• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Reviews voor vluchten gelanceerd op TripAdvisor: dat belooft positief sentiment voor airlines

29 januari 2016 door Lobke Elbers

Dachten airlines een hele tijd buiten schot te kunnen blijven qua reviews? Het is sinds deze week mogelijk voor consumenten om via TripAdvisor airline reviews te plaatsen en te lezen.

Naast Facebook reviews ook ‘echte’ reviews

Dat airlines vooral succesvol proberen te zijn op social media is niet erg nieuw. Klantenservice, reviews, inspiratie en webcare via Facebook: KLM en Qatar Airways zijn er daadwerkelijk ‘groot’ mee geworden.

Uit onderzoek van Coosto is gebleken dat reviews op reviewsites aanzienlijk positiever zijn. Op blogs en fora zijn mensen minder positief dan wanneer zij aanwezig zijn op een reviewplatform. Wanneer het sentiment van de verschillende kanalen wordt bekeken, kun je uit onderstaande afbeeldingen (afkomstig uit eerder onderzoek van Coosto) afleiden dat dat sentimentverschil dus enorm is. reviewsites

Hetzelfde is te zien wanneer sentiment over het algemeen specifiek voor TripAdvisor wordt bekeken:

tripadvisor sentiment

Positief sentiment voor airlines

Het gevaar voor airlines is natuurlijk, dat, zoals afgelopen jaar en het jaar daarvoor, grotere vliegrampen gebeuren met grotere airlines, de reviews haast niet te voorspellen te zijn, wat daarmee gaat gebeuren. Hoewel de airline nog zo positief bekend kan staan, naarmate er meerdere ongelukken gebeuren, zal in de reviews dit ook zichtbaar zijn.

We zullen dit op TravelNext in samenwerking met onze partners verder gaan onderzoeken.

Wat wordt er beoordeeld?

Op alfabetische volgorde kan de consument op TripAdvisor nu diverse airlines zoeken om beoordelingen te bekijken of te plaatsen. Airlines mogen in ieder geval niet beoordeeld worden op:

  • Commentaar over pakket componenten zoals eten of aangesloten hotelovernachting
  • Flightmiles en footprints
  • Inkoop
  • Service die direct gaat over de luchtvaartmaatschappijen

Wat dan wel? De luchtvaartmaatschappij mag beoordeeld worden door een reiziger die in de afgelopen 12 maanden met de maatschappij heeft gereisd. Daarbij moet rekening gehouden worden met dat de beoordeling daadwerkelijk neerkomt op de daadwerkelijke luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert. Op TripAdvisor zelf staan de volledige review eisen.

KLM heeft inmiddels haar eerste 16 reviews binnen.

Gerelateerde Berichten

  • Onderzoek: berichten reviewsites extreem positief

    Ik start deze blog met een bekentenis: ik kijk af en toe een aflevering South…

  • #MonthInReview honderd miljoen reviews op TripAdvisor: zijn ze te vertrouwen?

    Het is vandaag de laatste woensdag van de maand en daarom tijd voor alweer de derde…

  • Social Media Week Glasgow

    Deze week was ik aanwezig bij een aantal events tijdens de Social Media week in…

  • Onderzoek: berichten reviewsites extreem positief

    Ik start deze blog met een bekentenis: ik kijk af en toe een aflevering South…

  • #MonthInReview honderd miljoen reviews op TripAdvisor: zijn ze te vertrouwen?

    Het is vandaag de laatste woensdag van de maand en daarom tijd voor alweer de derde…

  • Social Media Week Glasgow

    Deze week was ik aanwezig bij een aantal events tijdens de Social Media week in…

Categorie: Reviews, Social media Tags: reviews, TripAdvisor

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

hotels NHTV technologie Facebook onderzoek KLM TUI reviews Social Media Expedia reizen TripAdvisor destinatiemarketing Booking.com Google mobiel Airbnb instagram travel Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext