Millward Brown Digital heeft onderzoek gedaan voor Expedia Media Solutions onder boekers van een pakketreis bij een OTA. Daaruit blijkt dat de helft van de bezochte reis-websites  die zij bezoeken in 45 dagen voor de boeking ook bij een OTA waren.

bezoeken 45 dagen voor boeking bij ota

Waarom?

Het lijkt er op dat deze vakantiegangers zoeken en boeken bij een OTA om het uitgebreide onderzoek naar een passende vakantie te willen vermijden. Vastgelegde pakketten worden bekeken en daar wordt uiteindelijk een keuze uit gemaakt. Echter, lijken deze OTA-boekers een aardig kieskeurig volk: ze bezoeken maar liefst 40 websites voor ze op de ‘boek’-knop klikken. Ook gaan consumenten toch even langs de websites van vlucht-, hotel- en autoverhuuraanbieders om hun prijzen te vergelijken met die van het gekozen pakket.

Wanneer?

De research van de OTA-boeker spreidt zich uit over ongeveer 6 weken, hierin bezoeken zij gemiddeld 36.6 websites. Hoewel de laatste week de meeste reiswebsites worden bezocht door de boeker (gemiddeld 15.5 websites), is er in de twee weken daarvoor ook al aardige activiteit te zien, met gemiddeld bijna 7 websites in de week voor het boeken.

hoeveel pagina's in 6 weken voor boeking

Door deze lange weg van onderzoeken is het voor marketeers een populaire tactiek om hun bezoekers retargeting in te zetten. Met retargeting is het mogelijk om bezoekers die bepaalde pagina’s van je website hebben bezocht, opnieuw te bereiken via beeld of tekstadvertenties op websites van derden (Marketingfacts). Hiervoor is het belangrijk dat je als marketeer weet op welke websites jouw klanten zich nog meer bewegen.

Wat bekijken ze nog meer?

Naast reiswebsites zijn de boekers ook tijdens deze periode erg geïnteresseerd in andere retailwebites, ze bezoeken namelijk net zo veel retailwebsites als reiswebsites in de 6 weken voor het boeken. Ook financiële diensten worden veelvuldig bezocht door de boeker (20.9 websites).

Over het onderzoek

Millward Brown Digital heeft de web-travel planning activiteiten van meer dan 100.000 Amerikaanse package boekers gevolgd in de 45 dagen voor de bewuste boeking bij een OTA.

Bron: eMarketer