Landal Green Parks en Jeroen.com winnen Speld Award 2010

Tijdens de tweede Nederlandse editie van Search Engine Strategies op 17 en 18 maart in Krasnapolsky Amsterdam, is de jaarlijkse Speld Award uitgereikt aan Landal Green Parks in samenwerking met Jeroen.com. Andere genomineerden voor deze felbegeerde award waren: Agis in samenwerking met InternetEffect en Holidaycars in samenwerking met Traffic4U.

Landal Greenparks winnaar De Speld 2010 op SES Amsterdam i.s.m Jeroen.com

Landal Green Parks winnaar om volwassen toepassingen

‘Landal Green Parks is winnaar geworden van de Speld 2010, omdat zij de belangrijkste nieuwe ontwikkelingen op search gebied op een volwassen manier hebben toegepast in hun search engine marketing’, aldus juryvoorzitter Ton Wesseling (Online Dialogue / IAB). De jury heeft veel waardering voor het toepassen van een attributiemodel en is benieuwd naar de validatie van het huidige model in dit lopende jaar.
Daarnaast is de accomadodatieverhuurder er in geslaagd om universal search zodanig te optimaliseren dat, op voor de Landal Green Parks belangrijke zoekwoorden, meerdere resultaten te vinden zijn. Hierdoor heeft het organisch verkeer een flink aandeel overgenomen van het betaald verkeer.

De jury over Agis en InternetEffect
‘De ideeën zijn goed. Search in het DNA van de organisatie spreekt erg aan en de jury is lovend dat dit op de agenda is gekomen bij Agis. Dit is een eerste grote stap. De jury is benieuwd naar de verdere uitvoering en blijft graag op de hoogte van de learnings in dit traject. Als deze succesvol zijn zien we Agis over één tot twee jaar graag terug op het finale podium’.

De jury over Holidaycars en Traffic4U

‘We zijn trots op het feit dat er in Nederland bureaus zijn zoals Traffic4U, die in staat zijn op professionele en degelijke wijze grote internationale search campagnes te managen. De search markt is volwassen geworden. Wij hopen dat in de volgende stap meer innovatie wordt toegevoegd aan de paid search campagnes van Holidaycars en dat deze daardoor nog meer rendement gaan opleveren’.

Meer longtail

Juryvoorzitter Ton Wesseling: ‘We hebben ook dit jaar weer genoten van de mooie ingezonden cases. Voor volgend jaar hoopt de jury ook op meer longtail cases. Er gebeurt zoveel op search gebied, dat ook die cases interessant zijn voor een groot publiek’.

De Speld-jury

De jury van de Speld bestaat naast juryvoorzitter Ton Wesseling (namens IAB) uit: Bas van den Beld (NetTraject), Mike Greham (Incisive Media), Xaviera Ringeling (SNS Bank) en Nils Rooijmans (Aggregate)