De introductie van StipReizen kan niemand in de reisbranche ontgaan zijn. Met niet 1 pagina maar met een dubbele advertentie pagina in landelijke en gratis dagbladen is het merk in een keer groots neergezet. Toen ik de eerste keer de advertentie zag moest ik meteen aan Kras denken. Ik dacht in eerste instantie is Kras van rood naar groen gegaan? Kras staat bekend als nummer 1 in offline media uitgave en StipReizen lijkt ook voor deze koers te gaan. 

Maar toen ik recent weer de Reisrevue’s van de afgelopen weken ging lezen werd het me duidelijk want op de voorpagina stond het bericht dat “managing director Fred Verlinden (ex-Kras) na drie maanden voorbereiding StipReizen als nieuw merk voor de 45 plus markt heeft gelanceerd voor BBI Reizen, onderdeel van Corendon.” En ach waarom niet, als je uit ervaring weet dat dit concept werkt dan moet je dat zeker niet nalaten het onder een ander label nog eens te proberen.

De website van StipReizen ziet er prima overzichtelijk uit overigens. Goed nagedacht over structuur en een super helder boekingsproces. Het aanbod oogde wat bepekt, maar 2 fly-drives, 2 cruises, 10 rondreizen en het stedenaanbod was nou ook niet echt wat je zegt wat een aanbod. En wat ik qua functionaliteit nog wel miste (zeker voor de doelgroep) is dat ik het aanbod niet even via een printvriendelijke versie kan printen. Aan de “zachte” conversies is nog weinig aandacht besteed.

StipReizen