• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Praktijkcase: vliegtaks zorgt voor extra milieuvervuiling!

27 mei 2008 door Martin van Kranenburg

Wat natuurlijk iedereen in de reisbranche al wist maar door nrcnext.nl in een voorbeeld goed is weergegeven is dat de vliegtaks geen stand kan houden: in plaats van het milieu te sparen zullen reizigers extra vlieguren gaan maken.

Zie hier het artikel uit de nrcnext:

De voordeligste manier om met KLM naar New York te vliegen, is vanaf Düsseldorf. Wie daar aan boord gaat van een Fokker 50 van KLM en met een overstap via Schiphol doorvliegt naar de Verenigde Staten, is bijna 200 euro goedkoper uit dan wie rechtstreeks vanaf Schiphol vliegt (420 euro tegen 609 euro). Na de invoering van de ecotaks in Nederland per 1 juli worden de verschillen nog groter.

Wie voorheen een vlucht wilde boeken met KLM moest een Nederlandse luchthaven als vertrekpunt kiezen, maar KLM biedt sinds kort de mogelijkheid op te stappen in Düsseldorf, Bremen of Brussel. Passagiers worden dan met een korte vlucht naar Schiphol of Parijs Charles de Gaulle gebracht en stappen daar over.

Een woordvoerder van KLM zegt dat het gaat om „een service aan Nederlanders in de grensstreken”. Een verband met de ecotaks wil hij niet leggen, maar dat is wel „een bijkomend voordeel”. KLM omzeilt hiermee namelijk de ecotaks van 45 euro per ticket voor een langeafstandsvlucht. De heffing geldt niet voor overstappende passagiers en dus ook niet voor Nederlanders die vanaf een Duitse of Belgische luchthaven eerst naar Schiphol vliegen.

Wie opstapt in Bremen voor een vlucht naar Johannesburg betaalt bij KLM in september 730 euro; vanaf Schiphol ligt dat tarief 350 euro hoger. Düsseldorf en andere luchthavens in Duitsland en België constateren in de aanloop naar de invoering van de ecotaks al een grote toeloop van Nederlanders. „Die Holländer zijn koele rekenaars”, zegt de directeur van Düsseldorf Airport.

Laten we eerlijk zijn. Iedereen voelt toch aan dat deze vliegtaks niet klopt. Hoe bizar!

Gerelateerde Berichten

  • Waarom 10 euro reserveringskosten bij KLM-Air France?

    Artikel van Walther Ploos van Amstel, gespot op Twinkle. Binnenkort spreekt KLM-Air France over hun…

  • TravelNieuws: tech innovatie op Schiphol zorgt voor gezichtsherkenning in 2017

    Airports vormen op basis van allerlei punten een van de meest interessante plekken om technologische…

  • Relaxed vliegen vanaf Schiphol

    Wil je voortaan helemaal ontspannen het vliegtuig instappen. Ga dan een uurtje eerder naar Schiphol…

Categorie: E-commerce

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Lees Interacties

Reacties

  1. Annemarie zegt

    18 juli 2008 om 03:52

    Men mag de Nederlanders dan wel berekend vinden, maar ik ben het hier wel mee eens. Het is op dit moment ontzettend duur om vanaf Schiphol direct naar Beijing te vliegen (mijn thuis basis van de afgelopen 4 jaar). Om tijdens laag seizoen op en neer te vliegen kost het nu tegen de 1000 Euro en dat is nog al wat. Maar wat nu als ik vlieg met Air Berlin die sinds een paar maand een lijndienst heeft geopend naar Beijing. Als ik naar Dusseldorf vlieg (wat op dezelfde afstand ligt als Schiphol voor mij) kost me dit minder dan 500 Euro. Ik denk dat de keus dan snel gemaakt is.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Airbnb destinatiemarketing Facebook Booking.com reviews NHTV Vakantiebeurs TUI Expedia hotels travel onderzoek technologie instagram KLM Social Media mobiel reizen TripAdvisor Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext