De Grumpy Cat Room, de Nyan Cat Room en The Green Room. Drie mooie stages waar we als trotse content partner van Social Media Week Rotterdam, samen met de TravelNext community drie sessies hebben verzorgd. Wat was het succesvol! Wij kijken terug op een perfecte dag en een sublieme organisatie door RauwCC. In deze blog een wrap-up van onze drie presentaties.

Travel in the year 2014 and beyond

Anna-Maria van Puur Events trapte af met haar presentatie over travel, vertrouwen en social media. Een mooi verhaal over hoe we vroeger reisden en nu, maar nog belangrijker, wie we vertrouwden. Vroeger vertrouwden we onze vrienden, toen het reisbureau, maar wie vertrouwen we nu? Juist om dat vertrouwen vanuit bedrijven over te brengen op de consument is liefde naar de klant via social media zo belangrijk. Maar hoe geef je liefde? Anna-Maria gaf haar ‘nine’ weg. Negen tips om ‘echt’ social te zijn via social media.

Meer lezen van Anna-Maria? Zie hier haar laatste blog over Google en coole travelbloggers. Hoe vang je de vis?

Have your ambassadors build your destination

Isabel Mosk van Think schreef al eerder het handboek over hoe destinaties met bloggers kunnen samen werken. Op Social Media Week ging ze nog dieper in op de werking van destinatiemarketing. Want slechte en goede verhalen op social media kun je beiden in de hand werken, als je maar de juiste ambassadeurs hebt. Met een volle inspiratiesessie vol met cases van over de hele wereld wist Isabel drie kwartier lang de zaal te boeien en ook achteraf waren er genoeg vragen over hoe je nu goede engagement kan creëren bij je ambassadeurs. De presentatie van Isabel is hieronder terug te zien in livestream. Voor haar sheets kun je terecht op SlideShare.

In haar livestream noemt ze twee blogs die je hier kunt terugvinden: het handboek voor destinaties die met bloggers willen samenwerken en de negen selectiecriteria voor goede bloggers.

How does an international social media manager work?

Tessa Dirks is social media manager bij NBTC | Holland Marketing. Ze beheert ruim 20 social media kanalen en werkt met 6 Holland ambassadeurs. Samen doen zij de promotie van Holland in 11 landen. Tessa is expert in het ontwikkelen van social media strategie en deelt haar kennis, tips, tricks en insights vanuit haar eigen werkzaamheden. In haar presentatie geeft ze tevens voorbeelden van hoe je op dergelijke situaties en posts van fans kunt inspelen, maar ook hoe je met meer of minder budget, toch creatief kunt zijn en de allermooiste en meest waardevolle content kunt verspreiden.

Onlangs hebben we Tessa vanuit haar functie ook geïnterviewd, een kijkje achter de schermen bij Tessa Dirks als social media manager van Holland als destinatie.

De komende tijd publiceren we nog veel meer blogs van de belangrijkste insights die onze TravelNext auteurs tijdens deze sessies en andere sessies bij Social Media Week Rotterdam hebben opgedaan.