• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

(Online) Adverteren is armoe

26 mei 2009 door Martin van Kranenburg

Dit zou het uitgangspunt moeten zijn van iedere webwinkelier. De website moet zo goed zijn, zo handig in gebruik, dat bezoekers er over gaan praten. Het aan vrienden gaan aanbevelen. Gaat u voor een gemiddelde website waar er al miljoenen van zijn, of bouwt u een aan een geweldige webwinkel waar u in gelooft en waar het plezier vanaf straalt.

Tijdens de usability en conversietrainingen die ik maandelijks geef staat de website centraal. Cursisten gaan aan de hand van door hun zelf bedachte scenario’s elkaar website beoordelen. Echt geweldig om te zien hoe kritisch men is op het beoordelen van een site. Even wat reacties: Hoe verzinnen ze het,… Nee…. dat meen je heb ik alles ingevuld en is alles verwijderd,…Nou, die bevestigingsmail daar wordt je ook niet echt warm van, willen ze mij wel als klant?, …..wat kan ik hier eigenlijk doen?”. Zodra men dan naar de eigen website gaat kijken komen de verwachte excuses: “ja maar ik had het te druk,…. ja maar onze afdeling techniek,…. ja maar dat formulier kan ik niet zelf aanpassen…ja maar,….. “. Uiteindelijk telt er maar één ding, alles draait om de tevredenheid van uw bezoekers. Tevreden bezoekers doen de marketing voor u. Tevreden bezoekers verhogen uw omzet. Tevreden gebruikers komen ook terug. Tevreden gebruikers vertellen het door aan hun vrienden. Een goede website verkoopt zich vanzelf en heeft geen dure advertentie campagnes nodig. Ooit een advertentie gezien van Amazon? Nee dus, zij stoppen al hun marketinggeld in het creëren van een optimale gebruikers beleving.

Stop dus met adverteren (al is het maar voor even) en beoordeel eerst de gebruikersvriendelijkheid van uw site en de kwaliteit van uw conversie. Is uw conversie marktconform of ligt hij nog steeds onder de 2%? Indien u niet weet wat uw conversie is (u bent echt niet de enige hoor) zou ik echt even stoppen met adverteren en uw statistiek dashboard goed gaan inrichten.

Tijdens de trainingen vraag ik geregeld aan de cursisten of ze recent nog een sublieme ervaring hebben opgedaan op het web. Vaak is het stil maar ook komen er interessante voorbeelden voorbij. Hieronder een willekeurig een aantal voorbeelden, van groot tot klein. Laat je inspireren, kijk wat je kan gebruiken, en doe er je voordeel mee.

www.waarbenjijnu.nl (reisdagboek), www.littlelabel.nl/(webwinkel kids), www.slideshare.net (presentaties maken), www.plutosport.nl (webwinkel sportartikelen) en www.youropi.com  (stedenvakantie 2.0)

Deze column is verschenen in de laaste editie van Twinkle.

Gerelateerde Berichten

  • Getarget adverteren nieuwe mogelijkheid in de reisbranche

    Locatie is de toekomst, Google loopt voorop Afgelopen maandag is het zes jaar geleden aangevraagde…

  • Investeringen online advertising in travel stijgt met 8%

    Het IAB en Deloitte komen voor het derde jaar met het online advertising spend report…

  • Online Marketing: traffic, conversie en retentie !

    Net zoals in de winkelstraat draait het bij het zaken doen op internet evenens om traffic,…

Categorie: Marketing, Online advertising Tags: Adverteren is armoe, Online adverteren, Online Marketing, Online marketingtraining, Usability

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

hotels mobiel NHTV reviews Airbnb travel KLM Social Media TripAdvisor Facebook reizen TUI Booking.com instagram onderzoek Vakantiebeurs Google Expedia destinatiemarketing technologie

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring