• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Rotterdam Routes App: 5 ambassadeurs en 5 stadsverhalen

30 september 2014 door Miranda Cornelisse

De vorige week gelanceerde Rotterdam Routes App  geeft gebruikers een nieuwe kijk op de stad en maakt van iedereen een local. Marlies den Hartogh en Rinske Brand van BRAND hebben het concept bedacht aan de hand van een aantal pijlers: samenwerken met ambassadeurs, partners & superpromotors, aansluiting bij events die offline plaatsvinden, online activiatie & social gamification zijn belangrijk én toerisme & hogescholen net zo.

Dit gastblog is geschreven door Miranda Cornelisse.

5 rasechte Rotterdammers

Er zijn vijf routes, elk begeleid door een andere Rotterdammer. Zo laat onder meer Dora van Duyvenbode, schrijfster en presentatrice, de bezoeker de groene kant van Rotterdam zien, demonstreert Ari Deelder, inderdaad de dochter van…, de voor- en achterkant en daarmee haar meest en minst favoriete plekjes in de stad, en neemt Hasna El Maroudi, journaliste, columniste en modevormgeefster, je mee langs Oud & Nieuw Rotterdam, van archeologische vondsten naar trendy vintagewinkels.

Deze nieuwe app is het resultaat van een samenwerking en dialoog tussen zowel de gemeente als meerdere lokale organisaties, met als doel de leesbaarheid van de stad te vergroten, om zo de bezoekers de stad op een andere manier te laten ervaren. Veel bezoekers missen namelijk één duidelijke binnenstad, welke tijdens het bombardement in WOII is weggevaagd. Rotterdam moet je leren kennen, zo is de mening, om er van te kunnen gaan houden.

Doelgroep: social traveler

De gemeente wilde om die reden vooral een leuke app, samengesteld door mensen die passie hebben voor de stad Rotterdam en die de gebruikers van de app graag mee nemen langs zowel de highlights als de minder bekende plekjes. De doelgroep van Rotterdam Routes App is dan ook de social traveler, bij wie het vooral gaat om zich te laten onderdompelen in het lokale. Dit geldt trouwens niet alleen voor de internationale reizigers of bezoekers van buitenaf, ook de inwoners van Rotterdam zelf zijn vaak nog op zoek naar die minder gangbare plekken. De routes zijn allemaal authentiek en persoonlijk, ingesproken door echte, maar onbekende Rotterdammers, en zijn verkrijgbaar in het Engels of… natuurlijk, in het Rotterdams.

Geen Wikipedia feitjes, maar echte verhalen

Rotterdam lijkt hiermee een app te hebben ontwikkeld die past in deze tijd. Uit een kleine poll onder de bezoekers van Social Media Week blijkt namelijk dat gebruikers juist veel liever karakteristieke en lokale dingen te weten willen komen, in plaats van Wikipedia feitjes, dat zij graag mee op pad gaan met een echte, maar onbekende local en dat zij veel liever de oortjes in hun oren stoppen, de smartphone in hun zak doen en al luisterend mee wandelen door de straten van Rotterdam, dan dat zij de smartphone in hun handen moeten houden voor augmented reality en dergelijke. Een typische Social Media Week tip uit de zaal was tot slot, om de tour te koppelen aan Foursquare, zodat deelnemers punten kunnen verdienen en daarmee leuke kortingen kunnen verkrijgen.

Bekijk hier de presentatie van Rotterdam Routes App tijdens Social Media Week Rotterdam.

Gerelateerde Berichten

  • Social Media Week Rotterdam x TravelNext: wrap-up

    De Grumpy Cat Room, de Nyan Cat Room en The Green Room. Drie mooie stages…

  • Social Media Week Rotterdam – de recap!

    TravelNext was content partner van Social Media Week Rotterdam! En host op het podium op…

  • Social Media Week Rotterdam: de kracht van een local community

    Met een relatief klein team heeft het Rotterdamse socialmediabureau RauwCC het global event Social Media…

  • Social Media Week Rotterdam x TravelNext: wrap-up

    De Grumpy Cat Room, de Nyan Cat Room en The Green Room. Drie mooie stages…

  • Social Media Week Rotterdam – de recap!

    TravelNext was content partner van Social Media Week Rotterdam! En host op het podium op…

  • Social Media Week Rotterdam: de kracht van een local community

    Met een relatief klein team heeft het Rotterdamse socialmediabureau RauwCC het global event Social Media…

Categorie: Social media Tags: app, Rotterdam routes app, Social Media Week Rotterdam

Over Miranda Cornelisse

Miranda is coördinator van het Experience Design Lab aan de NHTV Breda en is gespecialiseerd in het creëren van tourist experiences. De laatste jaren is zij zich gaan interesseren in hoe toerisme en recreatie Social Media inzetten bij het ontwikkelen en verkopen van producten en diensten. Met het Experience Design Lab biedt zij organisaties, bezienswaardigheden en bestemmingen de mogelijkheid om de offline wereld aan die van de online wereld te koppelen. Transmediale tourist experiences is om die reden dan ook een onderwerp waar zij zich op dit moment verder in verdiept.

Lees Interacties

Reacties

  1. Christine Fürst zegt

    11 oktober 2014 om 11:02

    Rotterdam Routes.app gaan wij van @InstaWalk010 zeker uitproberen en wie weet komen er wel wat foto wandeling naar aanleiding van #RdamRoutes. Zou zo maar kunnen… Leuk artikel! ^ Stinie

Trackbacks

  1. Social Media Week Rotterdam – de recap! - TravelNext schreef:
    12 november 2015 om 07:53

    […] Rotterdam Routes App: 5 ambassadeurs en 5 stadsverhalen […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Facebook Google instagram reizen technologie hotels destinatiemarketing NHTV Airbnb Vakantiebeurs travel KLM Expedia Booking.com TripAdvisor reviews Social Media onderzoek TUI mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring