• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Online reizenverkoop stijgt met 35%

4 oktober 2007 door Martin van Kranenburg

Volgens de Thuiswinkel Markt Monitor 2007 van de Thuiswinkel Organisatie is in de eerste zes maanden van 2007 de omzet van de online reisbranche met 35% gestegen. Ruim een derde van alle online shoppers geeft aan in het afgelopen halfjaar via internet een reis te hebben geboekt”. De omzet in de online reisbranche steeg ten opzichte van een halfjaar geleden met 35% naar € 830 miljoen in de eerste zes maanden van 2007. Reizen is daarmee goed voor 45% van de totale online thuiswinkelmarkt.

Kijken, kiezen, kopen
Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org, verklaart de groei van online consumentenbestedingen: Opnieuw is er een enorme groep van nieuwe toetreders tot de markt: meer dan 800.000 consumenten die in de eerste helft van dit jaar voor het eerst een product of dienst via internet kopen. Tegelijkertijd zorgt het verder toenemende consumentenvertrouwen voor steeds meer online bestedingen. Het gedrag van consumenten verandert. Was het voorheen op internet vooral ‘kijken, kijken, kijken’, nu is motto meer en meer: ‘kijken, kiezen, kopen.”

De cijfers zijn tot stand gekomen in nauwe samenwerking met de bijna 700 leden van de branchevereniging Thuiswinkel.org, gekoppeld aan een grootschalig onderzoek onder 2000 consumenten.  

Gerelateerde Berichten

  • Investeringen online advertising in travel stijgt met 8%

    Het IAB en Deloitte komen voor het derde jaar met het online advertising spend report…

  • Online Analytics Maturity Model

    Stéphane Hamel van Immeria heeft meer dan twintig jaar ervaring in het ontwerpen, analyseren van…

  • Raken online reizigers gefrustreerd?

    Op de site van het vakblad Twinkle staat een verslag van een recent rapport US…

Categorie: E-commerce Tags: Online reizenverkoop, Thuiswinkel.org

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

technologie mobiel Airbnb onderzoek travel KLM Booking.com Facebook Social Media Vakantiebeurs Expedia reviews hotels Google reizen destinatiemarketing NHTV TUI TripAdvisor instagram

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring