Tnooz publiceerde een infographic van Mobiquilty. Zij hebben een onderzoek gedaan onder 1000 reizigers die in de inspiratie-, plannings- en/of boekingsfase gebruik maken van een smartphone of tablet. Wat doet laadtijd met conversie van een mobiele website, waar boeken reizigers die op één van de apparaten hun research hebben gedaan en wanneer boekt een reiziger het vaakst via een mobiel apparaat?

Slechte mobiele ervaring kost conversie

Ook de loyaliteit ten opzichte van een merk wordt sterk beschadigd als de beleving van de klant op een mobiele website of app niet goed is. Een langzame laadtijd wordt het vaakst opgegeven als hinder bij het gebruik van een mobiele website of app. Waarbij het bij een mobiele site als erger wordt ervaren dan bij een app. Daarna wordt de klantbeleving bij veel mobiele websites aangetast door het feit dat een website niet is geoptimaliseerd voor verschillende schermen.

Bij apps wordt de complexiteit van de zoekmachine en selectietool als meest hinderlijk ervaren.

35% van de ondervraagden geeft aan dat hun vertrouwen in het merk daalt en dat ze minder snel geneigd zijn om weer te boeken als een eerdere ervaring met een merk slecht was. Na een goede mobiele klantbeleving zal 1 op de 4 tablet-eigenaren boeken via dit tablet.

Na research op mobiel, boeken op de desktop

Ook opvallend is het feit dat wanneer een reiziger de inspiratie- en planningsfase door heeft gelopen op een mobiel of tablet, meer dan de helft bij het boeken over gaat op een desktop. Bij tabletgebruikers is dit 54% en bij smartphone gebruikers is dit 62%.

Tablets voor toekomst, smartphone on-the-go

Overduidelijk komt uit de infographic naar voren dat smartphone gebruikers vooral hun reizen boeken wanneer zie die onmiddellijk nodig hebben. Je kunt dus zeggen dat smartphone gebruikers on-the-go hun reizen plannen en boeken op hun smartphone.

Tablet gebruikers kopen eerder producten op hun tablet die ze iets verder in de toekomst pas nodig hebben.

Duurdere reizen worden geboekt op de laptop

Met name de goedkopere reizen worden op mobiele apparaten gekocht door de respondenten. Als het bedrag voor de reis boven de $ 500,- uit komt zijn zij eerder geneigd om deze via een laptop of desktop te boeken.

De infographic

mobiquity-FULL-1

 

Afbeelding (cc): Foxtongue