Woensdag 27 oktober staat Groenekan (Utrecht) in het teken van online marketing, nieuwe media en charitatieve instellingen. Het docententeam van de post-hbo-opleiding NextMarketeer (Lectric) organiseert belangeloos een seminar voor marcom professionals van charitatieve instellingen.

Social media bieden vele kansen, zeker in deze lastige tijd voor fondsenwervers waarin de vraag om transparantie en inzichtelijkheid in bestedingen steeds groter wordt. Zo is er veel aandacht voor de “Tweetup” op 6 november a.s. waarbij enthousiaste Twitter gebruikers “twitteren” voor het goede doel.

Uniek programma van online expertise
Marketing-guru Stephan Fellinger (o.a. Spinawards/ Blogo Media) is dagvoorzitter en zal sprekers als Arko van Brakel (Nieuwe Helden), Dick Buschman (ACHTUNG!) en John Olivieira (Sanoma Digital) introduceren. Een dag boordevol presentaties, workshops en spreekuren over usability, crossmedia, social media, zoekmachine marketing, e-mailmarketing, influence marketing en marketingstrategie. Kortom, alles wat online van belang is! De workshops en spreekuren worden verzorgd door de Next Marketeer docenten Rutger van der Lee , Martin van Kranenburg, Marco Boone, Paul Blok, Wijnand Jongen, Gert Jan Delcliseur, Frans Appels, Alexander Singewald, Sander Hoeken, Jerry van den Broeke, Ment Kuiper, Dick buschman, Rachel de Jonge en Michiel van Riemsdijk.

Initiatief van innovatieve docenten
Tijdens een docentenbijeenkomst van de post HBO opleiding NextMarketeer ontstond het idee kennis te bundelen en deze in te zetten voor het goede doel. Het seminar is exclusief en wordt gratis aangeboden aan marketingcommunicatieprofessionals werkzaam bij charitatieve instellingen. 100 deelnemers zijn voorgedragen en uitgenodigd namens de docenten. “Geweldig initiatief van de docenten, dat direct aansluit bij de kernwaarden van onze organisatie; het verder helpen van individuen en organisaties met internet,” aldus Mark de Koning directeur Lectric.