• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Start-up Broky wil klant weer koning maken in vrijetijdsbranche

31 juli 2014 door Redactie TravelNext

brokyheaderUrenlang zoeken naar geschikte activiteiten voor een bedrijfsfeest, familiedag of vriendenuitje is voortaan verleden tijd als het aan Broky ligt. Via het nieuwe concept wordt de rolverdeling in de vrijetijdsbranche volledig omgedraaid. Nu plaatsen bedrijven nog hun aanbod online en moet de consument zelf zoeken naar bedrijven met geschikte activiteiten. Broky wil de consument weer koning maken. De website laat de consument zijn wens online plaatsen en bedrijven zoeken vervolgens de geschikte consument voor hun activiteiten.

Het beste zijn in marketing? Dat is voorbij

Het draait volgens bedenker van het concept Arjan Bomkamp eindelijk weer om de vraag wat bedrijven de klant te bieden hebben en niet meer om welk bedrijf het beste is in de marketing. “Veel bedrijven die vaak hele mooie en unieke activiteiten aanbieden worden nu niet gevonden doordat zij minder (internet)marketing voeren. Mensen blijven daardoor beperkt tot een select aanbod standaard activiteiten, terwijl er zoveel leukers te doen is!”

broky2

Een gebrek aan inspiratie is met Broky geen probleem. Het enige dat men nog hoeft te doen om een uitje te regelen is de samenstelling van de groep, de datum, de locatie, het budget en eventueel een thema in te vullen. Vervolgens laat men zich verrassen door de persoonlijke aanbiedingen van tientallen bedrijven.

Laat je verrassen

Het idee is ontstaan vanuit een persoonlijke situatie: “Ik moest zelf een familiedag organiseren en wilde wel eens wat anders doen dan de voorgaande jaren. Maar voor ik het wist was ik uren aan het zoeken en kwam ik niet veel verder dan een handjevol activiteiten. Ik dacht: dit kan beter. Met Broky heb je geen inspiratie nodig en hoef je geen uren te zoeken: Je plaatst binnen een minuut je aanvraag en laat je gewoon verrassen.”

Hoe werkt het?

Wij van TravelNext namen graag de proef op de som en laten je zien hoe het gepersonaliseerde activiteiten aanbieden aan de consument nu precies werkt. Een bedrijf kan zich aanmelden via de bedrijfspagina, waarna het bedrijf kan zoeken naar klanten met specifieke aanvragen. Aan de andere zijde voert de klant met een aantal keuze-opties namelijk in om hoeveel personen het gaat, wat de activiteit is, de afstand en het budget per persoon.

travelnext-screen-1

Als het bedrijf een aanvraag aanklikt worden meer details zichtbaar en kunnen bedrijven een persoonlijke aanbieding sturen, met eventueel een bijlage, zoals een PDF.

travelnext-screen-2

Daarna kan het bedrijf chatten met de aanvrager om e.e.a. toe te lichten of  om vragen te beantwoorden. De aanvrager kan alle gegevens van het bedrijf zien en op elk gewenst moment de trip vastleggen. Ook kan de consument klikken op ‘accepteren’ waarna het bedrijf de gegevens van de aanvrager ontvangt en contact kan opnemen.

Het concept

Er zijn geen andere soortgelijke concepten. Sommige mensen vergelijken het met een offerte aanvraag website, maar dat is het totaal niet. ”Bij ons geeft de consument namelijk al aan wat zijn budget het, de core van ons model is “inspiratie”. Stuur een unieke/gave/passende aanbieding en haal zo de klant binnen, de prijs wat het mag kosten is namelijk al bekend. Dus een kwaliteitsgevecht in plaats van prijsgevecht!”

De toekomst voor de reisbranche

”We zijn ingestapt in de vrijetijdsbranche en maken nu de uitbreiding naar de reisbranche. De eerste gesprekken met reisaanbieders zijn al gestart en op korte termijn wordt dit ook open gezet voor andere bedrijven.” Geïnteresseerden kunnen zich eventueel al melden via info@broky.com.

Gerelateerde Berichten

  • WeChat en WhatsApp
    Wat e-travel kan leren van de fashion e-commerce; chat apps en customer service

    Zoals al langer bekend is neemt social media een steeds grotere rol in, in de…

  • De klant als affiliate

    De ultieme droom van ieder (reis)bedrijf: Zoveel vaste klanten dat je geen nieuwe nodig hebt.…

  • Drie redenen om geen corporate blog te beginnen

    Een eenvoudige manier om een vraag te beantwoorden is door de vraag te beantwoorden met…

  • WeChat en WhatsApp
    Wat e-travel kan leren van de fashion e-commerce; chat apps en customer service

    Zoals al langer bekend is neemt social media een steeds grotere rol in, in de…

  • De klant als affiliate

    De ultieme droom van ieder (reis)bedrijf: Zoveel vaste klanten dat je geen nieuwe nodig hebt.…

  • Drie redenen om geen corporate blog te beginnen

    Een eenvoudige manier om een vraag te beantwoorden is door de vraag te beantwoorden met…

Categorie: E-commerce Tags: @Leisure, Broky, customer service, startup

Over Redactie TravelNext

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

instagram hotels TUI TripAdvisor reviews destinatiemarketing Facebook mobiel travel technologie reizen NHTV Vakantiebeurs Booking.com onderzoek Airbnb Social Media Expedia Google KLM

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring