• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Reizen blijft het grootste segment binnen de online markt

22 maart 2012 door Annelies Hulshof

De omzet door de verkoop van producten en diensten via internet is in 2011 gestegen naar € 9 miljard. Dit blijkt uit de nieuwe Thuiswinkel Markt Monitor 2011-2, het halfjaarlijkse onderzoek naar online consumentenbestedingen. Het segment reizen blijft hierin het grootste segment met € 3.670 miljoen omzet.

Online bestedingen blijven stijgen
De bestaande online klanten bestellen volgens het de Marktmonitor steeds vaker producten en diensten via internet. In 2011 zijn bijna 78 miljoen online bestellingen gedaan, dat is een stijging van 13% vergeleken met 2010. Deze groei komt vooral door het aantal bestellingen per persoon.

Ook het aantal mensen dat online koopt blijft groeien, afgelopen jaar hebben 900.000 consumenten voor het eerst een bestelling op internet geplaatst. Het aantal online kopers is daarmee 10.5 miljoen, 10% meer dan in 2010.

Het gemiddeld besteed bedrag per bestelling neemt verder af. Online aankopen hadden het afgelopen jaar een gemiddelde orderwaarde van €115,-, een daling van 3% ten opzichte van 2010.

Reizen
Het segment reizen blijft het grootste online marktsegment in 2011 met een omzet van € 3.670 miljoen. Dat is een stijging van 4,6% ten opzichte van 2010 (= € 3.510 miljoen).

In het segment reizen zijn met name de online bestedingen voor Vliegtickets & Hotels gestegen, namelijk naar € 1.430 miljoen, dat is 5,2% meer dan in 2010 (= € 1.360 miljoen). De bestedingen voor Pakketreizen & Appartement zijn met 4,2% gestegen naar € 1.430 miljoen in 2011.

De hele infographic van de Thuiswinkel Markt Monitor 2011-2 is hier te downloaden.

Bron: Online markt stijgt met ondanks crisis naar € 9 miljard – Thuiswinkel.org

Credits headerafbeelding: Robbert Noordzij (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Reizen blijft grootste segment: Groei online verkoop 9%

    Ondanks de aanhoudende crisis is de omzet door verkoop van producten en diensten via internet…

  • Groei online reismarkt 4% naar € 3,8 miljard

    De aanhoudende crisis en het dalende consumentenvertrouwen hebben weinig effect op online consumentenbestedingen. Deze stijgen…

  • Media Markt reis naar de zon, online binnen één dag uitverkocht

    Het Media Markt Gekkenhuis is weer begonnen. Tijdens het Gekkenhuis verkoopt de organisatie vreemde producten, zoals…

Categorie: E-commerce Tags: 2011-2, bestedingen, Markt Monitor, online, Thuiswinkel

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Cheslindo – Improving efficiency & effectiveness - 9 miljard, ondanks de crisis! schreef:
    28 maart 2012 om 11:19

    […] segment Reizen bleef ook in 2011 het grootste online marktsegment. Deze sector kende een omzetgroei van 5% ten opzichte van 2010 (€ 3,7 […]

  2. Reizen blijft grootste segment: Groei online verkoop 9% - TravelNext schreef:
    24 september 2012 om 10:14

    […] De webwinkelmarkt zal ook in de tweede helft van 2012 blijven groeien. “Consumenten hebben de voordelen van het online verkoopkanaal nu echt ontdekt en omarmd. De koopbereidheid op het internet zal blijven groeien”, zegt Wijnand Jongen. Dit geldt zeker voor het mobiele kanaal; de verkopen via mobiel (via smartphone of tablet) stijgen explosief. Wijnand Jongen: “Deze ontwikkeling zorgt voor een verdere groei van de webwinkelmarkt. De toekomstige groei zal vooral uit ervaren kopers moeten komen, de aanwas van nieuwe kopers vlakt verder af. Wij verwachten op basis van de huidige cijfers dat er een goede kans bestaat dat de online consumentenbestedingen dit jaar op € 10 miljard zullen uitkomen.” In 2011 zette de Nederlandse online winkeliers samen meer dan 9 miljard euro om. […]

  3. Groei online reismarkt 4% naar € 3,8 miljard - TravelNext schreef:
    2 april 2013 om 13:49

    […] De aanhoudende crisis en het dalende consumentenvertrouwen hebben weinig effect op online consumentenbestedingen. Deze stijgen in de totale markt in 2012 opnieuw met 9% ten opzichte van het jaar daarvoor naar een totale jaaromzet van € 9,8 miljard. Dit blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor 2012-2. Reizen blijft daarin wederom het grootste segment en kent een eigen stijging van 4% naar € 3,8 miljard ten opzichte van 2011. […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews TUI destinatiemarketing Vakantiebeurs Airbnb KLM travel Facebook onderzoek instagram NHTV TripAdvisor Booking.com reizen mobiel Google technologie Social Media hotels Expedia

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring