• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Startup: frankrijk.nl, de vriendin met de juiste tips

24 januari 2014 door Annelies Hulshof

TravelNext volgt graag Startups, en deze keer vertelt Josee Schouten over ‘het begin van  frankrijk.nl‘.  Een webazine met inspiratie voor een volgende Frankrijktrip. Kijk hier om meer te lezen over deze rubriek of meld je aan als startup door te mailen naar lobke@travelnext.nl.

Hoe werkt frankrijk.nl precies?

frankrijk.nl is een webazine met eigentijdse reisinspiratie. Oftewel een online magazine nieuwe stijl. We hebben het ‘wegdroom-gevoel’ bij het bladeren door je favoriete magazine opnieuw gedefinieerd en gecreëerd in de huidige digitale samenleving.

Hoe is het idee voor frankrijk.nl ontstaan?

We hebben een geweldige url en hiermee wilden we iets neerzetten dat anders is dan het huidige internet-aanbod voor Frankrijk. Dus geen lijstjesportal of boekingssite. Ons doel met frankrijk.nl is vooral om te inspireren. Daarmee haken we in op de trend die zich steeds duidelijker profileert; de digitale media transformeert van informatiedrager naar inspiratiebron.

Welke visie heeft frankrijk.nl?

Wij willen inspireren, delen en verbinden.

We willen graag de vriendin zijn die alvast een voorselectie heeft gemaakt van leuke reistips voor je volgende Frankrijktrip. Daarbij richt frankrijk.nl zich op reisliefhebbers die lifestyle, sfeer en authenticiteit als belangrijkste criteria zien in hun keuzepad.

Waarom wordt frankrijk.nl een daverend succes?

frankrijk.nl heeft een eigentijdse look&feel en onze artikelen hebben een duidelijke redactionele en visuele formule. Door het responsive design laat het zich prettig lezen op alle apparaten en is alles te delen via social media. Dankzij onze bewaarfunctie slaat een bezoeker al zijn of haar favoriete artikelen eenvoudig op in een persoonlijke Frankrijkmap.

Belangrijk is ook dat frankrijk.nl wordt gemaakt door drie vrouwen met veel kennis van en een passie voor Frankrijk. Ikzelf ben de oprichter en uitgever en als voormalig mede-eigenaresse van Het Frankrijk Huis bezocht ik talloze bijzondere vakantieadressen. Nicky Bouwmeester was tien jaar lang hoofdredacteur van En France magazine en houdt vanuit Parijs in de gaten wat er hip, bijzonder en nieuw is in Frankrijk. Carole Gölitz (marketing) is Française en als voormalig adjunct-directeur van Het Frans bureau voor Toerisme kent ze alle leuke plekken van het land.

Wat is het businessmodel?

Wij zien frankrijk.nl als een uitstekend platform voor zowel Franse als Nederlandse partners om zich te presenteren en te profileren. Denk hierbij aan regio’s, steden, skigebieden, strandbestemmingen, reisorganisaties, accommodatie verschaffers maar ook vervoerders zoals trein en vliegtuigmaatschappijen. Dat gaan we primair doen als advertorial maar ook op joint promotion basis, via bannering of als affiliate partner.

Bestaan er soortgelijke concepten?

Er zijn natuurlijk prachtige online magazines, maar wij wilden juist ook de praktische functie van een website benutten. Het format is simpel, duidelijk, eerlijk, aantrekkelijk en laat zich makkelijk lezen.

Er is een mix van eigen content en betaalde content, waarbij we in het laatste geval selecteren op dat wat past bij onze doelgroep en missie: vind en verleid je lezer/klant door te inspireren.

Ook het kunnen bewaren van je favorieten is een groot pluspunt. Dit laatste is ontstaan uit mijn eigen frustratie dat ik thuis stapels tijdschriften heb liggen vol met post-its bij de leuke adresjes. Eenmaal op reis en realiseer ik me dan dat ik vergeten ben ze door te kijken op relevante tips voor mijn bestemming. Vanaf dit voorjaar wordt het mogelijk je persoonlijke Frankrijk kaart te bestellen waar al je favoriete adresjes opstaan.

Wat willen jullie met frankrijk.nl over een jaar bereikt hebben?

Wij willen binnen een jaar hét platform zijn voor de leukste reisideeën en adresjes naar en in Frankrijk. De printfunctie van de Frankrijkmap willen we graag uitbreiden met een mobiele app.

Even dromen, waar staat frankrijk.nl over 5 jaar?

Dan staat frankrijk.nl niet meer alleen maar heeft ze zusjes in het Frans en Engels onder francewebazine.com en is frankrijk.nl er één uit de serie Travelwebazines die we met dit format neergezet hebben!

Gerelateerde Berichten

  • Invisible analytics - het belang van kwaliteit van data
    Invisible analytics: 4 tips om aan de slag te gaan

    Door de komst van technologische ontwikkelingen als het Internet of Things en wearables en andere gadgets,…

  • Tips en trends om bezoekers op jouw website te houden #etravelsummit

    Vorige week was de e-Travel Summit en daar sprak Ruud Couwenhoven over succesvol ondernemen ondanks…

  • Hotels
    Tips om visueel uit te blinken op TripAdvisor

    Visuele content is belangrijker dan ooit, mensen willen weten waar ze terecht komen en geïnspireerd…

Categorie: E-commerce Tags: startup

Over Annelies Hulshof

Annelies heeft aan de wieg gestaan van TravelNext, en was de eerste communitymanager van dit kennisplatform. Na haar studie Communicatie met specialisatie 'nieuwe media' kwam in TravelNext haar passie voor online marketing en reizen samen! Annelies is zelf ook fervent reiziger en schrijft nu vanuit het Belgische Gent.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reizen KLM TripAdvisor Airbnb TUI onderzoek destinatiemarketing reviews Booking.com Vakantiebeurs technologie hotels Expedia mobiel Facebook instagram NHTV Social Media travel Google

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 | TravelNext | Cookieverklaring