• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Steve Krug | Don’t make me think

17 augustus 2010 door Martin van Kranenburg

Voor iedere marketeer die meer omzet uit zijn website wil halen is het boek “Don’t make me think” een must read. De titel van het boek zegt het al. Laat een bezoeker niet nadenken. Hij moet als het ware in een limousine naar de bedanktpagina worden gereden.

Het is al een oudje (uit 2000) en er zijn er al meer dan 100.000 exemplaren van verkocht. Het boek is vlot geschreven, leest heerlijk weg en de vele voorbeelden spreken meteen tot de verbeelding. Als je het boek hebt uitgelezen blijf je maar nadenken en spookt die ene vraag door je hoofd: hoe kan ik het mijn bezoekers makkelijker maken om ….., mijn product te bestellen, zich in te schrijven voor de nieuwsbrief of die andere doelen te behalen die je met je website voor ogen hebt.

Na tien jaar wachten is het dan weer zover. Steve Krug heeft, na zijn bestseller, een nieuw boek geschreven: “Rocket surgery made easy”. Weer zo’n heerlijk boek en wat kan Steve Krug je in een paar zinnen terug brengen naar de kern……… het gaat om de bezoekers. Dus praat met je bezoekers, laat bezoekers je website testen. Het liefst in een zo vroeg mogelijk stadium. Wacht niet tot je website af is, maar betrek bezoekers tijdens het ontwerpproces bij de ontwikkeling van de nieuwe site.

Rocket Surgery made easy
Usability is op zoek gaan naar knelpunten. En wie kunnen je dat nu beter vertellen dan de bezoekers van je eigen website. Nodig eens 5 mensen uit en laat ze je website testen. Laat ze een product bestellen en observeer, luister wat ze ervaren. Het werkt. En het kan altijd beter. Elke keer weer leer je als je kijkt hoe andere mensen jouw website gebruiken. Het advies van Steve Krug is om vaak en structureel een test uit te voeren. Dus niet 1 keer per jaar, maar zorg ervoor dat het testen van je site een tweede natuur wordt. Het testen kan je zelf. Hier heb je geen duur bureau voor nodig. Download een gratis screen recording programma of, als je het meteen goed wil doen neem dan voor een paar honderd dollar een abonnement op Camtasia en je kunt aan de slag.

Bestel hier de boeken direct via Managementboek:
Don’t make me think
“Rocket surgery made easy

Gerelateerde Berichten

  • Laat me niet nadenken

    Dit is de titel van het boek van usability expert Steve Krug. Een boek dat…

  • SES Amsterdam en Steve Jobs

    Vandaag vindt het event Search Engine Strategies plaats in Amsterdam. Dit wordt de meest gedenkwaardige…

  • ITB Think Tank

    Gedurende de 45e editie van de Internationale toerisme beurs (ITB) in Berlijn (9.-13.03.2011) stonden bij…

Categorie: E-commerce Tags: Dont make me think, Rocket Surgery made easy, Steve Krug

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

Expedia TUI KLM reizen destinatiemarketing instagram Facebook TripAdvisor Vakantiebeurs mobiel technologie Social Media Booking.com travel hotels Google Airbnb onderzoek NHTV reviews

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 TravelNext