• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Samwers steken geld in TravelBird

17 maart 2014 door Redactie Twinkle

Twee van de bekende Duitse Samwer-broers steken geld in TravelBird. Met de eerste externe kapitaalinjectie wil het Nederlandse reisbedrijf de vleugels verder uitslaan. Medeoprichter Symen Jansma: ‘Tot nu toe hebben we onze groei feitelijk laten afremmen door cashflow.’

In een recent interview met Twinkle kondigde Jansma de komst van extern groeigeld al aan, zonder daarbij een concrete naam te noemen. Vanochtend wordt bekend dat Global Founders Capital, de investeringsmaatschappij van OIliver en broer Marc Samwer en Fabian Siegel, een minderheidsbelang heeft verworven. ‘De online reisorganisatie versnelt hiermee de groei binnen en buiten Europa en biedt daarmee een nog beter reisaanbod’, laat TravelBird weten.

300 procent groei per jaar
TravelBird wist sinds zijn oprichting in 2010 jaarlijks met gemiddeld 300 procent in omzet te groeien, zonder extern kapitaal. In 2012 werd het Belgische MyTrip ingelijfd, een jaar later het Nederlandse Boekvandaag.nl. Inmiddels werken aan het Singel in Amsterdam 250 medewerkers aan het reisaanbod voor 12 markten. De omzet in 2013 kwam uit op 70 miljoen euro.

‘Gas er meer op’
TravelBird wil dit jaar zijn entree maken in een aantal nieuwe markten, zowel binnen als buiten Europa. ‘We hebben goede systemen en we zijn schaalbaar’, aldus Jansma in het laatste nummer van Twinkle. ‘Tot nu toe hebben we onze groei feitelijk laten afremmen door cashflow. Met venture capital kan het gas er meer op. Als het geld er is en je hard wilt werken, dan moet je kansen pakken.’

Vier keer zoveel personeel
Met het groeigeld uit Duitsland denkt TravelBird eind dit jaar in minstens twintig landen actief te kunnen zijn. Na de zomer verwacht het bedrijf ook buiten Europa reizen en tripjes te slijten, onder andere in Australië. Jansma, die TravelBird oprichtte met Dennis Klompalberts, laat in een persbericht weten het personeelsbestaand te willen verviervoudigen. ‘Nu kunnen we nog sneller opschalen. Hiervoor trekken wij nog eens 750 medewerkers aan van over de hele wereld. Wereldwijd opschalen betekent dat we nog betere reisaanbiedingen kunnen onderhandelen voor onze reizigers.’

Hapklare brokken
Jansma omschrijft TravelBird in Twinkle als een online reisbedrijf. ‘Een OTA zouden ze in het buitenland zeggen. De kern is dat we eigen deals bieden die we zelf regelen en in hapklare brokken opdienen. We doen zaken met hotels, attractieparken, vliegtuigmaatschappijen, touroperators en soms wisselen we ook deals uit met andere reisbureaus. Hier en daar hebben we een aanbieding voor een spa of een restaurant, maar we hebben geen verdere plannen in die richting. Overigens hebben we geen enkele moeite om partners te vinden, ook in het buitenland niet.’

Albert Heijn
TravelBird fungeert ook als leverancier voor andere retailers en uitgevers, die onder de eigen vlag acties op maat kunnen bieden aan hun klanten. Zo werkt TravelBird onder andere structureel samen met Albert Heijn. Sinds kort kunnen alle bonuskaarthouders van de supermarktketen elke maand exclusieve deals bij TravelBird boeken. Op Ah.travelbird.nl zijn momenteel twee stedentrips,
een dagje wellness en een kookworkshop rondom het thema ‘oosterse tradities’ te vinden.

Gerelateerde Berichten

  • Travelbird neemt Mytrip.be over en lanceert Travelbird Exclusive

    TravelBird heeft concurrent MyTrip overgenomen van het Belgische reisconcern Travelmedia. De aanbieder van vakantiedeals, die…

  • TravelBird mikt op forse internationale expansie

    TravelBird wil grotere expansie: over een jaar in bijna twee keer zoveel landen actief zijn…

  • TravelBird neemt BoekVandaag over

    TravelBird is in 2010 opgericht en timmert hard aan de weg. De organisatie is nu…

Categorie: E-commerce Tags: Albert Heijn, cashflow, Dennis Klompalberts, Global Founders Capital, groeigeld, minderheidsbelang, Samwer, Symen Jansma, travelbird

Over Redactie Twinkle

Twinkle is als vaktitel concreet over e-commerce. De redactie blogt actief mee op TravelNext over nieuws en ontwikkelingen in de reisbranche.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. ING onderzoekt. Aantal vakanties stijgen nog niet; met wie gaat de reiziger op vakantie? - TravelNext schreef:
    12 november 2015 om 07:55

    […] en Hotels.com in de top 5 van meest bezochte sites van online travel agencies (OTA’s). Ook nieuwe spelers als Travelbird nemen een stuk van de Nederlandse reisboekingen over van de gevestigde […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Expedia destinatiemarketing NHTV Vakantiebeurs travel technologie Google reviews Social Media mobiel KLM TripAdvisor Booking.com onderzoek reizen TUI hotels Airbnb instagram Facebook

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring