• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

PostNL Bagageservice aangesloten op Schiphol technologie

16 juli 2018 door Dylan Cinjee

In maart 2017 is de PostNL Bagageservice geïntroduceerd voor reizigers vanaf Schiphol. Sinds deze week wordt voor deze bagageservice dezelfde technologie gebruikt als voor de selfservice bagage drop-off machines op Amsterdam Airport Schiphol. Deze technologie van Scarabee Aviation Group biedt een schaalbare en toekomstbestendige oplossing. Hierdoor kunnen straks nog meer passagiers en luchtvaartmaatschappijen van deze dienst gebruik maken.

De PostNL bezorger haalt de bagage thuis op en scant daar de boardingpassen. Deze informatie wordt via de systemen van Schiphol geverifieerd met de betreffende luchtvaartmaatschappij, waardoor de bagage direct is ingecheckt. Op de luchthaven wordt de koffer via het reguliere proces in het vliegtuig geladen, waarna het op de plaats van bestemming van de bagageband gehaald kan worden. Hierdoor kan de passagier zonder ruimbagage naar Schiphol reizen en kan men direct bij aankomst door naar security.

Gezamenlijke innovatie in het reisproces
“Schiphol innoveert continue om het reisproces zo aangenaam mogelijk te maken. Met slimme digitale oplossingen stromen reizigers beter door en werken we aan een betere reizigersbeleving”, aldus Henk-Jan Gerzee, Chief Digital Officer Royal Schiphol Group.

“De stap van “self-service Bagdrop” naar “online Bagdrop” is een belangrijke vernieuwing in het reisproces. De samenwerking tussen Schiphol Airport, PostNL en Scarabee resulteert in meer keuze voor de reiziger met een onbezorgde reis in het vooruitzicht. De reiziger kan aan boord gaan in de wetenschap dat zijn of haar koffer in goede handen is”, zegt Michael Tan, CEO van de Scarabee Aviation Group.

“Door samen te werken aan de professionalisering van de bagageservice zorgen Schiphol, Scarabee en PostNL ervoor dat het proces van de bagageservice nóg soepeler verloopt. Daarnaast ontzorgen we reizigers en bieden we hen gemak. We zien bijvoorbeeld dat 40% van de gebruikers van de bagageservice overstapt op openbaar vervoer. Wij willen dat zonder koffers reizen naar het vliegveld daarmee vanzelfsprekend wordt”, aldus Liesbeth Kaashoek, directeur Pakketten en Logistiek van PostNL.

Gerelateerde Berichten

  • Reisfrustraties vs. technologie [Infographic]

    Reizen is leuk, reizen is fijn, maar brengt bij de reiziger ook nog wel eens…

  • TravelNieuws technologie & vervoer: Google zet stap in auto-sharing

    Google introduceert een auto sharing service in San Fransisco. Daarmee geeft het bedrijf reizigers een…

  • Technologie als sleutel

    Als futuroloog en trendwatcher werkzaam voor ministeries, het grootbedrijf en het MKB en als meest…

Categorie: Technologie, TravelNieuws

Over Dylan Cinjee

Dylan Cinjee is de Community Manager bij TravelNext.nl. Daarnaast werkt hij al enkele jaren als redacteur bij vakblad TravelPro en Business Traveller Nederland. “De reisbranche is enorm dynamisch en staat nooit stil. Elke dag is weer een nieuwe uitdaging, je weet nooit wat er kan gebeuren. Bestemmingen komen en gaan, innovaties volgen elkaar op en de startups schieten als paddenstoelen uit de grond. TravelNext is daarom een mooie toevoeging aan ons portfolio.”

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

NHTV destinatiemarketing reviews Facebook reizen hotels travel Airbnb Social Media onderzoek KLM instagram mobiel technologie Expedia Vakantiebeurs TripAdvisor Google Booking.com TUI

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring