• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

SES Amsterdam: Google Search Quality

6 oktober 2011 door Patrick Mulder

De 1e parallel sessie tijdens de SES werd gegeven door Christoffel van het Google Search Quality team.

  • be relevant
  • be social
  • be fast

Wees relevant
Goede content is content waarmee je indruk maakt op de bezoeker van je website. Vertrouwt de bezoeker de informatie die je aanbiedt op je site? Maar ook, zou je deze site aanbevelen aan je vrienden. Via Google Insights vind je meer informatie over hoe je gebruikers zoeken en wanneer. Je kunt hier heel goed inzichtelijk maken in welke periode het zoekvolume piekt of daalt. Heel handig voor de reissector om seizoensinvloeden te bekijken en deze informatie te verwerken in bijvoorbeeld je AdWords campagnes.
Van de Google Webmaster Tools, uit de handen in de zaal blijkt dat nog niet veel bedrijven dit gebruiken, krijg je heel veel informatie over je eigen website in Google. Google geeft hier informatie over

  • zoekwoorden: op welke zoekwoorden wordt je site vertoond en hoeveel bezoekers ontvang je hiervoor (de CTR).
  • of er technische problemen zijn met je website zoals 404 errors
  • of je dubbele titles en meta descriptions hebt (duplicate content)

Deze informatie haal je niet uit Google Analytics en daarom is de WMT een must voor elke (online) travelmarketeer. Overigens heeft Google deze 2 tools recent geïntegreerdd.

Wees sociaal
Als je de +1 button integreert op je site en je hebt een bepaald volume dan krijg je van Google inzage in de demografie van je users(doelgroep genoemd door Google). Dit is waardevolle extra informatie en een slimme manier van Google om meer sites te bewegen de +1 button te implementeren. Ik ben wel benieuwd hoeveel gebruikers een volledig Google profiel hebben waardoor deze informatie waardevol wordt. Op het moment heeft de +1 button nog geen invloed op de zoekresultaten volgens Christoffel.

Wees snel
Gebruik de inzichten uit de webmaster tools van Google om de laadtijden van je site in de gaten te houden. Een goede pagina laadt in ongeveer 1,5 seconde en een blog in 6 seconden. Zorg dat alle pagina’s in je site voldoen aan die richtlijn. Een langzamere snelheid heeft nl. invloed op de rankings van je website. Langzame laadtijden zullen dus leiden tot minder hoog in de zoekresultaten staan.

Credits headerafbeelding: Karl Norling (CC)

Gerelateerde Berichten

  • SES Amsterdam: zet 5 en 6 oktober in je agenda!

    Op 5 en 6 oktober vindt SES Amsterdam weer plaats, hét event over zoekmachine marketing…

  • 17 en 18 maart SES Amsterdam

    Search Engine Strategies Amsterdam vindt dit jaar plaats op 17 en 18 maart in Grand…

  • Travel Search Event

    Eerste Travel Search Event Dinsdag 15 juni organiseren OmnIT, Emid en Exalead het eerste Travel…

Categorie: E-commerce, Travel Events, Webanalytics

Over Patrick Mulder

Patrick Mulder van AdFiliate bv uit Amsterdam is gespecialiseerd in online marketing voor travel. Jarenlange ervaring met klanten uit de travel en health sector. Door het inzetten van SEO, SEA, Social Media en conversie optimalisatie weet hij meer omzet te realiseren voor zijn klanten. Op zijn eigen blog patjem.nl en op TravelNext deelt Patrick zijn online marketing kennis en ervaringen van reizen. Ook is hij co-owner van Verkeersbureaus.info. Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

KLM mobiel onderzoek reizen travel NHTV TripAdvisor Booking.com hotels Expedia instagram Airbnb technologie destinatiemarketing Google Social Media Facebook TUI reviews Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext