• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Snelle jongens: wat hebben Tesla, V&D en TravelBird met elkaar gemeen?

22 mei 2015 door Marenna van Reijsen

TravelBird haalt 16.5 miljoen op, Elon Musk van Tesla wordt de nieuwe Steve Jobs genoemd en V&D presenteert nieuwe plannen. Een 3-tal recente, zeer verschillende nieuwsberichten. Toch zijn er overeenkomsten in de berichten van deze bedrijven die ook voor reisondernemers interessant zijn. 

Ze gaan hard, héél hard

TravelBird bestaat pas 5 jaar, is ondertussen actief in 17 landen, heeft 670 medewerkers en een omzet van 95 miljoen. Elon Musk verwacht over 2 á 3 maanden dat ‘auto-steering’ (automatisch sturen op de snelweg) met de Tesla mogelijk is. Hij voorspelt dat binnen 3 tot 4 jaar auto’s zelfstandig kunnen rijden, onder bijna alle omstandigheden. Ook voor de reisbranche zal dit gevolgen hebben én kansen bieden. Het ANVR congres in november heeft als  thema ‘Need for speed’, wat zou het mooi zijn als Musk komt spreken!

V&D plande vorig jaar een nieuwe koers en winkelconcept, die liggen nu in de prullenbak. Meerjarige strategieplannen blijken steeds vaker een beperking in deze ‘agile’ tijden. Het gaat om doen, om proberen, om testen en om ‘metrics’.

Ze innoveren bestaande toepassingen

Niet elke innovatie vereist een startup. Nieuwe toepassingen ontwikkelen kan ook vanuit het bestaande aanbod. Musk maakt zich zorgen om de toekomst van de aarde en laat de auto op electriciteit rijden, bij voorkeur op duurzaam gewonnen energie.

De V&D winkels blijven, de aanpak verandert. De bedrijfsleiding bepaalt vanaf nu de inkoop, zij hebben immers zicht op de klant. Het seizoensdenken is voorbij. De collecties verversen al iets sneller, zoals in de modebranche nu gebruikelijk is. De winkels krijgen bestelzuilen en de medewerkers iPads, iets wat we ook steeds meer zien in reiswinkels.
TravelBird veranderde het boeken van een reis(je) door elke dag zes nieuwe aanbiedingen te veilen, meer niet. Maar wel elke dag nieuw aanbod en het ‘format’ van aanbieden werd veilen.

aanbiedingen van vandaag - TravelBird

Er is eenvoud aan de voorkant, complexe technologie aan de achterkant

Hoe simpeler voor de gebruiker, hoe succesvoller draagt TravelBird uit. TravelBird gaat nu inzetten op complexere technologie aan de achterkant ter verrrijking van het simpele aanbod. De huidige app moet straks handige informatie van de bestemming tonen, de plek waar de huurauto klaar staat en een bericht sturen hoe laat dat de kamer gereed is.

‘Auto-steering’ maakt het voor de berijder makkelijker, de technologie die dit mogelijk maakt, zal ingenieus zijn. En hopelijk heeft V&D straks de data van de klant en zijn gedrag op orde én ontsluitbaar zodat de verkoper in de winkel de klant echt kan helpen.

Een nieuwe snelheid

Wat deze drie totaal verschillende bedrijven gemeen hebben is dat ze alle drie de snelheid van ondernemen aanpassen. Elon Musk vanuit een enorme interne gedrevenheid, V&D omdat het moet en TravelBird omdat het kan.

Wie nog nog achterover leunt omdat het best goed gaat, mag heel snel wakker worden.

Credits headerafbeelding: DalioPhoto (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Travelbird neemt Mytrip.be over en lanceert Travelbird Exclusive

    TravelBird heeft concurrent MyTrip overgenomen van het Belgische reisconcern Travelmedia. De aanbieder van vakantiedeals, die…

  • TravelBird neemt BoekVandaag over

    TravelBird is in 2010 opgericht en timmert hard aan de weg. De organisatie is nu…

  • TravelBird en hun sleutel tot succes!

    Natuurlijk volgen we bij TravelNext de ontwikkelingen van TravelBird al een tijdje op de voet.…

  • Travelbird neemt Mytrip.be over en lanceert Travelbird Exclusive

    TravelBird heeft concurrent MyTrip overgenomen van het Belgische reisconcern Travelmedia. De aanbieder van vakantiedeals, die…

  • TravelBird neemt BoekVandaag over

    TravelBird is in 2010 opgericht en timmert hard aan de weg. De organisatie is nu…

  • TravelBird en hun sleutel tot succes!

    Natuurlijk volgen we bij TravelNext de ontwikkelingen van TravelBird al een tijdje op de voet.…

Categorie: E-commerce Tags: innovatie, metrics, technologie, travelbird

Over Marenna van Reijsen

Marenna van Reijsen gelooft in 'digital branding'. Ze is tekstschrijver, adviseur & opleider bij MareRedactie en begeleidt bedrijven (profit en non-profit) bij de inzet van
marketingcommunicatie en content. Ze is auteur van het boek Interactieve Marketing, eindredacteur van de Online Scorecard 3.0 ( 2014, Pearson Education Benelux) en als lector e-business en docent bij Hogeschool Tio 8 jaar actief geweest. Ze blogt bij Travelnext sinds 2011.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Snelle jongens | MareRedactie schrijft: gij wordt gevonden schreef:
    3 juni 2015 om 12:15

    […] Dit artikel verscheen eerder op Travelnext.nl […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

instagram reviews Vakantiebeurs NHTV technologie destinatiemarketing Airbnb Social Media travel Expedia hotels onderzoek TUI reizen KLM Google Booking.com TripAdvisor Facebook mobiel

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext