Online Mediabureau AdLantic uit Utrecht biedt marketeers uit de reiswereld de mogelijkheid om voor hun travelcampagnes heel gericht te adverteren op nichewebsites. Het bedrijf presenteerde enkele weken geleden haar online database ‘AdBase’, waarmee marketeers op interessegebied kunnen zoeken naar de meest relevante websites om op te adverteren. Inmiddels bevat de database tienduizenden Nederlandse websites waarvan een groot gedeelte erg geschikt is voor marketeers uit de reisbranche. 

Het suggestiesysteem in de database zorgt er bovendien voor, dat je als marketeer buiten de geijkte paden gaat denken. Adbase helpt je namelijk om overzicht te krijgen van websites die allemaal gelinkt zijn aan het interessegebied waar je op zoekt.  Erg handig heb ik zelf ervaren.

Marketeers zoeken in AdBase bijvoorbeeld op een vakantiebestemming en krijgen als zoekresultaat websites over het land, de provincie, de regio of de stad van die betreffende bestemming. Daarnaast kunnen ze ook op doelgroep zoeken. Zo bereik je op een website over golfen bijvoorbeeld potentiële vakantiegangers die een vakantie willen maken waarbij het mogelijk is te golfen. Hetzelfde geldt natuurlijk voor cultuurreizen, of reizen waarbij je je hond mee kunt nemen. 

Probeer nu zelf de mogelijkheden van AdBase.