• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst

TravelNext

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche

Hét Nederlandse e-travel platform gericht op nieuwe ontwikkelingen in de reisbranche.

  • Nieuws
  • Duurzaam
  • Tech
    • Mobiel
    • Apps
    • Video
    • Virtual reality
  • Social
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    • Pinterest
    • Snapchat
    • YouTube
    • Reviews
  • Marketing
    • Affiliate marketing
    • Destinatiemarketing
    • E-mailmarketing
    • Online advertising
    • Online PR en branding
    • Zoekmachine marketing
  • E-commerce
    • Customer service
    • Sharing Economy
    • Usability & design
    • Webanalytics
  • Events
    • ANVR Congres
    • Travel Congress
    • Reiswerk Studentenchallenge
    • Emerce eTravel 2016
    • Vakantiebeurs Vakdagen Jaarbeurs Utrecht
    • ITB Berlijn
    • Digital Tourism Innovation Campus Barcelona
    • Eye For Travel Amsterdam
    • TravelNext Congres
  • Specials
    • International Year of Sustainability in Tourism (2017)
    • Trends
    • Startups
    • Interviews
    • Opleiding en ontwikkeling
  • Partners
    • RED Online Marketing
    • EURAM
    • Samenwerken?
  • Bloggers
  • Vacatures
  • Contact

Stipreizen.nl: Kras in het groen

20 maart 2008 door Martin van Kranenburg

De introductie van StipReizen kan niemand in de reisbranche ontgaan zijn. Met niet 1 pagina maar met een dubbele advertentie pagina in landelijke en gratis dagbladen is het merk in een keer groots neergezet. Toen ik de eerste keer de advertentie zag moest ik meteen aan Kras denken. Ik dacht in eerste instantie is Kras van rood naar groen gegaan? Kras staat bekend als nummer 1 in offline media uitgave en StipReizen lijkt ook voor deze koers te gaan. 

Maar toen ik recent weer de Reisrevue’s van de afgelopen weken ging lezen werd het me duidelijk want op de voorpagina stond het bericht dat “managing director Fred Verlinden (ex-Kras) na drie maanden voorbereiding StipReizen als nieuw merk voor de 45 plus markt heeft gelanceerd voor BBI Reizen, onderdeel van Corendon.” En ach waarom niet, als je uit ervaring weet dat dit concept werkt dan moet je dat zeker niet nalaten het onder een ander label nog eens te proberen.

De website van StipReizen ziet er prima overzichtelijk uit overigens. Goed nagedacht over structuur en een super helder boekingsproces. Het aanbod oogde wat bepekt, maar 2 fly-drives, 2 cruises, 10 rondreizen en het stedenaanbod was nou ook niet echt wat je zegt wat een aanbod. En wat ik qua functionaliteit nog wel miste (zeker voor de doelgroep) is dat ik het aanbod niet even via een printvriendelijke versie kan printen. Aan de “zachte” conversies is nog weinig aandacht besteed.

StipReizen

Gerelateerde Berichten

  • KRAS zoekt Online marketeer en Webredacteur!

    De afdeling E-commerce van KRAS (Ammerzoden) heeft tot doel om het informatie- en verkoopkanaal internet…

  • Kras zoekt een senior Online Marketeer

    Wegens uitbreiding van de afdeling E-commerce is Kras per direct op zoek naar een ervaren…

  • KRAS: De senior traveler en het online zoek- en boekgedrag

    ''Senioren van nu'' kunnen hun weg op het internet steeds beter vinden. Ze luisteren naar…

Categorie: Specials, Startups Tags: StipReizen

Over Martin van Kranenburg

In 2007 heeft Martin het marketingblog Reismanagers.nl opgericht. In mei 2012 is Reismanagers.nl overgegaan naar TravelNext. Martin van Kranenburg is sinds 1998 werkzaam in de online marketing (@sinds1998). Hij heeft aan de wieg gestaan van de websites van D-reizen en Micazu (winnaar Thuiswinkel Awards 2011 - 2014). Naast het ontwikkelen van online platformen in de reisbranche is Martin een gepassioneerd spreker, dagvoorzitter en trainer en heeft hij zich gespecialiseerd op het gebied van persuasive design en conversie. Martin is de schrijver van de populaire Marketingfacts whitepaper ‘online beïnvloeden’, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence‘. Ook is Martin de bedenker van het ConversionFriday model, waarmee hij bedrijven helpt met structurele focus snel de online omzet te verhogen.

Primaire Sidebar

Nieuwsbrief

Mis niets en schrijf je in voor de nieuwsbrief!

TravelNext is onderdeel van vakblad TravelPro

Volg ons

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube

Knowledge Partners

Breda University
Reiswerk
Reiswerk
EURAM
Vakantiebeurs
Travel Congress

Recente vacatures

Vacatures powered by Reiswerk.nl


General Manager Huis Huren Ibiza
Red Online Marketing zoekt online marketeers
Vakantiestunt zoekt zelfstandig reisspecialisten
Display & Paid Social Marketeer bij Thomas Cook
Junior SEO Specialist bij TUI
Online marketeer bij Sunweb Group

Zelf een vacature plaatsen als werkgever?

Dat kan! Je maakt eenmalig een werkgeversprofiel aan op Reiswerk.nl en vervolgens kun je er alle vacatures in uploaden, die getoond worden aan een database bestaande uit meer dan 10.000 geregistreerden.

Recente reacties

  • Nelly wolter op TUI lanceert nieuw concept: eerlijk op vakantie met TUI Fair Travel
  • Sandra Mathijssen op Succesvol digitaal Travel Congress 2021: vooruitkijken naar de nieuwe werkelijkheid
  • Georg op Ierse technologie biedt grensverleggende en veilige reisoplossingen 

Tagcloud

reviews instagram NHTV Airbnb Expedia technologie Google mobiel Social Media hotels Facebook TUI reizen Booking.com onderzoek KLM Vakantiebeurs travel TripAdvisor destinatiemarketing

Footer

Founding partners

Meer weten over ons Privacy beleid?

Privacy en Cookiebeleid

Copyright © 2023 · TravelNext