Eerder werd al bekend dat de inzet van Instagram in travel zeer chaotisch georganiseerd is. Ook bleek uit het longitudinale onderzoek dat de responstijd op Twitter schokkend is voor het derde jaar op rij. Studenten NHTV van de vierdejaars minor e-travel zullen ook dit jaar weer onderzoek verrichten binnen de Nederlandse reisbranche en jij mag ook je idee bij ons droppen.

Ecommerce en mcommerce

Hoewel we ons steeds meer focussen op mobiel en het genereren van mobiele boekingen is er op de Nederlandse markt nog weinig onderzoek naar verricht. Het testen van apps van de travel 30 zou een interessante invalshoek kunnen zijn.

Automated services

Chatbots en artificial intelligence zijn hot topic, moet dit onderzocht worden voor de Nederlandse travel industrie? Of hoe reageren reisbedrijven eigenlijk via Whatsapp als dit onderdeel is van hun customer service kanalen?

Social media

Facebook gebruik hebben we binnen de Nederlandse travel industrie ook nog nooit onderzocht, Snapchat ook niet? Of is Snapchat eigenlijk al vervangen door Instagram met Instagram stories?

Drop je idee

Graag horen we van marketeers welke benchmarks zij graag zouden willen zien en wat interessant is om te onderzoeken. De resultaten worden uiteraard hier openbaar gepubliceerd.

Ook kun je aangeven welke channels binnen travel je graag uitgelicht zou willen zien.

Drop jullie idee/suggestie tip of vraagstuk (anoniem of juist niet) in de comments! Eind oktober wordt het onderzoek gestart!