• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Social Media Week Glasgow

23 september 2011 door Patrick Mulder

Deze week was ik aanwezig bij een aantal events tijdens de Social Media week in Glasgow. Met ongeveer 120 events was de Glasgow editie daarmee direct de grootste editie van alle events wereldwijd!

Presentatie Tripadvisor
De presentatie van TripAdvisor was erg interessant omdat Emma O’Boyle inzage gaf in cijfers van TripAdvisor. Sharing, zoals het hoort en bijvoorbeeld ook Wouter Blok doet.
een korte opsomming:

  • 50 miljoen geplaatste reviews
  • 20 miljoen members wereldwijd
  • 190 duizend geregistreerde bedrijven
  • per minuut worden er 26 bijdragen/reviews geplaatst

De grote foto van een stad, streek of land is altijd user generated. Zo spreekt de site het meeste aan bij de gebruikers. Heel populair bij die gebruikers zijn de fora, wat ik niet had verwacht. TripAdvisor noemt haar gebruikers “destination-experts”. 95% Van de vragen die worden gesteld in het forum worden binnen 24 uur beantwoord door 1 of meerdere van de 20 miljoen members. Dat is echt een ongelooflijk aantal en zorgt direct voor hoge engagement met de gebruikers.

Emma adviseert alle travel bedrijven om zich te registreren zodat ze reviews over hun bedrijf kunnen monitoren en er ook op kunnen reageren. Er is nu een dedicated team dat bedrijven hierbij helpt en het is kosteloos. Uit onafhankelijk onderzoek van Forrester blijkt dat de responses die bedrijven plaatsen op een review van grote invloed zijn op consumenten. Een consument zal eerder een boeking maken bij een bedrijf als er response is op een review.

Social travel via Facebook
Via Facebook krijg je te zien wat je facebook vrienden te zeggen hebben over een locatie als je vrienden daar al geweest zijn of er een mening over hebben. Dat maakt het heel sociaal.

Mobiele app
Sinds kort is de mobiele app ook voor de iPad geschikt. Daarnaast is TripAdvisor aanwezig op bijna alle mobiele platformen omdat hun gebruikers daar aanwezig is. In de iPhone en iPad versie zit zelfs augmented reality zodat je in de buurt kunt zoeken via je scherm. Ze hebben al 10 miljoen unieke bezoekers.
Een uitdaging voor TripAdvisor zijn de hoge dataroaming kosten. Het gebruik in het buitenland is daardoor lastiger als er bijv. geen gratis wifi voorhanden is. Dat staat een snellere expansie in de weg.

Credits headerafbeelding: MKHmarketing (CC)

Gerelateerde Berichten

  • Social media (Youtube)

    Social media is een actueel onderwerp. Elke marketeer is op zoek naar interactie met zijn…

  • Social media klachten en TripAdvisor

    TripAdvisor heeft sinds geruime tijd een optie voor bedrijven om te reageren op reviews en…

  • 24-02 | Social Media Congres

    Hyves, Facebook, Twitter, Linkedinn: het bekende rijtje. Waarschijnlijk past u het ook allemaal al (deels)…

Categorie: Social media, Travel Events Tags: augmented reality, social media week, TripAdvisor

Over Patrick Mulder

Patrick Mulder van AdFiliate bv uit Amsterdam is gespecialiseerd in online marketing voor travel. Jarenlange ervaring met klanten uit de travel en health sector. Door het inzetten van SEO, SEA, Social Media en conversie optimalisatie weet hij meer omzet te realiseren voor zijn klanten. Op zijn eigen blog patjem.nl en op TravelNext deelt Patrick zijn online marketing kennis en ervaringen van reizen. Ook is hij co-owner van Verkeersbureaus.info. Google+ profiel.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Expedia Airbnb travel hotels Booking.com reizen destinatiemarketing NHTV TUI technologie Google onderzoek Facebook instagram reviews mobiel Social Media TripAdvisor KLM Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring