brokyheaderUrenlang zoeken naar geschikte activiteiten voor een bedrijfsfeest, familiedag of vriendenuitje is voortaan verleden tijd als het aan Broky ligt. Via het nieuwe concept wordt de rolverdeling in de vrijetijdsbranche volledig omgedraaid. Nu plaatsen bedrijven nog hun aanbod online en moet de consument zelf zoeken naar bedrijven met geschikte activiteiten. Broky wil de consument weer koning maken. De website laat de consument zijn wens online plaatsen en bedrijven zoeken vervolgens de geschikte consument voor hun activiteiten.

Het beste zijn in marketing? Dat is voorbij

Het draait volgens bedenker van het concept Arjan Bomkamp eindelijk weer om de vraag wat bedrijven de klant te bieden hebben en niet meer om welk bedrijf het beste is in de marketing. “Veel bedrijven die vaak hele mooie en unieke activiteiten aanbieden worden nu niet gevonden doordat zij minder (internet)marketing voeren. Mensen blijven daardoor beperkt tot een select aanbod standaard activiteiten, terwijl er zoveel leukers te doen is!”

broky2

Een gebrek aan inspiratie is met Broky geen probleem. Het enige dat men nog hoeft te doen om een uitje te regelen is de samenstelling van de groep, de datum, de locatie, het budget en eventueel een thema in te vullen. Vervolgens laat men zich verrassen door de persoonlijke aanbiedingen van tientallen bedrijven.

Laat je verrassen

Het idee is ontstaan vanuit een persoonlijke situatie: “Ik moest zelf een familiedag organiseren en wilde wel eens wat anders doen dan de voorgaande jaren. Maar voor ik het wist was ik uren aan het zoeken en kwam ik niet veel verder dan een handjevol activiteiten. Ik dacht: dit kan beter. Met Broky heb je geen inspiratie nodig en hoef je geen uren te zoeken: Je plaatst binnen een minuut je aanvraag en laat je gewoon verrassen.”

Hoe werkt het?

Wij van TravelNext namen graag de proef op de som en laten je zien hoe het gepersonaliseerde activiteiten aanbieden aan de consument nu precies werkt. Een bedrijf kan zich aanmelden via de bedrijfspagina, waarna het bedrijf kan zoeken naar klanten met specifieke aanvragen. Aan de andere zijde voert de klant met een aantal keuze-opties namelijk in om hoeveel personen het gaat, wat de activiteit is, de afstand en het budget per persoon.

travelnext-screen-1

Als het bedrijf een aanvraag aanklikt worden meer details zichtbaar en kunnen bedrijven een persoonlijke aanbieding sturen, met eventueel een bijlage, zoals een PDF.

travelnext-screen-2

Daarna kan het bedrijf chatten met de aanvrager om e.e.a. toe te lichten of  om vragen te beantwoorden. De aanvrager kan alle gegevens van het bedrijf zien en op elk gewenst moment de trip vastleggen. Ook kan de consument klikken op ‘accepteren’ waarna het bedrijf de gegevens van de aanvrager ontvangt en contact kan opnemen.

Het concept

Er zijn geen andere soortgelijke concepten. Sommige mensen vergelijken het met een offerte aanvraag website, maar dat is het totaal niet. ”Bij ons geeft de consument namelijk al aan wat zijn budget het, de core van ons model is “inspiratie”. Stuur een unieke/gave/passende aanbieding en haal zo de klant binnen, de prijs wat het mag kosten is namelijk al bekend. Dus een kwaliteitsgevecht in plaats van prijsgevecht!”

De toekomst voor de reisbranche

”We zijn ingestapt in de vrijetijdsbranche en maken nu de uitbreiding naar de reisbranche. De eerste gesprekken met reisaanbieders zijn al gestart en op korte termijn wordt dit ook open gezet voor andere bedrijven.” Geïnteresseerden kunnen zich eventueel al melden via info@broky.com.