• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Research op mobiel, boeken op de desktop [infographic]

26 april 2013 door Annelies Hulshof

Tnooz publiceerde een infographic van Mobiquilty. Zij hebben een onderzoek gedaan onder 1000 reizigers die in de inspiratie-, plannings- en/of boekingsfase gebruik maken van een smartphone of tablet. Wat doet laadtijd met conversie van een mobiele website, waar boeken reizigers die op één van de apparaten hun research hebben gedaan en wanneer boekt een reiziger het vaakst via een mobiel apparaat?

Slechte mobiele ervaring kost conversie

Ook de loyaliteit ten opzichte van een merk wordt sterk beschadigd als de beleving van de klant op een mobiele website of app niet goed is. Een langzame laadtijd wordt het vaakst opgegeven als hinder bij het gebruik van een mobiele website of app. Waarbij het bij een mobiele site als erger wordt ervaren dan bij een app. Daarna wordt de klantbeleving bij veel mobiele websites aangetast door het feit dat een website niet is geoptimaliseerd voor verschillende schermen.

Bij apps wordt de complexiteit van de zoekmachine en selectietool als meest hinderlijk ervaren.

35% van de ondervraagden geeft aan dat hun vertrouwen in het merk daalt en dat ze minder snel geneigd zijn om weer te boeken als een eerdere ervaring met een merk slecht was. Na een goede mobiele klantbeleving zal 1 op de 4 tablet-eigenaren boeken via dit tablet.

Na research op mobiel, boeken op de desktop

Ook opvallend is het feit dat wanneer een reiziger de inspiratie- en planningsfase door heeft gelopen op een mobiel of tablet, meer dan de helft bij het boeken over gaat op een desktop. Bij tabletgebruikers is dit 54% en bij smartphone gebruikers is dit 62%.

Tablets voor toekomst, smartphone on-the-go

Overduidelijk komt uit de infographic naar voren dat smartphone gebruikers vooral hun reizen boeken wanneer zie die onmiddellijk nodig hebben. Je kunt dus zeggen dat smartphone gebruikers on-the-go hun reizen plannen en boeken op hun smartphone.

Tablet gebruikers kopen eerder producten op hun tablet die ze iets verder in de toekomst pas nodig hebben.

Duurdere reizen worden geboekt op de laptop

Met name de goedkopere reizen worden op mobiele apparaten gekocht door de respondenten. Als het bedrag voor de reis boven de $ 500,- uit komt zijn zij eerder geneigd om deze via een laptop of desktop te boeken.

De infographic

mobiquity-FULL-1

 

Afbeelding (cc): Foxtongue

Gerelateerde Berichten

  • Reviews geven doorslag bij mobiele aankopen [infographic]

    Veel organisaties zijn afhankelijk van boekingen die reizigers doen wanneer ze op locatie zijn. We…

  • Mobiel boeken brengt spontaniteit van reizen terug

    Van de Nederlanders die een reis met zijn smartphone boekt, doet 21% dit voor een…

  • Vaker mobiel, tijdens de inspiratie- én boekingsfase

    Mobiele boekingen, iedereen heeft het erover. Zou de consument zijn of haar boekingen wel via…

Categorie: E-commerce Tags: boeken, plannen

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Reviews geven doorslag bij mobiele aankopen [infographic] - TravelNext schreef:
    24 mei 2013 om 08:01

    […] zijn afhankelijk van boekingen die reizigers doen wanneer ze op locatie zijn. We weten al dat dit boeken-on-the-go meestal gebeurt op een smartphone. Maar wat maakt nou eigenlijk dat reizigers wel bij het ene bedrijf boeken en niet bij het andere? […]

  2. Mobiel en Online Reputatie volgens Hampshire Hotels #eTravel13 - TravelNext schreef:
    6 juni 2013 om 12:32

    […] Voor trouwe lezers van TravelNext is het natuurlijk al lang geen nieuws meer dat mobiel de online travel wereld stevig heeft veranderd, maar Ewoud geeft vandaag een interessante blik in de keuken van hoe een van ‘s lands grootste hotelgroepen hierop inspeelt. Als mobiele strategie heeft Hampshire gekozen voor één responsive platform, met één contentsysteem om wel alle devices te kunnen bedienen, maar ook snel en flexibel te zijn met de constante veranderingen in de markt. Per platform wordt de website wel enigszins aan gepast aan de specifieke behoefte die voor dat platform het meest voor de hand ligt. Ewoud, noemt als voorbeeld hun mobiele site: “vanuit de gedachte dat gasten op mobiel voornamelijk op zoek zijn naar een overnachting op zeer korte termijn, hebben wij het zoekvenster aangepast naar resultaten dichtbij de huidige locatie.” Ewoud geeft toe dat de conversie via mobiel op dit moment nog 45% minder is dan via de traditionele website. Hij verklaart dit met de stelling dat 66% van de reizigers die mobiel reizen zoekt zich nog in de oriënterende fase bevindt en later via desktop alsnog een boeking doet. […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

onderzoek technologie NHTV Expedia Social Media Vakantiebeurs TUI Booking.com Google mobiel reviews reizen destinatiemarketing hotels KLM TripAdvisor Airbnb travel instagram Facebook

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring