• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Retargeting voor last-minute reisaanbiedigen: vijf praktische tips

17 december 2014 door Rosanne van Oene

In dit artikel vind je enkele tips om retargeting in te zetten voor last-minute travelaanbiedingen. Marketeers van een retargetingplatform zien veel campagnes voorbij komen, waaronder campagnes vanuit of gericht op travel. Hierbij een top vijf om je last-minute retargeting campagnes succesvol in te zetten in de travel industrie.

Professionals in de travelindustrie weten al geruime tijd online targeting en retargeting goed in te zetten. Bij Adcrowd komen er dagelijks voorbeelden van goede retargeting voorbij, campagnes worden voor de start van het seizoen bedacht en opgezet. Maar wat kun je als merk doen met last-minute reizen die net beschikbaar komen of een extra duwtje in de rug nodig hebben? Hierbij enkele tips om retargeting in te zetten voor last-minute travelaanbiedingen.

Tip 1: Zet dynamische banners in

Met retargeting haal je verloren bezoekers terug die eerder al op jouw website zijn geweest. Door het gebruik van dynamische banners kan retargeting nog specifieker ingezet worden. Zo wordt een banner geserveerd waarin de aangeklikte last-minute getoond wordt en dus niet alleen een banner gerelateerd aan de gehele website of gehele pagina. Door de exacte eerder bekeken reis te kunnen laten zien in een online advertentie, wordt de relevantie voor de bezoeker verhoogd.

Een goed voorbeeld van de succesvolle inzet van dynamische advertenties komt van Hotelkamerveiling.nl. Zij zagen na slechts twee maanden aan de slag te zijn gegaan met retargeting het conversiepercentage 25 procent stijgen door het succesvol implementeren van dynamische advertenties. In hun banners worden de last-minute aanbiedingen van hotelkamers en stedentrips gepromoot. Hieronder een voorbeeld wat hun eerdere bezoekers te zien krijgen nadat ze eerst op hotelkamerveiling.nl zijn geweest en daarna nu.nl bezoeken.

hotelkamerveilingnunl

De inzet van dynamische banners is vooral voor de twijfelaars een goede wijze om ze toch over te streep te trekken en ook te herinneren aan de pagina’s die ze hebben bezocht.

Tip 2: Denk goed na over de levensduur en frequentie

Kies voor een korte levensduur bij het instellen van de campagne aangezien de aankoop van last-minutes vaak niet iets is waar mensen meer dan een week of twee weken over nadenken. Wellicht hebben ze zelfs nog korter de tijd om de knoop door te hakken. Stel dus tijdens het aanmaken van een retargetingcampagne een levensduur in voor jouw campagne.

Daarnaast kun je kiezen voor een hogere frequentie van het tonen van de advertentie om gedurende deze korte tijd frequent in het online zichtveld van jouw bezoekers te blijven.

Tip 3: Verberg de banners voor geconverteerde bezoekers

Is de reis gekocht? Hotel geboekt? Oftewel, is de bezoeker geconverteerd? Dan zorg je ervoor dat ze de advertentie niet meer zien, zodat het niet storend over kan komen. Dit doe je door segmenten aan te maken, zodat je weet hoe ver de bezoeker in de funnel zit. Zo heb je bijvoorbeeld een segment voor bezoekers van de homepage, bezoekers van de pagina’s waarop alle reizen staan, bezoekers die al iets in de winkelwagen hadden geplaatst en bezoekers die de bedankpagina hebben gezien. Het is mogelijk om deze bezoekers uit te sluiten nadat zij iets gekocht hebben. Hierdoor zullen zij zich niet storen aan het zien van het net aangeschafte reisje.

Tip 4: Wees creatief met de opmaak

Naast het optimaliseren van de relevantie van de banner is uiteraard ook de opmaak belangrijk. Zorg dat het direct duidelijk is van welke reismaatschappij de banner afkomstig is door middel van de plaatsing van het logo. De speciale last-minute aanbieding dient goed leesbaar te zijn en bevat de (gedaalde) prijs en bestemming.

Qua kleuren kan ingespeeld worden op het seizoen en de bestemming. Zo zijn bij wintersportvakanties blauwtinten toepasselijker dan de geeltinten die je zou verwachten bij banner voor een zonvakantie. Originaliteit wordt gewaardeerd, zorg daarom voor originelere afbeeldingen dan alleen zonnetjes, palmbomen en sneeuwpoppen.

Tip 5: Duidelijke CTA

De call-to-action moet sterk zijn en een ‘sense of urgency’ bevatten. De bezoeker moet gelijk willen klikken. Maak de call-to-action bij last-minute reisaanbiedingen daarom sterker dan alleen ‘bestel nu’. Speel in op de schaarste en de tijdelijkheid van de aanbieding.

Credits header afbeelding: Madelinetosh (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Manage je online reputatie: praktische tips en de C2C marketingmix

    Vorige week woonde ik een Masterclass bij die georganiseerd werd door ETOA in samenwerking met…

  • Manage je online reputatie: praktische tips en de C2C marketingmix

    Vorige week woonde ik een Masterclass bij die georganiseerd werd door ETOA in samenwerking met Think Digital Travel.…

  • Hotels
    Tips om visueel uit te blinken op TripAdvisor

    Visuele content is belangrijker dan ooit, mensen willen weten waar ze terecht komen en geïnspireerd…

  • Manage je online reputatie: praktische tips en de C2C marketingmix

    Vorige week woonde ik een Masterclass bij die georganiseerd werd door ETOA in samenwerking met…

  • Manage je online reputatie: praktische tips en de C2C marketingmix

    Vorige week woonde ik een Masterclass bij die georganiseerd werd door ETOA in samenwerking met Think Digital Travel.…

  • Hotels
    Tips om visueel uit te blinken op TripAdvisor

    Visuele content is belangrijker dan ooit, mensen willen weten waar ze terecht komen en geïnspireerd…

Categorie: E-commerce Tags: campagne, remarketing

Over Rosanne van Oene

Rosanne van Oene is content marketeer voor Adcrowd. Adcrowd is een self-service retargetingplatform. Inmiddels zijn er al ruim 2000 adverteerders die via Adcrowd succesvol retargeting inzetten. Rosanne schrijft veel en graag en dan vooral over online marketing, retargeting en webshops.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews hotels onderzoek technologie KLM NHTV mobiel reizen Expedia instagram destinatiemarketing Booking.com TUI travel Airbnb Social Media TripAdvisor Google Vakantiebeurs Facebook

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring