• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Ons onderbewustzijn – kansen voor de reisindustrie?

18 maart 2011 door Alexander Lamprecht

In het kader van de Future Days op de ITB was op 9 maart 2011 een paneldiscussie gevoerd rond trends en innovaties in marketingcommunicatie- en advertenties. De discussieronde bestond uit Beate Hafeneder (Country Manager Duitsland, Specific Media), Thomas Helbing (Member of the Board of Directors, Ray Sono AG), Dr. Ingo Markgraf (Head of Marketing, Rewe Touristik GmbH), Prof. Dr. David Scheffer (Nordakademie University, 180′ visiual systems GmbH, Institute for Neuropsychological Market Research). Neuropsychologische wetenschappen en inzichten stonden centraal bij dit gesprek. Meer dan 95% van alle beslissingen worden onbewust genomen. Een aantal van die keuzes is ook verschillend per persoonlijkheidsprofiel.

Binnen REWE touristik (http://www.rewe-touristik.com/) gebruikt men de volgende personen-typen: The Economical, The relationship orientated, The Exclusive, The trendsetter (bron: Neurol PS Map). REWE touristik heeft drie toeristische merken onder zijn dak. Met behulp van de nieuwe segmentatie was het mogelijk deze drie groepen op verschillende manieren te benaderen, en daarbij ook effectiever. Dit was een echt hulpmiddel voor het designen van toeristische brochures. Men kon zo zien welke afbeelding het best past bij een doelgroep. Ook wees men erop dat merken binnen de toeristische sector niet echt gedifferentieerd zijn. Dit is bijvoorbeeld compleet anders binnen de automobiel industrie en bij verzekeringsmaatschappijen. Helaas is het nog niet mogelijk een ROI te meten rond deze nieuwe Neuromarketing techniek. Men is het er over eens dat bewegende beelden een enorm effect op de consument uitoefenen en men moet verschillende kanalen gebruiken om met haar doelgroepen te communiceren.

Het is in de toekomst belangrijk om relevante informatie te verstrekken (ook gericht op de doelgroep). Aanbevelingen van vrienden spelen een grotere rol en het combineren van social media is essentieel.

Gerelateerde Berichten

  • Social Media Week Rotterdam – de recap!

    TravelNext was content partner van Social Media Week Rotterdam! En host op het podium op…

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • Kansen op de Spaanse markt?

    Na 1,5 week vertoefd te hebben in het heerlijke Altea kom ik tot de conclusie…

Categorie: Marketing Tags: Social Media

Over Alexander Lamprecht

Alexander Lamprecht is sinds 2011 werkzaam in de online marketing en blogger voor TravelNext. Alexander werkt als online marketeer bij TMI, dé detacheerder in de Zorg en daarnaast is hij werkzaam als docent Technopreneurship en Duits bij de Saxion Hospitality Business School. Verder is Alexander ZZP’er met het bedrijf: ALectury, gespecialiseerd in vertalingen, Duitse taalcursussen voor Nederlandse ondernemers en het geven van advies voor toeristische bedrijven bij (online) marketing vraagstukken. Met zijn Duitse roots, zijn passie voor toerisme en e-marketing wil Alexander bijdragen zijn kennis via de TravelNext blog te delen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

destinatiemarketing instagram technologie mobiel Booking.com Airbnb KLM travel Social Media Expedia onderzoek reizen Facebook hotels Google Vakantiebeurs TripAdvisor TUI NHTV reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext