvriendelijkheid reiswebsites

21 juni 2010 door Redactie Twinkle

Er valt volgens het Britse Webcredible nog een hoop te verbeteren wat betreft usability van reissites. Dit stelt het bureau in een rapport naar aanleiding van een onderzoek dat het afgelopen april onder twintig reissites in Groot-Brittannië heeft uitgevoerd.   

Het onderzoek is verricht bij tien touroperators en tien luchtvaartmaatschappijen, waarbij de sites zijn beoordeeld op verschillende onderdelen die van invloed zijn op de gebruiksvriendelijkheid. Denk aan: zoeken en selecteren, getoonde zoekresultaten, vluchtinformatie, boekingsproces en contactinformatie. Usability is van groot belang voor deze branche door de hevige concurrentie, toename van het aantal online-boekingen en de complexiteit door veel en verschillende informatie op een reissite, zo staat in het rapport. Daarbij is een goede gebruiksvriendelijkheid van algehele waarde voor het verhogen van de conversie, stimuleren van de klantloyaliteit en het vergroten van de kans op terugkerende bezoekers.

Top drie
Alle twintig sites zijn op twintig onderdelen beoordeeld waarbij per onderdeel maximaal vijf punten konden worden behaald. British Airways voert de lijst aan met 78 punten, tegenover 71 punten van vorig jaar. Easyjet komt daar direct achteraan met 77 punten; een groot verschil met 2009 toen de luchtvaartmaatschappij 50 punten wist binnen te halen. Op de derde plaats staat Virgin Atlantic met een score van 75 punten, 5 punten meer dan het jaar daarvoor.

Klik hier voor de vergroting

Ruimte voor verbetering
Met een stijging van drie naar vijf websites die een score van zeventig of meer halen, en een toename van het totale gemiddelde in vergelijking tot vorig jaar, is duidelijk te zien dat reisorganisaties hard bezig zijn met het optimaliseren van hun website-usability. Maar er ligt ook nog een hoop ruimte voor verbetering, zeker gezien het feit dat elf sites een score van rond de zestig halen en zelfs vier sites daar nog onder zitten.

In het rapport vindt u meer informatie over het onderzoek en vindt u per onderdeel de scores en toelichtingen. Hoewel het rapport is gericht op de online-reisbranche zijn de aanbevelingen en richtlijnen ook bruikbaar voor andere sites en online-shops.

Bron: Webcredible.co.uk

Gerelateerde Berichten

  • Veel reiswebsites goed bereikbaar tijdens topdrukte

    Zoals Tessa aan de Stegge eerder al in haar TrendThursday aangaf, gaan we, nu ons…

  • Het online marketingplan: focus op traffic en conversie

    Het online marketingplan beschrijft in grote lijnen hoe je meer gerichte bezoekers naar je website…

  • KRAS: De senior traveler en het online zoek- en boekgedrag

    ''Senioren van nu'' kunnen hun weg op het internet steeds beter vinden. Ze luisteren naar…

Categorie: E-commerce, Usability & design Tags: British Airways, Easyjet, Usability, Virgin Atlantic, Webcredible

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

instagram Booking.com TripAdvisor Google Expedia onderzoek Airbnb Facebook NHTV mobiel destinatiemarketing Social Media technologie reizen Vakantiebeurs hotels KLM TUI reviews travel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring