• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Smartphone speelt grote rol in het boekingsproces en de beleving van quality time

2 augustus 2019 door Gastblogger

De smartphone speelt in het boekingsproces en de beleving van quality time van de gast een steeds grotere rol. Zeker 70% van alle directe boekingen gebeuren online dus via smartphone, laptop of pc. Wanneer dat vlekkeloos verloopt, krijgt de vakantie de eerste positieve impuls. Praktische, gerichte en complete informatie op de smartphone geeft de gast een goed gevoel.

Volgens Egon Kramer, directeur marketing services van Landal GreenParks, wordt een derde van de vakantiereserveringen via de smartphone gedaan. Voor het Belgische Holiday Suites is de mobiele telefoon niet alleen van belang bij de boeking, ook vervangt de smartphone de functie van ontvangstbalie en huissleutel door de software van Booking Experts. Bij Landal kan men zich met de Landal App voor en tijdens het verblijf informeren over activiteiten op het vakantiepark.

Bereik en vindbaarheid
De digitale ervaring van de gast op de smartphone of laptop bij de boeking telt mee in de beleving van de vakantie. Mark Wichers (Booking Experts) “Door de opkomende boekingsplatforms of gespecialiseerde zoekmachines als Booking.com en Trivago is het bereik en de vindbaarheid van vakantieparken/recreatieondernemingen met de smartphone weliswaar toegenomen, maar gaat ook kostbare marge verloren. Nieuw is onder andere de ontwikkeling dat met hulp van Google Hotel Ads de eigen website van de recreatieonderneming weer meer kan dienen als boekings- en informatieplatform.” Kortom, er is sprake van een herwaardering van het eigen digitale platform van de organisatie.

Booking Experts ondersteunt momenteel ruim 200 vakantieparken met één all-in-one-vakantieparkbesturingssysteem. Mark Wichers:” We voorzien opdrachtgevers praktisch in alles wat nodig is om een vakantiepark te runnen. Zo zorgen we ervoor dat we de gast inspireren via de website en social media kanalen, halen de boeking binnen via de eigen zoek & boek, zorgen dat de schoonmaak/technische dienst op de hoogte is van alle taken (eindschoonmaak, reparaties, etc.), sturen de thuiskomende gast automatisch een beoordeling, zorgen dat de betaling op tijd binnen is, etcetera. We voegen alles samen in één slimme tool, waardoor er tijd overblijft voor de gast!”

Service digitale platform
Ook Egon Kramer (Landal Greenparks) benadrukt dat “de eigen website extreem belangrijk is in de customer journey (klantreis). Oriëntatie vindt volledig online plaats. Ook is er veel serviceverkeer via het eigen digitale platform (website). Daarnaast bestaat er de Landal App (voor iOS en Android) waarmee gasten zich voor en tijdens hun verblijf kunnen informeren over de faciliteiten van het park en de activiteiten in de omgeving.” Tom Geenen, hospitality manager van Holiday Suites en lokaal aanspreekpunt voor gasten van nieuwe vakantieaccommodaties in Houthalen (België). “Speerpunt in de bedrijfsvoering is de volledige digitalisering van de boeking, receptie, toegang tot het terrein, de gebouwen, de vakantieverblijven en het zwembad. Wanneer deze primaire zaken probleemloos op elkaar aansluiten en goed functioneren, draagt dat bij aan een prettig gevoel van de gast”.

Gemak gast
Voor sommige gasten is het even wennen om met behulp van de code van je smartphone je vakantieverblijf te openen, maar het biedt ook voordelen. “Sleutels kun je kwijtraken en vergeten, dat is minder het geval met een smartphone”, hoor je gasten zeggen. Een ander voordeel is dat gasten 24/7 op ieder gewenst uur kunnen inchecken. “Niet alleen gemak voor de toeristische gast, maar ook voor de zakelijke gast een uitkomst wanneer hij zelf kan inchecken zonder tussenkomst van een receptie”, aldus Tom Geenen. Online boekingen of reserveringen via de bekende platforms (OTA’s) zorgen ervoor dat zo’n 10-20% marge verdampt richting deze dienstverleners als beloning voor hun bemiddeling. Mark Wichers: “Zelf reserveringen realiseren via de eigen website levert principieel meer marge op. Daar komt bij dat belangrijke data in verband met een boeking via hen in handen komt van andere partijen. Het advies aan onze klanten luidt dan ook: optimaliseer je eigen online mogelijkheden en haal zélf de reserveringen binnen!”

‘Als water uit de kraan’
Het gebruik van de smartphone maakt dat de gast de snelheid en gemak van dit medium als heel gewoon ervaart en het als een soort standaarddienstverlening ziet net zoals er water uit de kraan komt. Landal GreenParks beschikt daarom over een eigen professionele e-commerce-afdeling om boekingen te realiseren via de eigen websites. “Kleinere meestal ‘stand-alone’ vakantieparken zullen dus zelf naar oplossingen moeten zoeken. Op dit punt biedt het online vakantieparkbesturingssysteem van Booking Experts een oplossing”, aldus Mark Wichers.

Optimaal reageren op de (digitale) zoekvraag van de klant is tegenwoordig en in de toekomst cruciaal. De betrekkelijk nieuwe dienst van Google (Hotel Ads) is een antwoord op de groei van intermediaire platforms als Trivago en Booking.com. Met behulp van Google Hotel Ads worden vragen direct doorgeleid naar de website van het desbetreffende vakantiepark en worden OTA’s, Online Travel Agents, gemakkelijker omzeild. Het resultaat is dat commissiekosten lager worden en er weer direct contact is met de klant.

Gerelateerde Berichten

  • Vakantie consument wil tot 25% meer betalen bij positief review

    In de artikelen database van VODW Marketing staat een interessant artikel van de invloed van…

  • Walibi Fast Lane
    Walibi Fast Lane: koop via je smartphone voorrang bij attracties

    Sta jij je ook altijd zo hard te verheugen op de boomstammen? En dan afdruipen…

  • #socialmonday: De power van online video bij de verkoop van een beleving

    Met de sterke opkomst van smartphones en tablets wordt er vooral veel geregistreerd en vastgelegd,…

Categorie: E-commerce, Mobiel, Technologie, TravelNieuws, Trends

Over Gastblogger

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
RED Online Marketing
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen destinatiemarketing KLM Airbnb TUI Facebook reviews Vakantiebeurs travel Google Expedia Booking.com instagram NHTV technologie TripAdvisor onderzoek hotels Social Media mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2022 TravelNext