Comscor komt elk jaar met een rapport over hoe de travelwereld er in Amerika voor staat. Dit jaar hadden we in de branche een mijlpaal te pakken. Voor het eerst kwamen de online bestedingen boven de $ 100 miljard uit. Dat is 9% meer dan het voorgaande jaar, waarbij luchtvaart bijna twee-derde van deze bestedingen op zich neemt.

John Mangano, VP van comScore Marketing Solutions for Retail and Travel zegt: “Omdat het online kanaal zo’n groot deel uit maakt van de totale opbrengsten binnen de reisbranche is het begrijpen van het competitieve landschap essentieel voor het bepalen van de meest effectieve sales en marketing strategieën.”

Schermafbeelding 2013-02-21 om 11.30.15

Luchtvaart

Zoals we hierboven zagen is de luchtvaart verantwoordelijk voor zo’n 65% van de online bestedingen in de travel binnen Amerika.

Southwest Airlines blijft de grote winnaar onder de luchtvaartmaatschappijen met 20% van het totaal aantal page views, op de tweede plek komt Delta Airlines met 15,5%. Op de derde plek komt United Airlines met een groei van bijna 5% ten opzichte van vorig jaar, die verklaard wordt door het re-directen van verkeer van de website van Continental Airlines, die een daling kent van 3,7% in haar totale aandeel binnen de luchtvaart.

Luchtvaart

Online Travel Agencies

Expedia is en blijft de grootste in Amerika en neemt meer dan 31% van het totaal aantal pageviews voor haar rekening. Priceline is een goede tweede met meer dan 17% van de pageviews, maar kent als enige in de top 3 een groei ten opzichte van vorig jaar. Orbitz pakt de derde plaats met bijna 13% van de pageviews.

Travel Agencies

Top hotel & resort websites

Bij hotels en resorts ligt de verdeling net even iets verspreider. Marriott is verantwoordelijk voor 11.7% van de totale opbrengsten in deze categorie, InterContinental Hotels Group pakt bijna 8% mee. En Wyndham Worldwide is goed voor 7.5% van de totale opbrengsten.

Hotel en resort

Aantal pageviews vs conversie

Mangano voegt hier nog aan toe: “Interessant genoeg slagen niet alle sites er gelijk in om de pageviews om te vormen tot transacties. Het lijkt erop dat sommige websites een grotere engagement moeten hebben om een boeking te krijgen, terwijl andere partijen die bijvoorbeeld dienst doen als vergelijkingssite hun bezoeker verliezen aan de andere sites om te boeken. Dus terwijl het hebben van zoveel mogelijk pageviews ontzettend belangrijk is voor de omzet, zijn reisorganisaties die hun strategie optimaliseren voor andere delen in de funnel degene met de grootste conversie.”

Bron: comScore