Ryanair heeft vanochtend haar nieuwe digitale marketingstrategie gepresenteerd, daarover berichtte Tnooz vandaag. In die nieuwe strategie geeft Ryanair onder andere aan toe te treden tot de wereld van sociale media, terwijl ze voorheen vaker aan gaven niet de grootste fan te zijn van sociale media.

Ryanair presenteert in het kort haar strategie op de website, waarin ook een statement van Michael O’Leary staat opgenomen:

“Onze primaire focus deze winter zal liggen in het aanzienlijk investeren in en verbeteren van de website Ryanair.com, ons mobiele platform en onze interactie met de passagiers met behulp van social media”, zegt Michael O’Leary. “We zijn blij dat Recaptcha verdwijnt in november voor individuele passagiers, hoewel de beveiligingsfunctie zal blijven voor hoge volumes of meerdere IP-adressen om de grotere reisbureaus, screenscrapers en anderen die onze website overspoelen op zoek naar onze tarieven.”

“Deze winter zullen we ook een programma doorlopen om de Ryanair.com website te verbeteren, het makkelijker te maken voor de passagiers om te navigeren, sneller om onze all-inclusive prijzen te vinden, bekijken van de beschikbaarheid van onze lagere tarief promoties en het boeken van vluchten tegen geweldige tarieven voor zichzelf en hun families. Deze verbeteringen zullen worden begeleid door een nieuwe digitale marketing strategie die Ryanair inzet in een aanzienlijk deel van zijn marketingbudget van oude naar nieuwe media, met een bijzondere focus op mobiel en social media platforms. “

Dat betekent

Toetreding tot Twitter

Met haar eerste Tweet geeft Ryanair direct een prachtig statement en een mooie knipoog naar haar eigen diensten en services:

tweet

Recaptcha functie verdwijnt

Zo zal de luchtvaartmaatschappij de ReCaptcha functie uit het boekinssysteem halen voor individuele reizigers. Partijen die grotere aantallen vluchten opkopen dienen nog wel steeds de bijna onherkenbare letters in te typen voor zij hun boeking definitief kunnen maken.

There’s an (free) app for that

Sinds maart is er een app beschikbaar voor haar klanten. Echter, betaal je nu nog € 3,59. Eigenlijk is dat natuurlijk van de zotte als je je bedenkt dat het een app is waarin je een webshop betreedt waar je hun vluchten kunt boeken. Die wordt vanaf 1 oktober dan ook gratis om te downloaden.

foto

Nieuw boekingssysteem

Vanaf december krijgen klanten te maken met een nieuwe flow in het boekingssysteem op de website van Ryanair. Tegen volgend jaar zomer zou het moeten boeken van een vlucht dan ook aanzienlijk minder tijd moeten gaan kosten.