• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Social Media Week Rotterdam x TravelNext: wrap-up

26 september 2014 door Lobke Elbers

De Grumpy Cat Room, de Nyan Cat Room en The Green Room. Drie mooie stages waar we als trotse content partner van Social Media Week Rotterdam, samen met de TravelNext community drie sessies hebben verzorgd. Wat was het succesvol! Wij kijken terug op een perfecte dag en een sublieme organisatie door RauwCC. In deze blog een wrap-up van onze drie presentaties.

Travel in the year 2014 and beyond

Anna-Maria van Puur Events trapte af met haar presentatie over travel, vertrouwen en social media. Een mooi verhaal over hoe we vroeger reisden en nu, maar nog belangrijker, wie we vertrouwden. Vroeger vertrouwden we onze vrienden, toen het reisbureau, maar wie vertrouwen we nu? Juist om dat vertrouwen vanuit bedrijven over te brengen op de consument is liefde naar de klant via social media zo belangrijk. Maar hoe geef je liefde? Anna-Maria gaf haar ‘nine’ weg. Negen tips om ‘echt’ social te zijn via social media.

Meer lezen van Anna-Maria? Zie hier haar laatste blog over Google en coole travelbloggers. Hoe vang je de vis?

Have your ambassadors build your destination

Isabel Mosk van Think schreef al eerder het handboek over hoe destinaties met bloggers kunnen samen werken. Op Social Media Week ging ze nog dieper in op de werking van destinatiemarketing. Want slechte en goede verhalen op social media kun je beiden in de hand werken, als je maar de juiste ambassadeurs hebt. Met een volle inspiratiesessie vol met cases van over de hele wereld wist Isabel drie kwartier lang de zaal te boeien en ook achteraf waren er genoeg vragen over hoe je nu goede engagement kan creëren bij je ambassadeurs. De presentatie van Isabel is hieronder terug te zien in livestream. Voor haar sheets kun je terecht op SlideShare.

In haar livestream noemt ze twee blogs die je hier kunt terugvinden: het handboek voor destinaties die met bloggers willen samenwerken en de negen selectiecriteria voor goede bloggers.

How does an international social media manager work?

Tessa Dirks is social media manager bij NBTC | Holland Marketing. Ze beheert ruim 20 social media kanalen en werkt met 6 Holland ambassadeurs. Samen doen zij de promotie van Holland in 11 landen. Tessa is expert in het ontwikkelen van social media strategie en deelt haar kennis, tips, tricks en insights vanuit haar eigen werkzaamheden. In haar presentatie geeft ze tevens voorbeelden van hoe je op dergelijke situaties en posts van fans kunt inspelen, maar ook hoe je met meer of minder budget, toch creatief kunt zijn en de allermooiste en meest waardevolle content kunt verspreiden.

Onlangs hebben we Tessa vanuit haar functie ook geïnterviewd, een kijkje achter de schermen bij Tessa Dirks als social media manager van Holland als destinatie.

De komende tijd publiceren we nog veel meer blogs van de belangrijkste insights die onze TravelNext auteurs tijdens deze sessies en andere sessies bij Social Media Week Rotterdam hebben opgedaan.

Gerelateerde Berichten

  • Social Media Week Rotterdam – de recap!

    TravelNext was content partner van Social Media Week Rotterdam! En host op het podium op…

  • Social media (Youtube)

    Social media is een actueel onderwerp. Elke marketeer is op zoek naar interactie met zijn…

  • Social Media Week Glasgow

    Deze week was ik aanwezig bij een aantal events tijdens de Social Media week in…

  • Social Media Week Rotterdam – de recap!

    TravelNext was content partner van Social Media Week Rotterdam! En host op het podium op…

  • Social media (Youtube)

    Social media is een actueel onderwerp. Elke marketeer is op zoek naar interactie met zijn…

  • Social Media Week Glasgow

    Deze week was ik aanwezig bij een aantal events tijdens de Social Media week in…

Categorie: Social media, Social Media Week Rotterdam Tags: rotterdam

Over Lobke Elbers

Als industry expert in digital en innovatie binnen travel, toerisme en hospitality deelt Lobke haar kennis en inzichten met professionals en business gerelateerd aan de industrie. Als Executive Editor en Director of Community Relations van 2014 – september 2017 bij TravelNext, ontwikkelde zij een Nederlands netwerk van Travel Professionals. In enkele jaren groeide TravelNext van een Nederlandse travelmarketing community naar een gerenommeerd merk en industry platform in travel onder haar supervisie.

Lees Interacties

Trackbacks

  1. Je moet de marketeers in de ogen kunnen kijken: destinaties en social influencers - TravelNext schreef:
    4 oktober 2014 om 12:49

    […] Of zoals ze het mooi op haar slides liet zien: “ get people talking and they will do the marketing for you.” Een mooie gedachte. Wil je de volledige presentatie nog eens nalezen? Dat kan! Je vindt de presentatie en de livestream via dit blog. […]

  2. Social Media Week Rotterdam – de recap! - TravelNext schreef:
    3 december 2014 om 10:57

    […] Social Media Week Rotterdam x TravelNext: wrap-up […]

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

instagram Booking.com Airbnb Google Facebook Expedia TripAdvisor KLM travel technologie reviews NHTV Social Media reizen destinatiemarketing hotels TUI onderzoek mobiel Vakantiebeurs

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring