Januari dit jaar werd in Rotterdam het lifestyle hotel nhow geopend, de eerste in Nederland en de derde na Berlijn (2010) en Milaan (2007). Het concept is puur gericht op being local, gericht op young explorers die het gevoel willen hebben dat zij de stad zelf ontdekken, of dit nu internationale zakelijke gasten of inwoners van Rotterdam zijn. Nhow is nu, het is verbonden met het moment en helpt je onder te dompelen door de stad daadwerkelijk naar binnen te halen.

Niet alleen door sfeer en personeel, maar ook door zich te koppelen aan events als IMAGO Photour Camera, Pleinbioscoop en Cinema Culinair. Het concept is dan ook bijzonder te noemen, het hotel in het gebouw De Rotterdam van Rem Koolhaas straalt architectuur, kunst en mode uit; het is niet alleen een designhotel voor bezoekers, maar vooral BAR en KITCHEN (en dan pas HOTEL volgens nhow) voor Rotterdam zelf.

Photour
Photour

Website nhow

De basis van het nhow concept is dan ook de locatie in combinatie met de bijbehorende community. Deze community is vanaf het begin van de ontwikkeling van nhow sterk betrokken geweest bij onder meer de functie en inrichting van het gebouw. Tijdens creatieve sessies kregen diverse focus groepen de ruimte om aan te geven hoe zij de bar, keuken en het hotel voor zich zagen.

Vacatures

Drie lokale, onervaren scouts werden in een later stadium op pad gestuurd om de beste mensen voor alle functies te vinden, waar dan ook, zolang zij maar “de stad uitstraalden” met hun persoonlijk verhalen. Medewerkers van kledingwinkels, bars en clubs werden benaderd en kregen kaartjes met een aanmeldcode voor het Pioneer Fest. Dit was een pop-up event, georganiseerd in nhow door nhow, waar de gescoute Rotterdammers konden komen borrelen. Sollicitatiegesprekken werden er die avond niet gevoerd, wel werd er tijdens de borrel kennis gemaakt en werden de eerste personeelsleden aangenomen. Deze onconventionele aanpak van recruitment werd 7 november jl. beloond met drie prijzen tijdens de Employer Branding Experience in Aalsmeer.

Thisisnow

Ondertussen werd de opening via allerlei kanalen gecommuniceerd, zoals Facebook, Pinterest, Instagram, Twitter, Vimeo, Linkedin en een nieuwsbrief. Diverse muzikanten traden tijdens de opening op, zowel binnen als buiten de hotelkamers, er was kunst te bewonderen, er waren goodie bags en er was een groot feest.

Twee persmanagers, twee communicatiemanagers, twee camera units en twee fotografen werkten dag en nacht in de press room door om de opening zoveel mogelijk onder de aandacht te brengen… Binnen 24 uur stonden teksten, foto’s en films op alle kanalen, elk met zijn eigen content.

·        Facebook

·        Pinterest

·        Twitter

·        Press room

·       This is nhow by locals

De opening was een succes, heel Rotterdam wist er van! Het concept stopte niet na de opening, ook nu is nhow een plek waar bezoekers en locals architectuur, kunst en mode ervaren. Nhow betekent “Elevate your Stay” en is de plek voor die ontdekkers die zich verbonden voelen, of willen voelen met… #thisisnow.