• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Online bestedingen in travel in Amerika komen in 2012 voor het eerst boven $ 100 miljard dollar

21 februari 2013 door Annelies Hulshof

Comscor komt elk jaar met een rapport over hoe de travelwereld er in Amerika voor staat. Dit jaar hadden we in de branche een mijlpaal te pakken. Voor het eerst kwamen de online bestedingen boven de $ 100 miljard uit. Dat is 9% meer dan het voorgaande jaar, waarbij luchtvaart bijna twee-derde van deze bestedingen op zich neemt.

John Mangano, VP van comScore Marketing Solutions for Retail and Travel zegt: “Omdat het online kanaal zo’n groot deel uit maakt van de totale opbrengsten binnen de reisbranche is het begrijpen van het competitieve landschap essentieel voor het bepalen van de meest effectieve sales en marketing strategieën.”

Schermafbeelding 2013-02-21 om 11.30.15

Luchtvaart

Zoals we hierboven zagen is de luchtvaart verantwoordelijk voor zo’n 65% van de online bestedingen in de travel binnen Amerika.

Southwest Airlines blijft de grote winnaar onder de luchtvaartmaatschappijen met 20% van het totaal aantal page views, op de tweede plek komt Delta Airlines met 15,5%. Op de derde plek komt United Airlines met een groei van bijna 5% ten opzichte van vorig jaar, die verklaard wordt door het re-directen van verkeer van de website van Continental Airlines, die een daling kent van 3,7% in haar totale aandeel binnen de luchtvaart.

Luchtvaart

Online Travel Agencies

Expedia is en blijft de grootste in Amerika en neemt meer dan 31% van het totaal aantal pageviews voor haar rekening. Priceline is een goede tweede met meer dan 17% van de pageviews, maar kent als enige in de top 3 een groei ten opzichte van vorig jaar. Orbitz pakt de derde plaats met bijna 13% van de pageviews.

Travel Agencies

Top hotel & resort websites

Bij hotels en resorts ligt de verdeling net even iets verspreider. Marriott is verantwoordelijk voor 11.7% van de totale opbrengsten in deze categorie, InterContinental Hotels Group pakt bijna 8% mee. En Wyndham Worldwide is goed voor 7.5% van de totale opbrengsten.

Hotel en resort

Aantal pageviews vs conversie

Mangano voegt hier nog aan toe: “Interessant genoeg slagen niet alle sites er gelijk in om de pageviews om te vormen tot transacties. Het lijkt erop dat sommige websites een grotere engagement moeten hebben om een boeking te krijgen, terwijl andere partijen die bijvoorbeeld dienst doen als vergelijkingssite hun bezoeker verliezen aan de andere sites om te boeken. Dus terwijl het hebben van zoveel mogelijk pageviews ontzettend belangrijk is voor de omzet, zijn reisorganisaties die hun strategie optimaliseren voor andere delen in de funnel degene met de grootste conversie.”

Bron: comScore

Gerelateerde Berichten

  • Zoover presenteert Online Travel Trends 2012

    Op de tweede dag van de vakantiebeurs 2012 heeft Stephan Bosman, CEO van Zoover &…

  • Times Online's top 100 travel websites

    Times Magazine heeft een Top 100 gemaakt van de beste Travel websites. In deze Top100…

  • Top 30 travelsites zetten 3,2 miljard euro om in 2011

    Vandaag verschijnt de Twinkle100 2012-editie, een overzicht van de honderd in omzet grootste online retailers…

Categorie: E-commerce Tags: cijfers 2012, online shoppen

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV onderzoek reizen mobiel Booking.com travel Facebook KLM TripAdvisor Airbnb destinatiemarketing Vakantiebeurs reviews hotels TUI instagram Expedia technologie Social Media Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring