The Priceline Group heeft aangekondigd het online platform voor restaurantreserveringen OpenTable over te willen nemen. Daarmee zet de holding van Booking.com verdere stappen in het aanbieden van nieuwe diensten aan consumenten.

Het Amerikaanse OpenTable wordt voor een goede 2,6 miljard dollar (1,9 miljard euro) overgenomen, meldt The Wall Street Journal. The Priceline Group zegt dat het met OpenTable een ‘natuurlijke extensie maakt in restaurantreserveringen’. Met de koop wil het bedrijf de mondiale groei van OpenTable, dat zelfstandig blijft functioneren binnen The Priceline Group, stimuleren. Het restaurantplatform is momenteel aanwezig in achttien landen buiten de Verenigde Staten. Nederland hoort daar (nog) niet bij.

Helpen bij online strategie

The Priceline Group breidt zijn diensten voor zowel consumenten als partners steeds verder uit. Onlangs maakte het bedrijf bekend zijn ‘accommodatiepartners’ ook in hun online strategie te willen gaan helpen. Om dit uit te kunnen voeren kocht het moederbedrijf van Booking.com het digitaal marketingplatform Bruteeq. Het bedrijf gaat hotels helpen bij de gehele opzet van websites, boekingsystemen en marketingcampagnes.

Kaartjes reserveren

Steeds meer sites voor hotelboekingen en vliegreizen bieden consumenten externe diensten als het reserveren van diners of het kopen van kaartjes voor evenementen. Airbnb zet locals in om via zijn nieuwe in-app conciërgeservice reizigers te helpen bij dergelijke lokale diensten. Door in de Airbnb-app te vermelden waar hij zich bevindt wordt de vakantieganger direct gekoppeld aan bewoners die zijn vragen kunnen beantwoorden en bijvoorbeeld concerttickets voor hem kunnen kopen. Zo worden reissites steeds completer in het aanbieden van volledige vakanties.

Dit artikel verscheen eerder op Twinklemagazine.nl.