• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Social media klachten en TripAdvisor

20 februari 2012 door Patrick Mulder

TripAdvisor heeft sinds geruime tijd een optie voor bedrijven om te reageren op reviews en klachten van reizigers (management responses to reviews). Dat is niet alleen handig voor TripAdvisor die zo nog meer content vergaart. Het is ook voor het hotel goed om te laten zien aan klanten en prospects dat ze feedback serieus nemen.

directe link naar filmpje

Nog lang niet overal bekend
Deze functie is echter nog lang niet bij iedereen bekend. Tijdens een recente trip naar Praag voor mijn klant www.verkeersbureaus.info bezocht ik het 5-sterren hotel Carlo IV vanwege de “cigar smoking-lounge” en de vermelding in de Wallpaper. Mijn ervaring in het hotel was echter helaas niet zoals ik had verwacht en ook de klacht die ik daarop indiende werd niet goed verholpen. Als test plaatste ik toen een negatieve review op Tripadvisor. Mijn verbazing was groot toen ik een paar weken later een prive-bericht ontving van de general manager van het hotel of ik contact wilde opnemen.

De GM vertelde mij dat hij deze functie van TripAdvisor net ontdekt had en er erg blij mee was. Het gaf hem veel inzicht in de ervaringen van zijn klanten in het hotel en de mogelijkheid om weer in contact te komen na online feedback. TripAdvisor wordt hierdoor voor het hotel een podium dat positief werkt, ook als de review niet positief was.

En mijn klacht? Die is perfect opgelost. Ik ben uitgenodigd om binnenkort 2 nachten te komen slapen in Hotel Carlo IV voor een hernieuwde kennismaking!

Gerelateerde Berichten

  • Social media (Youtube)

    Social media is een actueel onderwerp. Elke marketeer is op zoek naar interactie met zijn…

  • Social Media Week Glasgow

    Deze week was ik aanwezig bij een aantal events tijdens de Social Media week in…

  • Hotels
    Tips om visueel uit te blinken op TripAdvisor

    Visuele content is belangrijker dan ooit, mensen willen weten waar ze terecht komen en geïnspireerd…

Categorie: Social media Tags: hotel carlo IV, praag, review, TripAdvisor

Over Patrick Mulder

Patrick Mulder van AdFiliate bv uit Amsterdam is gespecialiseerd in online marketing voor travel. Jarenlange ervaring met klanten uit de travel en health sector. Door het inzetten van SEO, SEA, Social Media en conversie optimalisatie weet hij meer omzet te realiseren voor zijn klanten. Op zijn eigen blog patjem.nl en op TravelNext deelt Patrick zijn online marketing kennis en ervaringen van reizen. Ook is hij co-owner van Verkeersbureaus.info. Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

hotels instagram mobiel destinatiemarketing technologie Facebook Social Media Airbnb travel reviews NHTV Google KLM TUI Expedia Booking.com reizen TripAdvisor onderzoek Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring