• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Het online pad dat OTA-boekers afleggen

23 september 2013 door Annelies Hulshof

Millward Brown Digital heeft onderzoek gedaan voor Expedia Media Solutions onder boekers van een pakketreis bij een OTA. Daaruit blijkt dat de helft van de bezochte reis-websites  die zij bezoeken in 45 dagen voor de boeking ook bij een OTA waren.

bezoeken 45 dagen voor boeking bij ota

Waarom?

Het lijkt er op dat deze vakantiegangers zoeken en boeken bij een OTA om het uitgebreide onderzoek naar een passende vakantie te willen vermijden. Vastgelegde pakketten worden bekeken en daar wordt uiteindelijk een keuze uit gemaakt. Echter, lijken deze OTA-boekers een aardig kieskeurig volk: ze bezoeken maar liefst 40 websites voor ze op de ‘boek’-knop klikken. Ook gaan consumenten toch even langs de websites van vlucht-, hotel- en autoverhuuraanbieders om hun prijzen te vergelijken met die van het gekozen pakket.

Wanneer?

De research van de OTA-boeker spreidt zich uit over ongeveer 6 weken, hierin bezoeken zij gemiddeld 36.6 websites. Hoewel de laatste week de meeste reiswebsites worden bezocht door de boeker (gemiddeld 15.5 websites), is er in de twee weken daarvoor ook al aardige activiteit te zien, met gemiddeld bijna 7 websites in de week voor het boeken.

hoeveel pagina's in 6 weken voor boeking

Door deze lange weg van onderzoeken is het voor marketeers een populaire tactiek om hun bezoekers retargeting in te zetten. Met retargeting is het mogelijk om bezoekers die bepaalde pagina’s van je website hebben bezocht, opnieuw te bereiken via beeld of tekstadvertenties op websites van derden (Marketingfacts). Hiervoor is het belangrijk dat je als marketeer weet op welke websites jouw klanten zich nog meer bewegen.

Wat bekijken ze nog meer?

Naast reiswebsites zijn de boekers ook tijdens deze periode erg geïnteresseerd in andere retailwebites, ze bezoeken namelijk net zo veel retailwebsites als reiswebsites in de 6 weken voor het boeken. Ook financiële diensten worden veelvuldig bezocht door de boeker (20.9 websites).

Over het onderzoek

Millward Brown Digital heeft de web-travel planning activiteiten van meer dan 100.000 Amerikaanse package boekers gevolgd in de 45 dagen voor de bewuste boeking bij een OTA.

Bron: eMarketer

Gerelateerde Berichten

  • Nederlanders vaker en langer online (STIR)

    Het aantal internetters is in Nederland in 2007 gestegen tot meer dan 11 miljoen mensen.…

  • Routehappy: online community om ‘gelukkig’ te vliegen

    Reizigers die zeker willen zijn dat zij tijdens hun vlucht van alle gemakken voorzien zijn…

  • Online boeken wordt de standaard volgens onderzoek van TripAdvisor

    TripAdvisor komt weer met een nieuwe TripAdvisor Industry Index, die ons insights geeft in hoe…

Categorie: E-commerce Tags: online-boeken, OTA

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Een eigen OTA beginnen? 5 tips! - TravelNext schreef:
    24 november 2014 om 08:31

    […] op je website en deze bijvoorbeeld later op een ander device kunnen vervolgen. Uit onderzoek van Expedia Media Solutions is gebleken dat OTA klanten gemiddeld zo’n zes weken research doen op 36,6 verschillende […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM TripAdvisor reizen reviews Social Media mobiel Expedia TUI Google Vakantiebeurs travel Facebook destinatiemarketing NHTV hotels instagram Booking.com Airbnb technologie onderzoek

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring