• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Nhow: Online recruitment, branding en designing in de hospitality industrie anno 2014

21 november 2014 door Miranda Cornelisse

Januari dit jaar werd in Rotterdam het lifestyle hotel nhow geopend, de eerste in Nederland en de derde na Berlijn (2010) en Milaan (2007). Het concept is puur gericht op being local, gericht op young explorers die het gevoel willen hebben dat zij de stad zelf ontdekken, of dit nu internationale zakelijke gasten of inwoners van Rotterdam zijn. Nhow is nu, het is verbonden met het moment en helpt je onder te dompelen door de stad daadwerkelijk naar binnen te halen.

Niet alleen door sfeer en personeel, maar ook door zich te koppelen aan events als IMAGO Photour Camera, Pleinbioscoop en Cinema Culinair. Het concept is dan ook bijzonder te noemen, het hotel in het gebouw De Rotterdam van Rem Koolhaas straalt architectuur, kunst en mode uit; het is niet alleen een designhotel voor bezoekers, maar vooral BAR en KITCHEN (en dan pas HOTEL volgens nhow) voor Rotterdam zelf.

Photour
Photour

Website nhow

De basis van het nhow concept is dan ook de locatie in combinatie met de bijbehorende community. Deze community is vanaf het begin van de ontwikkeling van nhow sterk betrokken geweest bij onder meer de functie en inrichting van het gebouw. Tijdens creatieve sessies kregen diverse focus groepen de ruimte om aan te geven hoe zij de bar, keuken en het hotel voor zich zagen.

Vacatures

Drie lokale, onervaren scouts werden in een later stadium op pad gestuurd om de beste mensen voor alle functies te vinden, waar dan ook, zolang zij maar “de stad uitstraalden” met hun persoonlijk verhalen. Medewerkers van kledingwinkels, bars en clubs werden benaderd en kregen kaartjes met een aanmeldcode voor het Pioneer Fest. Dit was een pop-up event, georganiseerd in nhow door nhow, waar de gescoute Rotterdammers konden komen borrelen. Sollicitatiegesprekken werden er die avond niet gevoerd, wel werd er tijdens de borrel kennis gemaakt en werden de eerste personeelsleden aangenomen. Deze onconventionele aanpak van recruitment werd 7 november jl. beloond met drie prijzen tijdens de Employer Branding Experience in Aalsmeer.

Thisisnow

Ondertussen werd de opening via allerlei kanalen gecommuniceerd, zoals Facebook, Pinterest, Instagram, Twitter, Vimeo, Linkedin en een nieuwsbrief. Diverse muzikanten traden tijdens de opening op, zowel binnen als buiten de hotelkamers, er was kunst te bewonderen, er waren goodie bags en er was een groot feest.

Twee persmanagers, twee communicatiemanagers, twee camera units en twee fotografen werkten dag en nacht in de press room door om de opening zoveel mogelijk onder de aandacht te brengen… Binnen 24 uur stonden teksten, foto’s en films op alle kanalen, elk met zijn eigen content.

·        Facebook

·        Pinterest

·        Twitter

·        Press room

·       This is nhow by locals

De opening was een succes, heel Rotterdam wist er van! Het concept stopte niet na de opening, ook nu is nhow een plek waar bezoekers en locals architectuur, kunst en mode ervaren. Nhow betekent “Elevate your Stay” en is de plek voor die ontdekkers die zich verbonden voelen, of willen voelen met… #thisisnow.

Gerelateerde Berichten

  • Vechtdal lanceert online campagne om naamsbekendheid te vergroten

    Het Vechtdal positioneert zich als kinderparadijs en geeft een vakantie weg voor 12 personen via…

  • Online Hospitality! Online marketing event voor gastvrijheidssector #OM033

    Op woensdagavond 23 april verschijnen o.a. TravelNext blogger Isabel Mosk (Think! Social Media) en Kim…

  • De ultieme social media strategie in travel

    Australië was in 2012 volgens Tourism Australia de meest besproken globale bestemming op Facebook, Google+…

Categorie: Online PR en branding, Social media Tags: community, hospitality, nhow

Over Miranda Cornelisse

Miranda is coördinator van het Experience Design Lab aan de NHTV Breda en is gespecialiseerd in het creëren van tourist experiences. De laatste jaren is zij zich gaan interesseren in hoe toerisme en recreatie Social Media inzetten bij het ontwikkelen en verkopen van producten en diensten. Met het Experience Design Lab biedt zij organisaties, bezienswaardigheden en bestemmingen de mogelijkheid om de offline wereld aan die van de online wereld te koppelen. Transmediale tourist experiences is om die reden dan ook een onderwerp waar zij zich op dit moment verder in verdiept.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Social Media destinatiemarketing hotels NHTV TUI KLM reviews travel Facebook Google reizen Vakantiebeurs TripAdvisor onderzoek technologie Expedia mobiel Airbnb Booking.com instagram

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring