In het kader van de Future Days op de ITB was op 9 maart 2011 een paneldiscussie gevoerd rond trends en innovaties in marketingcommunicatie- en advertenties. De discussieronde bestond uit Beate Hafeneder (Country Manager Duitsland, Specific Media), Thomas Helbing (Member of the Board of Directors, Ray Sono AG), Dr. Ingo Markgraf (Head of Marketing, Rewe Touristik GmbH), Prof. Dr. David Scheffer (Nordakademie University, 180′ visiual systems GmbH, Institute for Neuropsychological Market Research). Neuropsychologische wetenschappen en inzichten stonden centraal bij dit gesprek. Meer dan 95% van alle beslissingen worden onbewust genomen. Een aantal van die keuzes is ook verschillend per persoonlijkheidsprofiel.

Binnen REWE touristik (http://www.rewe-touristik.com/) gebruikt men de volgende personen-typen: The Economical, The relationship orientated, The Exclusive, The trendsetter (bron: Neurol PS Map). REWE touristik heeft drie toeristische merken onder zijn dak. Met behulp van de nieuwe segmentatie was het mogelijk deze drie groepen op verschillende manieren te benaderen, en daarbij ook effectiever. Dit was een echt hulpmiddel voor het designen van toeristische brochures. Men kon zo zien welke afbeelding het best past bij een doelgroep. Ook wees men erop dat merken binnen de toeristische sector niet echt gedifferentieerd zijn. Dit is bijvoorbeeld compleet anders binnen de automobiel industrie en bij verzekeringsmaatschappijen. Helaas is het nog niet mogelijk een ROI te meten rond deze nieuwe Neuromarketing techniek. Men is het er over eens dat bewegende beelden een enorm effect op de consument uitoefenen en men moet verschillende kanalen gebruiken om met haar doelgroepen te communiceren.

Het is in de toekomst belangrijk om relevante informatie te verstrekken (ook gericht op de doelgroep). Aanbevelingen van vrienden spelen een grotere rol en het combineren van social media is essentieel.