• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Online boeken wordt de standaard volgens onderzoek van TripAdvisor

31 juli 2012 door Annelies Hulshof

TripAdvisor komt weer met een nieuwe TripAdvisor Industry Index, die ons insights geeft in hoe hotels aankijken tegen de economie, hoe ze online boeken zien en wat sociale media voor rol spelen binnen de marketing van hotels wereldwijd. In dit blog de belangrijkste bevindingen van dit onderzoek. Europa legt het af tegen Latijns en Noord Amerika wat betreft optimisme ten opzicht van de economie, online boeken wordt de standaard en marketing wordt alsmaar socialer.

Verwachtingen van de economie

Met name Latijns-Amerika en Noord Amerika hebben een positieve kijk op de toekomst. Meer dan 60% van de hoteleigenaren geeft aan dat ze geloven dat de economie beter zal zijn in de tweede helft van 2012.

Europa is wat negatiever als het gaat om hun business en de economie. Enkel 34% van de Europese hoteleigenaren geeft aan overtuigd te zijn van verbetering in de tweede helft van 2012.  Griekenland, Italie, Spanje en Frankrijk komen als meest negatieve landen uit de bus. Niet gek als je bedenkt dat de crisis die landen wel heel hard heeft geraakt en het toerisme daardoor in het slop is geraakt.

33% van de respondenten gelooft dat de economie niet slechter en niet beter zal worden dit jaar.

 

Online boeken

In Japan, Nieuw Zeeland, Rusland en China hebben bijna alle hotels de mogelijkheid om online te boeken. Het lijkt een zeldzaamheid te zijn als er niet via internet een kamer geboekt kan worden. Daarnaast 56% van de respondenten geeft aan dat het erg belangrijk is om het boeken via een mobiel mogelijk te maken voor de reiziger. Met name hotels zijn daar erg duidelijk in.

 

Marketing goes social

Het onderzoek laat zien dat de hotellerie wel degelijk overtuigd is van het feit dat digitale media een belangrijke rol voor hen kunnen spelen. Tweederde van de respondenten geeft aan sociale media te gebruiken bij hun Marketing. Maar liefst 83% van alle respondenten geeft aan dat ze pro-actief om feedback vragen, en 78% vraagt dit te doen op review-sites als TripAdvisor.

China is een voorloper als het gaat om mobiele marketing. 43% van de hotels geeft aan aan mobiele marketing te doen, op de voet gevolgd door Turkije met 41%.

Over het onderzoek

Na benaderd te zijn via email hebben 25.517 managers en eigenaren van hotels wereldwijd tussen 7 – 14 juni 2012 de online vragenlijst van TripAdvisor ingevuld . Brainbox Research heeft hiervoor de data-analyse gedaan.

Afbeelding: Toasty

Gerelateerde Berichten

  • Hotels en sociale media anno 2012

    In een onderzoek van Tripadvisor: ‘Tripadvisor Industry Index’ werden 9000 hoteliers wereldwijd ondervraagd over hun…

  • Responsive design hampshire hotels
    Mobiel en Online Reputatie volgens Hampshire Hotels #eTravel13

    Verwondering maakte zich meester van de slechts 26-jarige Ewoud Frielink, e-Commerce Executive van Hampshire Hotels,…

  • De waarde van sociale media en online reviews overschat?

    Locatie, prijs en een ervaring in het verleden zijn de belangrijkste redenen om voor een…

Categorie: Social media Tags: hotels, mobiel boeken, online-boeken, sociale media, tripadvisor industry index, TripAvisor, verwachting economie

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

travel onderzoek reviews Airbnb Expedia NHTV Google Booking.com KLM mobiel TUI TripAdvisor instagram reizen Facebook technologie destinatiemarketing hotels Vakantiebeurs Social Media

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring