• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Orbitz toon Apple gebruikers duurdere hotels

26 juni 2012 door Redactie Twinkle

Orbitz toont Apple-gebruikers duurdere hotels en kamers dan bezoekers vanaf pc’s, schrijft The Wall Street Journal. De online travel agent speelt in op de wetenschap dat bezitters van een Apple-computer gemiddeld tussen de 20 en 30 dollar meer besteden aan een overnachting.

Geen ‘Apple Tax’, wel duurdere hotels

Van een ‘Apple Tax’ is volgens Orbitz geen sprake, omdat iedereen hetzelfde betaalt voor het beschikbare aanbod. Alle site-bezoekers kunnen het aanbod ook blijven categoriseren op prijs, en dan voor de goedkoopste optie kiezen. Apple-gebruikers krijgen echter wel andere (lees: duurdere) suggesties gepresenteerd dan wanneer je de zoekopdracht ingeeft op een windows-apparaat, omdat de ervaring heeft geleerd dat Mac-gebruikers daar ook vaker voor kiezen. Volgens het bericht in The Wall Street Journal kwam Orbitz erachter dat Apple-eigenaren zo’n 30% meer aan hotels spenderen dan pc-gebruikers.

Orbitz’ concurrenten Expedia en Priceline, beide onderdeel van Sagamore, zeggen geen onderscheid te maken tussen Apple- en pc-gebruikers.

Gerelateerde Berichten

  • De impact van mobiele technologie in de reis- en hospitalitybranche

    De technologische evolutie binnen de hospitality branche biedt mogelijkheden om met de inzet van mobiele…

  • Booking komt met app voor Apple watch

    Booking.com heeft een applicatie ontworpen voor de binnenkort verkrijgbare Apple Watch. Reizigers kunnen tijdens hun…

  • Expedia en Booking.com verdacht van illegale prijsafspraken

    Expedia en Booking.com lijken de concurrentie op de hotelmarkt te beperken. De grote online travel…

Categorie: Technologie Tags: Apple computer, dynamic pricing, dynamische prijsstelling, Expedia, Mac-gebruikers, Orbitz, pc-gebruikers, Priceline, Sagamore

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

hotels Airbnb travel Facebook TUI NHTV Vakantiebeurs Google Social Media onderzoek instagram reizen Booking.com reviews KLM mobiel Expedia TripAdvisor technologie destinatiemarketing

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 · TravelNext