• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Ryanair treedt toe tot de wereld van sociale media

20 september 2013 door Annelies Hulshof

Ryanair heeft vanochtend haar nieuwe digitale marketingstrategie gepresenteerd, daarover berichtte Tnooz vandaag. In die nieuwe strategie geeft Ryanair onder andere aan toe te treden tot de wereld van sociale media, terwijl ze voorheen vaker aan gaven niet de grootste fan te zijn van sociale media.

Ryanair presenteert in het kort haar strategie op de website, waarin ook een statement van Michael O’Leary staat opgenomen:

“Onze primaire focus deze winter zal liggen in het aanzienlijk investeren in en verbeteren van de website Ryanair.com, ons mobiele platform en onze interactie met de passagiers met behulp van social media”, zegt Michael O’Leary. “We zijn blij dat Recaptcha verdwijnt in november voor individuele passagiers, hoewel de beveiligingsfunctie zal blijven voor hoge volumes of meerdere IP-adressen om de grotere reisbureaus, screenscrapers en anderen die onze website overspoelen op zoek naar onze tarieven.”

“Deze winter zullen we ook een programma doorlopen om de Ryanair.com website te verbeteren, het makkelijker te maken voor de passagiers om te navigeren, sneller om onze all-inclusive prijzen te vinden, bekijken van de beschikbaarheid van onze lagere tarief promoties en het boeken van vluchten tegen geweldige tarieven voor zichzelf en hun families. Deze verbeteringen zullen worden begeleid door een nieuwe digitale marketing strategie die Ryanair inzet in een aanzienlijk deel van zijn marketingbudget van oude naar nieuwe media, met een bijzondere focus op mobiel en social media platforms. “

Dat betekent

Toetreding tot Twitter

Met haar eerste Tweet geeft Ryanair direct een prachtig statement en een mooie knipoog naar haar eigen diensten en services:

tweet

Recaptcha functie verdwijnt

Zo zal de luchtvaartmaatschappij de ReCaptcha functie uit het boekinssysteem halen voor individuele reizigers. Partijen die grotere aantallen vluchten opkopen dienen nog wel steeds de bijna onherkenbare letters in te typen voor zij hun boeking definitief kunnen maken.

There’s an (free) app for that

Sinds maart is er een app beschikbaar voor haar klanten. Echter, betaal je nu nog € 3,59. Eigenlijk is dat natuurlijk van de zotte als je je bedenkt dat het een app is waarin je een webshop betreedt waar je hun vluchten kunt boeken. Die wordt vanaf 1 oktober dan ook gratis om te downloaden.

foto

Nieuw boekingssysteem

Vanaf december krijgen klanten te maken met een nieuwe flow in het boekingssysteem op de website van Ryanair. Tegen volgend jaar zomer zou het moeten boeken van een vlucht dan ook aanzienlijk minder tijd moeten gaan kosten.

Gerelateerde Berichten

  • Social Media en Affiliate Marketing

    Vraag is niet of maar hoe we social media inzetten Alexander Willemsen beloofde ons meerwaarde…

  • kracht van de sociale media
    Destinaties en de kracht van sociale media [infographic]

    Reizen en sociale media zijn een killer combinatie. Dat reizigers gebruik maken van sociale media…

  • Social media en de reisbranche

    Het gebruik van social media als promotiemiddel geeft mensen meer vertrouwen en het heeft als…

Categorie: Social media, Usability & design Tags: digitale marketing strategie, Ryanair

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

instagram Expedia KLM Booking.com Airbnb Social Media Vakantiebeurs TripAdvisor Google Facebook NHTV reizen mobiel travel hotels onderzoek destinatiemarketing technologie TUI reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring