• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

‘Online-vakantieboekers weinig loyaal’

1 december 2010 door Redactie Twinkle

Britse webshoppers zijn niet erg loyaal aan een merk als het gaat om het boeken van een vakantie op het web. Uit nieuw onderzoek blijkt dat slechts 12 procent van de boekers steeds terugkeert bij dezelfde aanbieder. De rest onderneemt iedere keer een nieuwe zoektocht.

Voor het rapport ‘The ebooker: understanding how travel customers use the web’, dat is uitgevoerd door Tealeaf, werden tweeduizend Britten ondergevraagd over hun gewoontes en motivaties bij het boeken van vakanties.

Langdurig proces
Het online-boeken van een vakantie is over het algemeen een langdurig proces; vaak begint men twee tot vier maanden voor een aankoop van een vakantie met het zoeken naar een geschikt vakantieadres en gemiddeld bezoekt men vier verschillende reissites. Voordat online-vakantieboekers daadwerkelijk tot een transactie overgaan, komen ze doorgaans nog drie tot vier keer terug op de site om de details van de reis te dubbelchecken en te verifiëren of ze inderaad achter de keuze staan. Het merendeel van de Britten geeft overigens aan zijn vakantie op meerdere sites te boeken (denk aan reis, overnachting, vervoer) om tot de beste deal te komen.

User generated content
Reissites kunnen trachten om meer bezoekers naar klanten te converteren door middel van verschillende features. Maar waar hebben consumenten tijdens het boeken van een reis behoefte aan? Uit het onderzoek komt naar voren dat consumenten graag meer user generated content zien op vakantiesites waarbij klantreviews (58 procent), onafhankelijke reviews (53 procent) en klantbeoordelingen / ratings (42 procent) de belangrijkste zijn.

Verder kunnen ook afbeeldingen en video’s van toegevoegde waarde zijn voor online-reisaanbieders. Zo wil 35 procent van de respondenten officiële foto’s zien, 26 procent user generated foto’s en video’s en 8 procent een officiële video.

Klantervaring
In een zeer competitieve branche, waarbij consumenten niet erg loyaal zijn aan een merk of een bedrijf, is het van groot belang om de best mogelijke klantervaring te bieden en daarnaast de flexibiliteit te hebben om in te spelen op de diversiteit aan consumenten en hun voorkeuren, concludeert Tealeaf.

Het gehele rapport kunt u hier downloaden.

Bron: Econsultancy.com

Gerelateerde Berichten

  • Ook jouw klanten gebruiken User Generated Content om zich te laten inspireren

    Reisorganisaties slagen er volgens nieuw onderzoek van Yahoo! niet in om de consument te voorzien…

  • De rijkdom van User Generated Content (UGC)

    Door de interactieve mogelijkheden van internet en de opkomst van social media genereren consumenten steeds…

  • Travel 2.0 & User Generated Content

    Het kanaal Internet ontwikkelt zich steeds meer van éénrichtingsverkeer naar een interactief platform. Bij Travel…

Categorie: E-commerce Tags: Econsutancy.com, eissites, loyaliteit, online-boeken, Tealeaf, User Generated Content

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Tweets die vermelden Weblog | Reismanagers · ‘Online-vakantieboekers weinig loyaal’ -- Topsy.com schreef:
    4 december 2010 om 13:13

    […] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door Harmen Visscher en Tim de Vrind, Marian van der Ent. Marian van der Ent heeft gezegd: ‘Online-vakantieboekers weinig loyaal’ http://t.co/uhqkxYn via @sinds1998 […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

instagram reizen TUI Vakantiebeurs destinatiemarketing Booking.com hotels Social Media Google mobiel technologie travel Facebook reviews Expedia NHTV TripAdvisor Airbnb onderzoek KLM

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring